Optiuni Noi

Modificare automată cote de TVA în programul Facturis Online

Din 19%  în 21% și respectiv din 5% sau 9% în 11% Începând cu 01.08.2025 se modifică cotele de TVA, motiv pentru care am adăugat/configurat automat în program, în Nomenclatorul de Cote de TVA, noile cote de 11% și 21%. De asemenea, am pregatit și o procedură automată de modificare în noile cote, pe care o poți apela în 2 moduri diferite, și anume: După data de 01.08.2025 00:00:00 îți va aparea un mesaj la intrarea în aplicație, care te va întreba dacă dorești modificarea automată a cotei de TVA din Configurare – Date Firmă și a cotelor de TVA din Nomenclatorul de Produse. Dacă răspunzi afirmativ, cotele de TVA se vor modifica în mod automat, peste tot. Dacă nu dorești să faci această procedură de modificare imediat și vrei să apelezi la această modificare oricând, la o dată ulterioară sau anterioară datei de 01.08.2025, ai la dispoziție butonul de Modificare Cote de TVA din meniul Configurare – Date Firmă, prin care poți să modifici cotele de TVA când dorești. ATENTIE!!! Această modificare de cotă a TVA-ului, trebuie realizată după ce ați terminat de facturat pe luna iulie 2025. După modificarea cotei de TVA în 21%, orice factură emisă după modificare, cu luna iulie 2025, va trebui modificată manual cu cota de TVA de 19%. Operatiunea de modificare a cotelor de TVA, poate fi facută și manual, prin modificarea cotei de TVA principală, din meniul Configurare – Date Firmă, din 19% în 21% și folosind apoi funcția de Modificare Produse în masă, disponibilă în Nomenclatorul de Produse: Ce trebuie să mai fac după configurarea și modificarea noilor cote de TVA? 1. Modificare prețuri produse In primul rând, trebuie să verifici dacă trebuie să modifici sau vrei să modifici și prețurile din Nomenclator. Exemple de cazuri când nu trebuie sau nu vrei să modifici prețurile din Nomenclator. De exemplu, dacă la vânzarea produselor/serviciilor, ai configurat în program ca preț de vanzare, prețul fară TVA și s-a modificat cota de TVA în 21%, iar tu dorești să păstrezi aceleași prețuri fară TVA (la care se va adăuga doar noul TVA de 21%), atunci nu trebuie să mai faci nimic. Ele se vor factura cu prețul de bază + noua cotă de TVA, caz în care prețurile îți vor crește cu 2%, adică diferența de TVA de la 19% la 21%. Un alt exemplu, în care nu trebuie să mai faci nimic este cel în care ai configurat ca preț de vanzare, prețul cu TVA și vrei să lași prețurile de vanzare a produselor/serviciilor ca și până acum (adică nu vrei să scumpești prețurile și alegi să suporți tu creșterea de TVA). În acest caz, produsele/serviciile se vor factura cu 21%, iar prețul final de vanzare va rămâne același, ca și până acum. Dacă vrei să modifici prețurile din Nomenclator, pentru a te ajuta cât mai mult posibil, ți-am pregătit un articol special cu opțiunile de care ai nevoie pentru orice modificări de prețuri în masă (adică selecție parțială sau totală):  vezi articol modificare prețuri. 2. Proces verbal de modificare prețuri Dacă folosești gestiunea stocurilor la prețul de vânzare cu TVA, atunci va trebui să faci un proces verbal de modificare de prețuri, după ce ai modificat cotele de TVA și prețurile în Nomenclatorul de Produse. Acest lucru se realizează foarte ușor din cadrul programului de gestiune stocuri Facturis Online,  cu doar câteva clickuri. Procedura de emitere a Procesului Verbal de Modificare de Prețuri, o puteți găsi în articolul următor: emitere automată proces verbal de modificare prețuri. 3. Casa de marcat Dacă folosești casă de marcat, atunci va trebui să schimbi cotele de TVA și în casa de marcat. În acest caz, trebuie să iei legătura cu cei de la casa de marcat pentru a te ajuta, fiecare casă având propriile setări.
0

Opțiuni de modificare prețuri în masă (selecție parțială sau totală)

Pentru o modificare rapidă și fără bătăi de cap a prețurilor din Nomenclatorul de Produse, începând cu 01.08.2025, o data cu schimbarea cotelor de TVA, am pregătit pentru tine câteva opțiuni salvatoare: 1. Modificare prețuri fără TVA Se intră în meniul Nomenclator - Produse se afișează/selectează produsele dorite și se apasă ca în imaginea alăturată pentru opțiunea de Modificare prețuri fără TVA: Se selectează prima opțiune de modificare prețuri fără TVA iar în a doua căsuță fie selectezi valorile predefinite (poți mări prețurile cu orice procent dorești 2%, 5% 10%), fie introduci de la tastatură valoarea dorită de tine. Poți aduna sau scădea prețul cu valorile dorite sau poți înmulți cu ce valori dorești. De exemplu, în imaginea de mai jos, se înmulțește prețul fără TVA cu 1.5506 2. Modificare prețuri cu TVA Aceeași procedură și pentru prețurile cu TVA. Atenție, aici prețurile cu TVA, după efectuarea calculului, acestea se vor rotunji la 2 zecimele. In plus aici există opțiunea de modificare (mărire) pret cu TVA, exact cu diferența dintre cota 19% și 21%. Mai exact, procedura scoate prețul fără TVA din prețul actual cu TVA folosind cota de 19% și apoi adaugă noul TVA de 21% (practic, se împarte prețul cu TVA la 1.19 și apoi se înmulțește cu 1.21, deci se inmulteste cu 1/1.19*1.21=1.0168067). 3. Rotunjește preț cu TVA Cu aceasta opțiune poți rotunji mai mult decât matematic aceste prețuri finale cu TVA. Astfel, ai opțiunea de a rotunji prețul cu TVA la cel mai apropiat 1, sau la cel mai apropiat 0.50 pentru ca prețurile tale de vanzare să arate elegant! De exemplu din prețul cu TVA de 1002.33 dacă selectezi opțiunea de rotunjire la cel mai apropiat 0.50 atunci prețul cu TVA se va modifica în 1002.50, sau dacă selectezi la cel mai aproiat 1 atunci se va modifica în 1002.00. Aici poți introduce și de la tastatură cea mai apropiată valoare dorită!!! -> opțiuni nelimitate!!! 4. Modificarea datelor produselor în masă Cu această opțiune, poți modifica cota de TVA, la toate produsele selectate, urmând pașii: Se selectează produsele dorite; Se apasă pe opțiunea de Editare produse în masă, ca în imaginea alăturată; După care, se selectează cota de TVA dorită și se apasă Modifică. Astfel, se va modifica cota de TVA pentru toate produsele selectate. Mai multe detalii despre modificarea cotei de TVA în 21%: Modificare automată cote de TVA în programul Facturis Online
0

Declarația SAF-T de Stocuri în programul de gestiune stocuri Facturis Online

Ce este Declarația SAF-T de Stocuri și când se emite aceasta? Fișierul Standard de Control Fiscal (SAF-T) sau Declarația Informativă D406 este un fișier electronic, de tip XML, care a devenit obligatorie și pentru micii contribuabili începand cu data de 01 ianuarie 2025. Declarația SAF-T cuprinde 3 tipuri de declarații: Declarația SAF-T lunară sau trimestrială, în funcție de obligația fiecărui contribuabil de transmitere a obligațiilor fiscale; Declarația SAF-T anuală privind activele fiscale; Declarația SAF-T de stocuri la cerere. Aceasta din urmă, beneficiază de un regim special de transmitere și se va depune doar la cererea expresă din partea ANAF, în minim 30 de zile de la solicitare. Mai multe detalii în legătură cu declarația de stocuri pot fi găsite în cadrul blogului, aici: https://facturis-online.ro/gestiune-stocuri/ro-e-saf-t-clarificari-necesare-cu-privire-la-declaratia-de-stocuri.html Pașii necesari generării Declarației SAF-T de Stocuri Datorită cerințelor complexe de raportare, generarea fișierului SAF-T de stocuri poate fi realizată doar cu ajutorul unui soft de contabilitate sau cu ajutorul unui program de gestiune a stocurilor care să aibe implementată opțiunea de generare automată a Declarației SAF-T de stocuri. Beneficiind de experiența în domeniul contabilității a echipei Just Ideas, în ceea ce privește corectitudinea declarației de stocuri, aplicația Facturis Online vă aduce o nouă performanță în rândul dezvoltatorilor de programe de facturare și gestiune stocuri și anume, primii dezvoltatori ai opțiunii de generare automată a Declarației SAF-T de Stocuri din cadrul unui astfel de program de gestiune stocuri online. Cum se realizează generarea Declarației SAF-T de stocuri din cadrul programului de facturare și gestiune stocuri Facturis Online? 1. Se intră în aplicația de facturare online în fereastra de Rapoarte Stoc – SAF-T Stocuri - se selectează perioada cerută pentru această raportare; - se seletează punctul de lucru și gestiunea; - se apasă butonul Cauta pentru a se afișa stocul inițial perioadei de raportare – bineînțeles că trebuie verificată corectitudinea datelor afisate 2. Se apasă pe tabul de Stoc Final iar apoi pe butonul Cauta, pentru afișarea stocului la sfârșitul perioadei de raportare. 3. Se apasă pe tabul următor, Mișcări de Stocuri, apoi pe butonul de Cauta pentru afișarea tuturor mișcărilor de stocuri din perioada de raportare a Declarației de Stocuri (D406 SAF-T) 4. Se intră în tabul D406 Contabilitate unde este necesară încarcarea declarației SAF-T lunare (obligatorii) scoasă din programul de contabilitate, de preferat pentru aceeași perioada de raportare selectată. - este nevoie de aceasta declaratie pentru extragerea informatiilor necesare din programul de contabilitate și anume: - detalii despre compania dvs. (<nsSAFT:Company>), - lista de conturi contabile din contabilitatea dvs. (<nsSAFT:GeneralLedgerAccounts>), - și lista de taxe din programul de contabilitate (<nsSAFT:TaxTable>). - pentru a încărca, se apasă butonul Browse și se selectează fișierul XML cu declarația SAF-T lunară din programul de contabilitate. - se apasă butonul Încarcă și dacă totul este corect încărcat, se va afișa în partea dreaptă tagul de Company extras din fișierul XML. 5. Ultimul pas este generarea fisierului XML al acestei declarații SAF-T de stocuri cu informațiile afișate din primii 4 pasi; - Apăsați butonul Generează fișierul XML; - Așteptați până se generează declarația de stocuri pe server; - Apăsați butonul Descărcare pentru a se descărca fișierul XML în calculatorul dvs. Important: Această nouă opțiune este inclusă automat și nu presupune nici un cost suplimentar pentru clienții care au activat pachetul complet de Gestiune Stocuri ++
0

Funcția de programare emitere facturi automat și trimiterea lor pe email

O nouă opțiune a fost adăugată și anume opțiunea de programare emitere factură fiscală automat, la o dată din viitor (dintr-o proformă) împreună cu programarea trimiterii ei pe email. Această opțiune este utilă atunci când nu ești prezent sau nu intri în aplicația de facturare Facturis Online într-o anumită zi sau pur și simplu vrei să automatizezi acest proces. 1. Configurare emitere automată facturi În meniul Configurare – Email se intră în tabul de Programare emitere factură. Se selectează seria facturilor, iar dacă se dorește și trimiterea lor pe email, se selectează templete-ul de email dorit care să se trimită clientului și utilizatorului care a emis factura proforma (adică ție dacă vrei să verifici corectitudinea facturii emise). 2. Programare emitere factură din proformă Se intră în meniul de Documente - Proforme și se emit proformele dorite cu data curentă. Aceste proforme se pot programa în emitere factură fiscală la o dată ulterioară folosind funcția de programare ca în imaginea alăturată: Va apărea o fereastră în care ne selectăm data dorită (se pot selecta mai multe proforme să se emită la aceiași dată și oră ulterioară): 3. Vizualizare programări și statusul acestora Se intră în fereastra de Programări din meniul de proforme (Documente - Proforme) și se vizualizează programările viitoare și programările efectuate, cu seria și numărul facturii emise: cu albastru sunt cele efectuate iar cu negru sunt cele pentru care urmează să se emită factura fiscală.
0

Codul QR de pe factură pentru vânzarea panourilor fotovoltaice

Începând cu luna ianuarie 2024 AJOFM a adus cu o serie de clarificări, mai detaliate, privind informațiile ce trebuie să apară în codul QR de pe factura emisă pentru vânzarea panourilor fotovoltaice.   Mai jos veți regăsi explicate în detaliu, toate aceste informații. Conform noilor clarificări, facturile emise de dvs. trebuie să conțină un text similar cu acesta:   1|FACTURA12|20/09/2023|Alba|Albac|Albac|-|45|Nume- Beneficiar|1123456789101|5,92|HAS873H22393142|START_PANOU|Ac9E8211231141241 210|Ac9E8211231141241211|Ac9E8211231141241212|Ac9E8211231141241213| Ac9E8211231141241214|Ac9E8211231141241215|Ac9E8211231141241216| Ac9E8211231141423642|Ac9E8211231141423643|cAB9E8211231141423645| Ac9E8211231141423646|Ac9E8211231141423647|Ac9E8211231141423648| Ac9E8211231141423649|AB9E8211231141423650|AB9E8211231141423651| AB9E8211231141423652|AB9E8211231141423653|AB9E8211231141423654| AB9E8211231141423655|AB9E8211231141423656   Astfel, codul QR va arăta așa:   Configurări Facturis Online pentru tipărire cod QR   Se configurează aplicația să apară codul QR pe factură:   În momentul în care se va emite factura, se va trece acel text obligatoriu în Observații Client din factură.   Factura emisă cu acel cod QR va fi așa:   Modelul de factura cu cod QR panouri fotovoltaice în format PDF gasiți aici. Detalii despre configurarea codului QR în factură în programul de facturare online, găsiți și în articolul următor: https://facturis-online.ro/legislatie/utilizarea-codului-qr-pe-factura-pentru-programul-casa-verde.html
0

Autentificarea în 2 paşi (2FA)

Ce este autentificarea în 2 pași? După cum reiese și din denumirea ei, autentificarea în 2 pași reprezintă o metodă de autentificare securizată ce necesită pe lângă utilizarea unei parole statice și o a doua verificare pentru accesarea contului. În cazul de față, cea de-a doua verificare se va face prin intermediul aplicației Google Autentificator. Cum funcționează? După introducerea corectă a parolei, sistemul vă va solicita și un cod unic generat de aplicația Google Autentificator. Acest cod unic va fi generat pe dispozitivul mobil și este valabil doar pentru o scurtă perioadă de timp. În cazul în care accesul se face de pe un calculator, laptop sau tabletă, autentificarea în 2 pași presupune verificarea utilizatorului de pe două dispozitive (cel folosit plus telefonul mobil), asigurând astfel o securitate sporită chiar și în cazul în care parola statică a fost compromisă. Folosirea autentificării în 2 pași vă oferă următoarele avantaje: Securitate avansată în fața atacatorilor În cazul în care parola este aflată sau ghicită, contul dvs. va fi protejat, reducând astfel riscul unui acces neautorizat. Protejarea datelor sensibile; Deoarece discutăm despre un program de facturare online și suntem conștienți de necesitatea protejării datelor financiare, acest tip de autentificare în 2 pași este esențial pentru protejarea datelor din interiorul contului dvs.. Cum se activează autentificarea în 2 pași în Facturis Online? Primul pas, pentru utilizatori, este descărcarea și configurarea aplicației Google Autentificator pe dispozitivul mobil. După aceasta, se intra în setările utilizatorului din programul de facturare online, unde, va exista opțiunea de a activa autentificarea în 2 pași – se modifică datele utilizatorului modificând în Activ câmpul de Verificare în 2FA. La următorul login, utilizatorul va scana un cod QR generat de Facturis Online și, în acest moment, autentificarea va fi configurată și gata pentru utilizare: Cum se realizează login-ul în interfața Facturis Online pentru autentificarea în 2 pasi? 1. Se introduc datele de logare în aplicația de facturare: 2. Dacă datele de logare sunt corecte, se introduce codul din aplicația Google Autentificator: Activarea autentificării în 2 pași (2FA) cu Google Autentificator pentru logarea în programul Facturis Online, vă va asigura protecția datelor și informațiilor financiare ale societății dvs. într-o lume în care atacurile cibernetice sunt tot mai dese, afectând milioane de oameni din întreaga lume. Este esențială prevenirea unui atac cibernetic și vă încurajăm să anticipați orice fel de atac prin activarea acestei funcții ce oferă o securitate sporită în ceea ce priveste accesul în cadrul programului de facturare și gestiune stocuri online.
0

Opțiunea de plată prin cod QR inclus pe factură

Facturis Online creează o nouă funcție pentru utilizatorii săi şi anume opțiunea de plată prin cod QR inclus pe factură.  Un simplu scan sau click şi gata! Ce înseamnă acest lucru şi care sunt avantajele? Cu această nouă opțiune de plată prin codul QR, clienții tăi nu vor mai fi nevoiți să acceseze manual diferite link-uri sau să introducă detalii de facturare pentru a plăti factura fiscală. Facturis Online are acum opțiunea de a genera automat un cod QR de plată pe factura emisă de tine. La primirea facturii clienții tăi au posibilitatea de a da click pe codul QR (din factura fiscală în PDF) sau de a scana cu telefonul respectivul cod QR. Ȋn ambele cazuri, ei vor fi direcționați către o pagină de plată securizată unde se finalizează această plată a facturii. (link de plată sub formă de cod QR) Această nouă funcție simplă şi rapidă de plată a facturii, oferă siguranța datelor evitând erorile manuale de introducere a datelor şi le permite clienților să plătească facturile fiscale cu uşurință, de oriunde şi oricând. Ȋncearcă şi tu opțiunea de plată directă prin cod QR şi simplifică fluxul de lucru al afacerii tale! Acest QR Code va apărea în factură ca în imaginea următoare, iar pentru plata facturii clientul tău trebuie să scaneze codul QR şi va fi direcţionat către pagina de plată. De asemenea poate să dea click pe codul QR din factura deschisă în PDF şi la fel, va fi redirecţionat către pagina de plată a facturii: QR Code Cum se configurează codul QR de plată în factură? Avem 2 soluţii pentru tine: ori îţi alegi una din variantele propuse de aplicaţie, ori îţi alegi singur/manual poziţia codului în factură (oriunde doreşti). 1. Configurare cod QR de plată în poziţiile predefinite din factură Se intră în meniul de configurare factură: Configurare: Factura – Modele Facturi – Coduri de bare – Cod de bare plată Se selectează la Tip Cod de bare opțiunea de 2D – QR (QR Code) Ȋn câmpul de Locaţie pe factură putem selecta una din opţiunile propuse: Sub datele cumpărătorului Sub câmpul de observaţii factură Ȋn subsolul facturii Dacă se selectează prima opțiune de afişare a codului QR de plată sub datele clientului atunci codul QR se va afişa în factură ca în modelul urmator (PDF): Dacă se selectează opțiunea de afişare a codului QR de plată sub câmpul de observații factură atunci codul QR se va afişa în factură ca în modelul următor (PDF):   2. Configurare cod QR de plată oriunde doreşti în factură Se intră în meniul de configurare factură: Configurare:Factura – Modele Facturi – Buton de Plată Se selectează la Tip Buton opțiunea de Cod QR Ȋn câmpul de Afişare buton de plată se selectează Afişat Se setează inălțimea şi lungimea codului de bare Şi apoi se setează poziția în factură folosind câmpurile: Locație X (px) şi Locație Y (px) Iar codul QR va apărea în poziția selectată de tine (model PDF cod QR de plată): Cum funcționează codul QR de plată? Ca funcționalitate este similară cu funcționalitatea linkului de plată doar că în loc de buton se afişează un QR Code. Ai aici detaliată funcționalitatea completă a link-ului de plată în factură.
0

Facturare automată fără intervenție umană: O inovație în Facturis Online

Cât timp şi energie pierdeți cu urmărirea plăților, identificarea proformelor asociate şi mai apoi cu emiterea facturilor către clienți? De acum, cu noua opțiune de facturare automată, Facturis Online eficientizează şi simplifică acest proces de facturare esențial pentru orice afacere. Această nouă funcționalitate va transforma radical modul dvs. de lucru, eliminând practic intervenția umană în acest proces al facturării, aducând un plus de valoare şi de eficiență afacerii dvs.. Facturis Online, demonstrează încă o dată că este un program de facturare online care oferă clienților săi soluții intuitive de facturare, opțiuni noi revoluționare şi este mereu deschis către nevoile actuale ale afacerilor moderne. Astfel că digitalizarea IMM-urilor este acum acecesibilă din ce în ce mai mult la costuri din ce în ce mai mici oricărui tip de business. Cum funcționează facturarea automată? Noua funcționalitate se bazează pe tehnologia API, menită să fluidizeze întregul proces de facturare, nefiind necesară implicarea umană.Paşii de bază sunt: 1. Citirea încasărilor noi (automat): Cu ajutorul functiilor API, Facturis Online identifica incasările noi din conturile bancare ale firmei dvs. (acest lucru este posibil prin activarea modulului “Conturi Bancare” – click aici pentru mai multe detalii). 2. Identificarea clientului: La citirea fiecărei noi încasări, programul caută în baza de date pentru a identifica clientul corespunzător acelei tranzacții. 3. Căutarea proformelor active: Facturis Online caută în baza de date orice proformă asociată acelui client (valoarea proformei trebuie să coincidă cu valoarea transferului bancar). 4.Emiterea și trimiterea facturii: După identificarea proformei, sistemul va emite în mod automat o nouă factură cu data curentă, care va conține toate datele proformei respective. Factura va fi trimisă automat pe emailul clientului, nefiind astfel necesară intervenția nici unui utilizator. De menționat faptul că toți acesti paşi se fac în mod automat de către program, nu este necesar nici măcar ca utilizatorul sa fie logat in aplicație. Ce beneficii aduce facturarea automată pentru utilizatori? - Eficiență sporită: Nu mai este necesar ca o persoană să petreaca ore în șir asociind proforme şi facturând manual fiecare tranzacție a fiecărui client. - Minimizarea erorilor: Automatizarea aduce beneficii prin reducerea riscului producerii erorilor umane în întregul proces de facturare. - Flux de lucru fluid: Clienții beneficiază de un serviciu rapid și profesionist, primind facturile aproape imediat după efectuarea plății. Cum să te asiguri de corectitudinea facturilor emise? Opțiunea de facturare automata dezvoltată de Facturis Online, vă oferă o optimizare majoră a fluxului de lucru, dându-vă libertatea de a vă concentra pe alte aspecte importante ale afacerii dvs.. Totuşi, este de asemenea de menționat faptul că este important să verificați zilnic sau măcar săptamanal situația facturilor emise pentru a vă asigura de corectitudinea lor. Anumite situații neprevăzute sau cazuri particulare pot interveni asupra bunului mers al acestei facturări. În concluzie, Facturis Online este soluția ideală pentru firmele care caută optimizarea proceselor de facturare prin tehnologii de ultima oră. Aşadar, haideți să ne adaptăm împreuna la viitorul facturării alături de Facturis Online! Cum se configurează opțiunea de facturare automată în Facturis Online? Ȋn primul rând trebuie să ai activat modulul de conturi bancare: - activarea acestui modul se face din fereastra de Configurare – Setări Plata – Configurare Aplicație în care se bifează modulul nou de Conturi bancare. Autorizare citire conturi: - al doilea pas este să autorizezi aplicația Facturis Online să îți poată citi conturile bancare şi să îți afişeze toate operațiunile bancare în fereastra de Rapoarte – Conturi Bancare – Operațiuni Bancă: - această autorizare se face cu ajutorul tokenului de la bancă cu care intri în aplicația de internet banking a băncii respective. În articolul următor ai explicat mai în detaliu cum se face această autorizare (de exemplu pentru Banca Transilvania): https://facturis-online.ro/integrari/modul-conturi-bancare-autorizare-citire-conturi-banca-transilvania.html Configurare citire conturi şi operațiuni automate: trebuie să activezi citirile automate şi să îți alegi 4 momente de timp în care să se poată citi automat conturile bancare (la fiecare citire se vor introduce In Facturis Online toate încasarile si plățile noi detectate din toate conturile bancare autorizate – bineînțeles că pot fi mai multe conturi la mai multe bănci) apoi bifezi să se realizeze opțiunile de transformare (emitere factură nouă) ale proformei identificate, în factură fiscală şi dacă doreşti, poți seta să se trimită şi factura emisă pe email clientului bifând Trimite email cu factura
0

Facturarea recurentă

Ce este facturarea recurentă? Facturarea recurentă reprezintă o tehnică de facturare automată, periodică, prin care comercianții percep în mod automat plăți de la clienții săi, pe baza unui acord prealabil. Acest serviciu implică emiterea regulată a facturilor pentru bunuri şi servicii furnizate în mod constant, într-un interval de timp predefinit, pe baza unui abonament sau a unui contract. Astfel, facturarea recurentă contribuie în mod semnificativ la succesul unei afaceri prin transformarea procesului de colectare a plăților într-o operațiune eficientă şi predictibilă, oferind atât o stabilitate financiară cât şi un grad ridicat de loialitate din partea clienților. Cum poți implementa facturarea recurentă? Un prim pas foarte important este acela de a alege o soluție de facturare care se potriveste perfect cu nevoile afacerii tale. Facturis-Online.ro este un sistem de facturare inovator pe piața din România încă din anul 2010 (din 2007 versiunea desktop de facturare), care s-a dezvoltat în mod constant, oferind clienților săi de fiecare dată noi facilități care să vină în intâmpinarea acestora. Astfel, dezvoltarea şi implementarea modulului de facturare recurenta în cadrul programului de facturare Facturis-Online.ro a fost absolut firească, venind ca de fiecare dată în sprijinul afacerii dvs. cu noi opțiuni: vezi aici toate integrările disponibile în Facturis-Online.ro. Pentru a implementa facturarea recurentă în cadrul afacerii tale, după cum am spus, ai nevoie de un sistem de facturare care să îți ofere această posibilitate şi pe care să îl configurezi în mod corespunzător. De asemenea este nevoie să stabileşti o politică de facturare recurentă foarte clară, pe care să o comunici clienților tăi, oferindu-le totodată posibilitatea de a se dezabona sau se a-şi modifica abonamentul în orice moment. Cum poți implementa facturarea recurentă in Facturis-Online.ro ? Implementarea facturării recurente în afacerea ta este relativ simplă cu ajutorul aplicației de facturare Facturis-Online.ro. Iată care sunt pașii principali de parcurs: 1. Configurează produsele sau serviciile: Adaugă în nomenclator produsele şi/sau serviciile pe care dorești să le facturezi recurent. 2. Adaugă clienții: Adaugă datele clienților și a detaliilor lor de plată (cont bancar, etc.) în nomenclatorul de clienți. 3. Adaugă contractele pentru fiecare client şi stabileşte ciclurile de facturare: Se intră în meniul de Nomenclator – Contracte şi se adaugă un contract în care trebuie trecute următoarele date:     Se selectează clientul dorit Se memorează datele despre contractul respectiv: Număr si Data Se selectează data şi ora exactă de emitere a primei facturi recurente Se selectează data şi ora când se termină contractul, adică până când se va factura recurent Se adaugă produsele dorite şi ele apar în listă (se vor adauga în fiecare factură fiscală emisă automat)     Se trece în tabul de Facturare în care se completează datele necesare pentru facturarea recurentă şi anume:  - Seria facturii şi Utilizatorul care se folosesc pentru emiterea facturilor automate - Ciclul de facturare care poate fi: săptamanal, lunar, trimestrial, semestrial, anual sau se poate selecta un număr predefinit de zile - Se bifează dacă se doreşte trimiterea automată pe email a facturilor şi de asemenea se selectează şi template-ul de email folosit; 4. Monitorizează facturile emise si plățile aferente: Urmărește cu atenție emiterea automată a facturilor recurente, plățile și utilizează funcțiile de gestionare a abonamentelor/contractelor pentru a menține clienții actualizați la zi si multumiți de serviciile tale.
0

Link de plată configurabil – poziționarea în factură (+poză buton)

Ȋn această eră digitală, devine tot mai evident faptul că tehnologia ocupă un loc important, datorită beneficiilor semnificative aduse în viața noastră. Astfel de beneficii se pot remarca mai ales în domeniul afacerilor unde gestionarea acestora a devenit din ce in ce mai facilă tocmai datorită dezvoltarii tehnologiei de calcul, de gestionare si administrare, de analiză, de plată şi încasare. Ȋn acest sens un instrument inovator este linkul de plată, o soluție pe care noi, cei de la Facturis-Online.ro, am adoptat-o şi implementat-o pentru clienții noştri din dorința de a vă uşura procesul de plată şi încasare al facturilor.   Ce reprezintă linkul de plată în factură? Un link de plata în factură este o legatură URL plasată într-o factură în format electronic, respectiv format PDF, care permite beneficiarului facturii efectuarea plății fără a mai fi nevoie să introducă manual detaliile şi informațiile relevante pentru procesarea plății precum numele furnizorului, contul bancar, suma. Acest link de plată permite accesarea rapidă a unei pagini de plată securizată, unde puteți efectua plata în mod direct şi foarte convenabil pentru dvs.   Avantajele folosirii unui link de plată 1. Uşurință şi rapiditate pentru clienți: Un avantaj major al linkului de plată în factură este simplitatea si totodată rapiditatea procesului de plată. Accesând linkul de plată, clienții pot finaliza plata din câteva clickuri, nemaifiind nevoie de introducerea manuală a datelor de plată.   2. Reducerea şi evitarea erorilor umane: Linkul de plată elimină eroarea umană care ar putea surveni, prin introducerea greşită a titularului de cont, a numerelor de cont sau a sumelor, deoarece toate informațiile necesare efectuării plății sunt preluate automat din aplicația de facturare online.   3. Eficientizarea şi încasarea mai rapidă a facturilor: Realizarea mai rapidă a plăților este un alt avantaj al linkului de plata. Clienții pot plăti imediat după deschiderea facturii, evitând astfel amânarea sau uitarea plății. Acest lucru contribuie la reducerea întârzierilor în încasări printr-o eficientizare a procesului de încasare.   4. Monitorizare mai bună a încasarilor: Cu ajutorul platformelor de plată online aveți posibilitatea monitorizării mai eficiente a statusului plăților, beneficiind astfel de o acuratețe în ceea ce priveşte detaliile plăților respectiv ce plăți au fost efectuate, când au fost efectuate, putând astfel evita potențiale probleme legate de acestea.   5. Flexibilitate în metodele de plată diversificate: Linkul de plată permite furnizorilor să ofere clienților săi o gamă largă de opțiuni de plată de la transferuri bancare, carduri de credit până la alte metode electronice de plată. Astfel, beneficiarii pot alege cea mai convenabilă metodă de plată. .grid-for-wp-a { display: grid; gap: 20px; grid-template-columns: repeat(3, 1fr); justify-content: center; align-items: center; } .ths-for-wp-a { padding: 10px; background-color: #ccc; }   Ȋn acest sens, Facturis-Online.ro vă oferă posibilitatea integrării cu majoritatea procesatorilor de plăţi şi anume: - MobilPay (NetopiaPayments)  – vezi aici mai multe detalii despre această implementare pentru plata cu cardul - EuPlatesc – detalii implementare EuPlatesc - PlatiOnline – detalii implementare PlatiOnline - Stripe – detalii implementare Stripe în Facturis-Online.ro - PayPal – detalii implementare PayPal în aplicaţia de facturare online - Revolut – detalii implementare Revolut Business - Google Pay – prin Stripe - Apple Pay – prin Stripe   De asemenea în Facturis-Online.ro poţi oferi clienţilor tăi posibilitatea achitării facturii prin mai mulţi procesatori de plată, clientul alegându-şi procesatorul prin care doreşte sa facă plata facturii.   Configurare locaţie link de plată în factură După configurarea a cel puţin un procesator de plăţi în Facturis-Online.ro, în facturile/proformele dvs. în PDF va apărea un buton/link de plată a acelei facturi.   Implicit, acest link de plată apare în partea dreaptă jos a facturii, dar dvs. aveţi posibilitatea de a configura pentru a apărea oriunde în factură: -  Accesaţi meniul Configurare – Factura – Modele Facturi – Buton de plata -  Aici aveţi posibilitatea: să modificaţi dimensiunile butonului de plată, să modificaţi locaţia butonul de plată în factură, să schimbaţi poza butonului de plată.   Configurare poză link de plată în factură Puteţi modifica poza implicită a butonului de plată ce apare în factura fiscala format pdf: 1. Puteţi selecta unul din modelele de butoane propuse de noi   2. Puteţi încărca o poză cu un buton creat de dvs. după formatul şi design-ul facturii dvs.   Link de plată sub formă de cod QR (2D) Bineînţeles că în aplicaţia de e-facturare online ai şi opţiunea ca acest link de plată să fie printat în factura în PDF sub formă de cod QR. Acesta se poate folosi în cazul opţiunii de scanare cod QR pentru plata facturii şi de asemenea rămane şi opţiunea de click pe cod QR (ca la butonul de plată). Practic ai la dispoziţie ambele variante. Ȋţi prezentăm mai jos câteva modele de facturi cu acest cod QR de plată inserat în diferite poziţii în factură:   Mai multe detalii despre configurarea şi funcţionalităţile acestui cod QR de plată gaseşti şi în articolul: Opțiunea de plată prin cod QR inclus pe factură
0
1
2