Biblioteca cu informatii oficiale despre formatul XML pentru e-Factura

Incercam sa va prezentam in acest articol o serie de documente oficiale care contin clarificari privind completarea facturilor in XML: 1. Site-ul Ministerului Finantelor Informatiile oficiale despre e-Factura se gasesc in primul rand pe site-ul Ministerului Finantelor in pagina dedicata pentru e-Factura: https://mfinante.gov.ro/web/efactura Tot pe site-ul Ministerului Finantelor veti gasi si pagina pentru XML: pagina cu Informatii Tehnice: https://mfinante.gov.ro/web/efactura/informatii-tehnice In pagina care contine informatii tehnice gasim si o arhiva cu cateva exemple de facturi in format XML pt. UBL 2.0 : https://mfinante.gov.ro/static/10/eFactura/eFactura_UBL2.1_exempleXML.zip De asemenea, veti gasi si referire catre principalele 2 formate acceptate pentru fisierul XML si anume UBL si CII. Pentru standardul UBL 2.1 (Universal Business Language) se face referire catre documentatia oficiala definita in pagina: http://docs.oasis-open.org/ubl/UBL-2.1.html unde gasim exact sintaxa pentru fisierul XML, cu toate campurile posibile acceptate. In cadrul aceluiasi link avem un exemplu de factura in acest format: http://docs.oasis-open.org/ubl/os-UBL-2.1/xml/UBL-Invoice-2.1-Example.xml Cu ajutorul acestor exemple va puteti familiariza cu tagurile din factura in format XML, dar nu veti gasi multe informatii si despre cum ar trebui completate punctual, pentru anumite cazuri. 2. Site-ul ANAF (SPV) O alta pagina importanta care contine detalii despre e-Factura este pe site-ul ANAF: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/despre_anaf/strategii_anaf/proiecte_digitalizare/e.factura Primele 2 linkuri contin 2 pdf-uri care ofera informatii suplimentare, cateva clarificari foarte utile despre completarea XML-ului in anumite cazuri: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/Complet_recom_tehnica_e-fact_apri2022_v1_060422.pdf https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/Comunicat_e-factura_aprilie2022_v2_050422.pdf Aceasta pagina contine de asemenea si o prezentare despre cum functioneaza autentificarea OATUH 2.0 la SPV, pentru e-Factura, lucru care faciliteaza trimiterea facturilor in sistem. Mai cunosti alte documente oficiale despre XML pentru e-Factura? Daca da, va rugam sa ne contactati pentru a le adauga aici, pentru completarea acestei biblioteci care doreste sa vina in sprijinul antreprenorilor cu informatii utile si complete, luate doar din surse oficiale.
0

Afisarea in factura a unui cod de bare pentru plata si integrarea cu PayPoint

Aplicatia Facturis Online va ofera o noua optiune, si anume: printare cod de bare pentru plata, pe facturile emise cu aplicatia noastra. Se poate alege cod de bare normal sau cod de bare 2D (QR Code) care sa contina anumite informatii despre factura pentru plata acesteia. Puteti alege unde doriti sa apara acest cod de bare pe factura: Sub datele clientului In campul de observatii factura In subsolul facturii De asemenea se poate alege si dimensiunea codului de bare (lungime si inaltime in mm). Va prezentam mai jos un exemplu de factura pentru exemplificarea acestui cod de bare de plata (de tipul QR Code): Configurare cod de bare pentru plata In Configurare – Factura – Modele Facturi – Cod de bare se aleg configurarile pentru printare cod de bare plata pe factura: Utilitatea facturilor cu cod de bare Principalul avantaj al utilizarii codului de bare de plata este usurarea si rapiditatea cu care se va efectua plata facturii , in sensul in care se identifica toate detaliile platii la o simpla scanare a codului de bare de pe acea factura. Aceste facturi se pot plati foarte rapid si sigur la orice terminal de plata gen PayPoint. De asemenea aceste facturi se pot plati si prin aplicatii de plata de pe telefoanele mobile. Puteti citi mai multe detalii in articolul din linkul urmator: facturile cu cod de bare pot fi platite si prin aplicatii de smartphone si cum se face plata facturii prin scanarea cu telefonul mobil Aceste coduri de bare pe factura se folosesc foarte des de catre firmele mari de telefonie si utilitati pentru siguranta si rapiditatea platii. Integrare PayPoint pentru plata factura Se poate alege si formatul de cod de bare pentru automatele de plata PayPoint care au urmatoarea codare: Model factura care contine cod de plata PayPoint Va prezentam mai jos un model de factura care contine afisat acest cod de plata in partea de observatii factura (descarca model factura in PDF):
0

Configurare stocuri minime si maxime: stocuri de siguranta, stocuri optime

Cum configuram stocul minim/maxim? In aplicatia de gestiune stocuri Facturis Online se pot configura stocuri minime si maxime pentru a va anunta in timp util de evolutia stocului de produse pe fiecare produs in parte. Se pot configura 3 stocuri minime si 3 stocuri maxime, astfel incat produsele din stoc vor aparea colorate, dupa cum urmeaza: daca stoc mai mic ca Stoc Minim 1 atunci va aparea culoarea stocului minim 1 daca stoc intre Stoc Minim 1 si Stoc Minim 2 atunci va aparea culoarea stocului minim 2 la fel si la Stoc Minim 3 acelasi principiu este folosit si pentru Stocurile Maxime Se intra in meniul Configurare: Stoc si se selecteaza tabul “Min/Max” in care se vor configura stocurile ca in imaginea alaturata: Exemplu de afisare stocuri minime/stocuri de siguranta Daca ne configuram in aplicatia online de gestiune stocuri vom avea: stoc minim (intre 0 si 5) stoc de siguranta (intre 6 si 10) Atunci stocul nostru va arata dupa cum urmeaza: Configurare stocuri minime/maxime si pe fiecare produs in parte Bineinteles ca aceste valori generale de stocuri pot fi particularizate pentru fiecare produs in parte din meniul Nomenclator – Produse din tabul Stoc Min/Max. Ce este stocul de siguranta? Stocul de siguranta reprezinta o cantitate suplimentara, o rezerva peste cantitatea necesara, de bunuri materiale, de produse, menita sa asigure o continuitate in cazul aparitiei unor situatii de urgenta. Motivele stabilirii stocurilor de siguranță sunt: prevenirea imediata a întârzierilor de livrare reacționarea prompta in cazul cresterii cererii prevenirea erorilor de producție din varii motive. Crearea unui stoc de siguranta aduce un echilibru in cadrul unei companii, mentinand astfel un nivel ridicat al nivelului serviciilor oferite clientului, preintampinand eventualele probleme care pot aparea in cadrul desfasurarii activitatii comerciale.
0

Raport nou: stocul prognozat (stock forecast)

Ce reprezinta prognoza stocurilor? (stock forecast) Prognoza stocurilor reprezinta un indicator care ne arata modul in care va evolua stocul dvs. într-un anumit interval de timp. Este o anticipare a necesarului de produse, a aprovizionarii cu marfa, in vederea optimizarii activitatii economice si operationale. Prognoza stocurilor este in stransa legatura cu raportul cererii si ofertei dar si cu puterea de productie, astfel ca, plecand de la experientele anterioare si folosind metode specifice de calcul puteti avea o imagine de ansamblu asupra valorilor pe care le vor lua in viitor anumite marimi din prezent. Cum este calculat acest raport? Se iau iesirile (vanzarile) pe o anumita perioada – de exemplu ultima luna Se calculeaza stocul actual Se face o prognoza pe urmatoarea perioada de timp (adica fix pentru urmatoarea luna) scazand din Iesiri Stocul actual. De asemenea se afiseaza o valoare a acestui stoc prognozat Cum se obtine prognoza stocurilor? Aplicatia Facturis Online ofera clientilor sai aceasta optiune de prognoza a stocurilor printr-un raport usor de accesat din cadrul meniului de Rapoarte Stoc - optiunea de Stoc si apoi tabul de “Prognoza”. Ce este stocul de siguranta? Stocul de siguranta reprezinta o cantitate suplimentara, o rezerva peste cantitatea necesara, de bunuri materiale, de produse, menita sa asigure o continuitate in cazul unor situatii de urgenta. Situatiile de urgenta apar de regula, datorita unor dereglari de aprovizionare. Existenta unui astfel de stoc de siguranta, denumit si stoc tampon, reprezinta o practica des intalnita in cadrul companiilor care isi prognozeaza stocurile (stocul prognozat calculat mai sus).
0

Printare coduri de bare in produsele din factura

La cererea unor clienti am dezvoltat si am adaugat in aplicatia de facturare optiunea de printare coduri de bare langa denumirea produselor din factura. Astfel ca pe printul facturii poate aparea pentru fiecare linie-produs din factura o poza cu codul de bare al acelui produs. Optiunea ajuta la introducerea nir-ului ca se poate face scanand codul de bare din factura – eliminanduse astfel anumite erori in selectia-adaugarea produsului in nir. Configurare coduri de bare pentru produsele din factura: Astfel ca din Configurare – Factura, pe un anumit model de factura, se poate configura sa apara pe printul facturii in PDF poza cu codul de bare al produsului respectiv. Avem de selectat urmatoarele optiuni: In ce parte sa apara codul de bare – in stanga sau in dreapta – adica inainte sau dupa denumirea produsului Inaltimea codului de bare – se poate configura cat de inalta sa fie poza cu codul de bare printata in factura (valoare implicita 20) Deasemena se poate selecta si latimea coului de bare (valori cuprinse intre 1 – 4) Ce camp din aplicatie va fi printat – adica ce cod din cele 3 disponibile in aplicatia Facturis Online se va printa pe factura: Cod EAN, Cod Produs, Alt Cod Tipul de cod de bare : se va selecta ce tip de cod de bare sedoreste - EAN13, EAN8, Code 39 Modele de facturi cu coduri de bare Model de factura cu cod de bare in dreapta produsului – descarca PDF Model de factura cu cod de bare in stanga denumirii produsului – descarca PDF Mai multe detalii despre codurile de bare gasesti in urmatorul articol de pe blogul Facturis.ro: tot ce trebuie sa stii despre codurile de bare Optiune de printare etichete coduri de bare Deasemena iti aducem aminte ca aplicatiile Facturis (atat versiunea online cat si versiunea desktop) au optiune de printare etichete coduri de bare: daca la produsele tale nu ai etichete cu coduri de bare atunci programul te ajuta sa-ti printezi pe autocalante aceste etichete de coduri de bare.
0

Instalare modul OpenCart

1. Încărcați fișierul zip facturis-online-sync-2-5-5.ocmod.zip Accesați site-ul OpenCart -> Extensii -> Instalează Extensie Faceți clic pe butonul „Încarcă”. Selectați fișierul facturis-online-sync-2-5-5.ocmod.zip Sistemul OpenCart va instala automat modulul. 2. Activați modulul Facturis Online - Modul de sincronizare Accesați: Extensii -> Extensii -> Alegeți tipul de extensie -> Module Faceți clic pe pictograma de instalare (+) pentru a activa „Facturis Online - Modul de sincronizare” „Facturis Online - Modul de sincronizare” este activat
0

Niruri automate intre clientii Facturis-Online.ro

Niruri automate, o optiune wow! Va prezentam o noua optiune adaugata in programul de gestiune stocuri si anume optiunea de niruri automate intre doua firme ce au conturi in Facturis-Online.ro : prima firma (distrinuitor de vinuri - interfata albastra) emite factura din contul sau din Facturis-Online.ro catre firma a doua (magazinul de vinuri - interfata rosie) a doua firma (magazinul de vinuri) poate introduce nirul (documentul de intrare marfa in stoc) in cateva secunde pe baza catorva date din factura : funrizor, numar si data factura. Cum ? Aplicatia Facturis-Online.ro identifica factura in contul primului client si o introduce automat in lista de produse din nir intr-o secunda cu toate preturile exact la virgula (valoare factura = valoare nir) Cum functioneaza aceasta optiune de niruri automate ?  1 Se emite factura fiscala Distribuitorul de vinuri emite factura catre magazinul de vinuri folosind aplicatia de facturare Facturis-Online.ro in cateva secunde : O inmaneaza fizic sau o trimite prin email magazinului de vinuri. Link PDF Factura. 2 Se introudce nir-ul pe baza facturii in cateva secunde Magazinul de vinuri trebuie sa introduca marfa in stoc pe baza unui nir (nota de intrare receptie) si acest lucru se poate face foarte usor si rapid dupa cum urmeaza: Se intra la Documente Stoc – Nir pentru a adauga un nou NIR Se selecteaza furnizorul Aplicatia Facturis-Online.ro identifica furnizorul ca fiind alt client Facturis-Online.ro si va afisa in interfata butonul de Cauta Factura Se introduce data si numarul facturii si se apasa butonul Cauta Factura : Daca datele sunt incorecte va aparea mesajul corespunzator de eroare. Daca numarul si data facturii sunt corecte atunci se vor introduce automat in nir-ul deschis toate liniile din factura : Simplu si usor sa introduci un nir in cateva secunde!!!
0

Casele de marcat ELTRADE A1 si A3

Aceste case de marcat sunt importate si distribuite in Romania de catre ZeusService SRL. Gama ELTRADE cuprinde 2 modele si anume : Eltrade A1 Casa de marcat Eltrade A1, este echipata cu toate dispozitivele necesare pentru conectarea la distanța cu serverele ANAF nemaifiind necesara adaugarea de dispozitive externe sau interne pentru conformitate. Aceasta casa de marcat functioneaza alimentata de la retea, dar se poate folosi si in regim portabil daca se monteaza acumulatorul Li-Ion (acesta fiind optional) Detalii tehnice despre aceasta casa de marcat gasiti in continuare : Site de prezentare Eltrade A1 Instructiuni de utilizare Eltrade A1 (video) Eltrade A3 Este varful de gama al caselor Eltrade si detalii tehnice depre aceasta casa de marcat gasiti mai jos: Site de prezentare Instructiuni de utilizare Eltrade A3 (video1) Instructiuni de utilizare Elstrade A3 (video2) Configurare case de marcat Eltrade in aplicatia Facturis Online Se instaleaza driverul casei de marcat de aici : link Se instaleaza un program ce porneste casa de marcat din browser de aici : link Se realizeaza urmatoarele setari in programul Facturis Online :
0

Configurarea caselor de marcat ATHLOS cu programul de gestiune stocuri Facturis Online

Casa de marcat ATHLOS este distribuita si comercializata in Romania de catre Accord Electronics SRL. Casa de marcat ATHLOS: Este o casa de marcat dedicata magazinelor mici si mijlocii. Este adaptabila. I se pot atasa diferite periferice pentru a indeplini toate cererile clientilor. Mai multe detalii tehnice despre aceasta casa de marcat gasiti si in urmatoarele linkuri: Manual de utilizare: Descarca PDF Site de prezentare casa de marcat ATHLOS Ghidul de instalare al casei de marcat ATHLOS in programul Facturis Online: Aceasta casa de marcat nu necesita instalarea unui anumit driver special pentru ea. Pasii necesari pentru conectarea casei de marcat la calculator sunt: Se conecteaza prin cablu de retea in reteaua locala ca orice alt calculator Si practic va functiona din prima ca si casa de marcat in retea putand sa se trimita bonuri fiscale de la orice calculator din acea retea Setari necesare in programul de facturare online: se selecteaza modelul casei de marcat : ATHLOS dupa care se completeaza ip-ul casei din retea: acesta se afla imediat ce se conecteaza casa de marcat cu un cablu la reteaua locala va aparea scris IP-ul primit pe ecranul casei de marcat
0

Raporteaza facturile scadente in redBill

Raportare facturi neincasate (integrare redBill) Stii ce solutii ai la neplata unei facturi scadente? - Ai deseori probleme cu incasarea facturilor? - Ai clienti care intarzie intentionat plata facturilor tale? O solutie ar fi sa raportezi (sau sa si colectezi) aceste facturi prin redBIll. Ce este redBill? RedBill este un serviciu oferit de Termene.ro unde poti sa raportezi facturile neincasate. De ce ai raporta facturile neplatite in redBill? Sa ii atentioneze si pe alti antreprenori despre intentiile/problemele financiare intampinate de clientul vostru comun. Practic, atentionezi ceilalti parteneri ai clientului tau despre comportamentul lui de plata. Astfel, cream impreuna un sistem despre rau-platnici si datornici la care contribuie fiecare antreprenor. Un alt motiv pentru care poti folosi acest serviciu este ca poti opta si pentru colectarea facturilor neplatite: Adica se poate ocupa altcineva pentru tine de recuperarea creantelor (KRUK Romania); Acest serviciu de colecatre nu este gratuit ci se percepe o anumita taxa de succes (daca nu se recupereaza nici o suma atunci bineinteles ca nu se achita nimic) Parteneriatul KRUK si Termene.ro este pentru colectarea automata a facturlor – recuperarea creantelor. Mai multe detalii despre acest parteneriat: click aici Mai multe detalii despre redBill: click aici  Integrare redBill in Facturis Online Astfel, daca folosesti aplicatia de facturare Facturis Online si ai cont si in Termene.ro poti raporta rapid facturile neplatite, direct din interfata de facturare Facturis Online, nemaifiind nevoie sa introduci datele inca o data in platforma redBill (aceste operatii se pot face cu doar cateva click-uri direct din interfata Facturis Online). Deasemena, cand incasezi o astfel de factura raportatata in redBIll se trimite automat informatia de plata catre redBill, acea factura fiind scoasa automat din raportare/colectare. Configurare cont redBill Se intra in meniul din dreapta de Configurari – Integrari si se selcteaza optiunea de Facturi Scadente si in aceasta fereastra se introduc datele de indentificare din contul Termene.ro si anume: Email, Telefon si Cod Fiscal. Dupa care se apasa butonul Salveaza si daca totul este corect vor aparea date despre statusul contului si despre cele doua acorduri din contul Termene.ro: Acord raportare – trebuie sa semnati un acord despre raportarea facturilor in redBill. Acord colectare – trebuie sa semnati un acord de colectare facturi in parteneriat cu KRUK Romania. Functionalitate redBill in Facturis Online Raportare factura neplatita Daca avem o factura neplatita si a trecut deja data scadenta putem sa o raportam in sistemul redBill simplu si rapid urmand pasii: Se intra in Documente – Facturi se cauta facturile scadente pe care dorim sa le raportam, le selectam iar apoi folosim optiunea Raporteaza redBill Astfel, se va deschide o noua fereastra in care: - putem trimite spre raportare factura in sistemul redBill; - putem sa scoatem factura de la raportare; - putem sa vedem tot istoricul acestei facturi in relatia cu redBill. Colectare factura neplatita In aceasta fereastra, avem optiunea de Colectare factura: adica, se va transmite factura in mod automat catre KRUK Romania pentru o colectare amiabila a sumei restante. De fiecare data cand se mai incaseaza sume din aceasta factura, ele vor fi trimise in mod automat catre redBill Cand sumele incasate ating valoarea facturii atunci, in mod automat, factura va fi scoasa din sistemul de raportare/colectare redBill.
0
1
2
3
4
6