e-Transport

Noutăți cu privire la RO e-transport. Ce se întrezărește la orizont? 3 Modificări ale momentului

Cel mai probabil deja te-ai familiarizat cu modificările recurente care intervin asupra structurilor digitalizării fiscale. Pe acest background al inconstanței conturat constant este vital să recunoști dependența de informare oportună. Este un laitmotiv al vieții de antreprenor. Nu există conformare și relevanță în afara acesteia. Deoarece suntem pe deplin conștienți de impactul informațiilor corecte, relevante și punctuale, blogul nostru este aproape de antreprenorii care doresc să fie mereu conectați la schimbare. Aducem astfel în atenția ta toate modificările lansate de către legiuitor, cu impact asupra bunei derulări a proceselor companiei la a cărui bord de conducere te situezi. Singura constantă, pe fundalul pictat de complexitatea și diversitatea transformărilor este reprezentată de parteneriate cu persoane specializate, relații care să fie dictate de profesionalism. Ne asumăm astfel, rolul de parteneri de cursă lungă, cu orice antreprenor responsabil, a cărui proiecție pentru viitorul afacerii sale este corelată la optimizarea indicatorilor de performanță digitală, și nu numai. În data de 11 noiembrie 2024, în urmă cu mai puțin de trei săptămâni, au fost lansate în sfera afacerilor autohtone noi modificări cu privire la una dintre paradigmele care au impactat afacerile românești în anul 2024. Este vorba despre sistemul național RO e-Transport. Și pentru că dorim să te conformezi pe deplin acestor schimbări, vom sintetiza, pentru tine, punctele principale care manifestă răsunet asupra transporturilor care intră sub incidența Ordonanței de Urgență nr. 41 din 8 aprilie 2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport. Dacă ești un utilizator al sistemului național RO eTransport nu trebuie să pierzi din vedere modificările aduse asupra acestuia prin intermediul Ordonanței de Urgență nr. 129 din 7 noiembrie 2024 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2022 precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative apărută în Monitorul Oficial pe data de 11 noiembrie 2024. Pe scurt! De ce este necesară apariția unui nou activ normativ? Modificarea aspectelor de structură privitor la sistemul național RO e-transport Noi clarificări cu privire la posibilitatea modificării datelor declarate Relaxarea sancțiunilor aplicabile Care este cadrul pe marginea căruia se conturează apariția noului act normativ care stabilește noi reguli privitoare la funcționalitatea sistemului național RO e-Transport? Vocea antreprenorilor. Noile modificări propuse apar ca un ecou al vocii antreprenorilor raportat la corelarea sistemelor interne cu cerințele paradigmei digitale RO eTransport. De asemenea, deținătorii de afaceri au solicitat răgaz pentru adaptarea parametrilor acestor sisteme la cerințe de conformare cu privire la declararea transporturilor rutiere de mărfuri. Un alt fundament rezidă în solicitările intense ale mediului de afaceri cu privire la  aspectul disproporționat al sancțiunilor corelat la combaterea fraudei în domeniul TVA. Toate acestea ținând cont de ținta majoră a proiectării sistemului RO e-transport în vederea diminuării deficitului de încasare a taxei pe valoare adăugată pe baza monitorizării transporturilor. Iată deci, o rezonanță a vocii antreprenorilor pentru mediul legislativ. Este un aspect demn de laudă pentru legiuitor. Tot mai des, reprezentanții mediului de business reușesc să-și exprime opinia în așa fel încît să fie ascultată asupra aspectelor de influență majoră a afacerii lor, vocea lor fiind transpusă în practica de afaceri prin normele lansate de către autorități. Acum că suntem în linie dreaptă cu rațiunile care stau la baza adoptării noilor modificări, te invităm să faci punctual cunoștință cu acestea. Astfel, am sintetizat pentru tine, cele mai importante aspecte dictate de actul normativ care face subiectul materialului nostru. 1. Modificarea aspectelor de structură privitor la sistemul național RO e-Transport Începând cu luna noiembrie 2024, se modifică aspectele prevăzute de articolul 4 al Ordonanță de Urgență nr. 41 din 8 aprilie 2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport cu privire la elementele incluse de către sistemul RO e-Transport. Mai cu seamă este vorba despre modificarea literei b) care fixa ca parte componentă a platformei elementele de interconectare cu alte sisteme de monitorizare de genul celor legate de camerele de luat vederi, instrumente specifice proiectate pentru identificarea cantităților de produse transportate precum și oricare alte mijloace de monitorizare a traficului rutier. Care este diferența redată de noul act normativ pentru aceste precizări? Noile modificări prevăd menționarea persoanelor cărora le revine responsabilitatea deținerii și utilizării acestor 3 categorii de sisteme (camere, aparate de verificare a cantităților de produse care face obiectul transportului și instrumente de monitorizare a traficului rutier). Astfel acestea sunt ,,deținute și/sau utilizate de instituțiile sau autoritățile publice, direct sau prin intermediul structurilor sau entităților subordonate sau coordonate”. Astfel, se delimitează clar cine poate să utilizeze aceste sisteme în vederea verificărilor efectuate. De asemenea, articolul 4, alin. 2 și 3 fixează noi clarificări cu privire la stocarea informațiilor și datelor deținute de RO e-transport. Ce apare în plus față de vechile reglementări? Pe lângă mențiunea legată de posibilitatea stocării și deținerii informațiilor de către instituții sau autorități precum și de instituții subordonate sau coordonate de acestea se aduc precizări cu privire la posibilitatea deținerii de date și informații colectate prin intermediul companiilor naționale sau a societăților naționale cu capital integral de stat. Toate aceste autorități enumerate mai sus, ,,au obligația de a pune la dispoziție gratuit Agenției Naționale de Administrare Fiscală, pe bază de protocol încheiat în acest sens” informațiile și datele colectate pentru ,,monitorizarea pe teritoriul național a transporturilor, care permite autorităților competente determinarea potențialelor puncte de deturnare din/sau în lanțul de aprovizionare, pe baza codului UIT”. 2. Noi clarificări cu privire la posibilitatea modificării datelor declarate Inițial, cadrul normativ de bază care reglementează activitatea sistemului național RO eTransport interzicea modificarea datelor înregistrate prin intermediul sistemului național referitoare la transportul de bunuri după punerea în mișcare a vehiculului care face obiectul transportului de bunuri. Cu caracter de excepție, noile modificări permit modificarea datelor cu privire la denumirea, caracteristicile, cantităților și contravaloarea bunurilor transportate după expirarea termenului de valabilitate a codului UIT, ,,până cel mai târziu la data de 25 a lunii următoare celei în care s-a finalizat transportul de bunuri”. 3. Relaxarea sancțiunilor aplicabile Această relaxare a sancțiunilor constă în aplicarea confiscării bunurilor, ca sancțiunea suplimentară amenzii, în regim gradual, sau, în cazul menționat mai jos, renunțarea la această sancțiune. Eliminarea sancțiunii privind confiscarea bunurilor în cazul următoarelor tipuri de contravenții: nerespectarea prevederii privind obligativitatea contribuabilului în vederea declarării datelor referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat precum și la transportul internațional de bunuri care urmează a fi efectuat și care impune obținerea codului UIT, utilizarea codului UIT peste termenul său de valabilitate, declararea altor cantități în cadrul sistemului față de cele care fac real obiectul transportului. Aceste abateri de la prevederile legale se sancționează doar cu amendă fără a se mai recurge și la confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate. Pentru prima abatere nu se mai confiscă bunuri. Noi completări ale OUG 41/2022 cu privire la aplicarea graduală a sancțiunilor astfel: Dacă se încalcă prevederile alin. 1, lit. a) și b) (cele amintite mai sus) iar operatorul economic a fost sancționat pentru aceasta, dacă, în termen de maxim 12 luni de la această primă sancționare, acesta săvârșește a doua contravenție, a treia sau a patra contravenție, aceasta se sancționează cu amendă (persoane fizice de la 10 000 de lei la 50 000 de lei, persoane juridice de la 20 000 de lei la 100 000 de lei) iar confiscarea bunurilor pentru aceasta se va realiza gradual astfel: Contravenție Sancțiune A doua contravenție confiscarea a 15% din contravaloarea bunurilor nedeclarate. A treia contravenție confiscarea a 50% din contravaloarea bunurilor nedeclarate. A patra contravenție confiscarea a 100% din contravaloarea bunurilor nedeclarate. Dacă se încalcă prevederile alin. 1, lit. a) și b) (cele amintite mai sus) iar operatorul economic a fost sancționat pentru aceasta, și în termen de peste 12 luni de la această primă sancționare se săvârșește a doua contravenție pentru care a fost sancționat, nu se mai aplică măsura confiscării bunurilor. Astfel, materialul de mai jos sintetizează, într-o manieră ușor de asimilat de către antreprenori principalele modificări lansate în mediul de afaceri prin noua ordonanță de urgență care reglementează aspectele de organizarea și funcționare a sistemului național RO e-Transport. Nu uita să te păstrezi conectat la schimbare pentru a obține asigurarea conformării fiscale în materie de digitalizare a proceselor organizaționale. Referințe principale de informare Ordonanță de urgență nr. 129 din 7 noiembrie 2024 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Publicat în  Monitorul Oficial nr. 1124 din 11 noiembrie 2024. Ordonanță de urgență nr. 41 din 8 aprilie 2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Publicat în  Monitorul Oficial nr. 356 din 11 aprilie 2022.
0

Opțiunea Info Transportatori în modulul e-Transport

În cadrul meniului e-Transport s-a implementat un nou tab, numit ”Info Transportatori”. Această nouă opțiune îți oferă posibilitatea citirii tuturor e-Transporturilor declarate de cine trebuie să declare acel e-Transport în care tu ești transportator. Cum funcționează această nouă opțiune de Info Transportatori în aplicația de e-Tranpsort? Se citesc e-Transporturile, apăsând pe prima iconiță din stânga sus (Importă e-Transporturi). În acest moment, programul citește și introduce în baza de date toate e-Transporturile declarate din ultimele 60 de zile, în care tu figurezi ca transportator. Dacă eTransportul este încă în perioada de valabilitate, apăsând pe cea de-a doua iconiță, se poate modifica vehiculul: - selectezi e-Transportul dorit; - apeși pe iconița de Modificare Vehicul și îți apare o fereastra în care introduci noile vehicule, apoi se apasă pe butonul de Trimitere; - se trimite în SPV ANAF modificarea de vehicul și apare statusul “Trimis modificare”; - după primirea confirmării, se modifică în mod automat statusul în “Modificare OK”; - prin apăsarea iconiței + se pot vedea toate modificările aduse e-Transportului selectat.
0

,,Fotografie panoramică” a sistemului național RO e-Transport la finele anului de consacrare – Viitorul paradigmei digitale

Ne aflăm la (aproape) finele anului 2024. Un an care a stat sub egida maratonului digitalizării fiscale la care au fost supuse intens companiile de pe teritoriul României. O perioadă care a testat real capacitatea firmelor de a se adapta schimbării. Un timp al ,,cernerii” mediului de business de afacerile neperformante. Dacă citești acest articol, este semn că ești un antreprenor al unei afaceri care a câștigat lupta cu numeroasele transformări ale acestui an. Potențialul tău în obținerea supremației în fața ,,inamicului nevăzut” al digitalizării este astfel dovedit și semnificativ. Astfel, ceea ce la început părea a fi un adversar al afacerii tale, se dovedește a fi un catalizator al propulsării activității companiei la a cărei cârmă te afli, pe culmile performanței sporite. De altfel, reușita comensurată pe această latură a fost marcată și de alegerile optime și oportune adoptate de către tine în cadrul acestui context realmente provocator. Fără pregetare, una dintre alegerile, recunoscute, suntem siguri, de către tine, care a trasat linia succesului este redată de încheierea de parteneriate cu furnizori de soluții digitale inovative. Noi, echipa Facturis Online, am fost și vom rămâne alături de mediul antreprenorial pentru a facilita navigarea prin modificările legislative digitale care vor veni, indiferent de gradul de dificultate propus de către acestea. Una dintre provocările anului care aproape se încheie a fost redată de aderarea la sistemul național RO eTransport a agenților economici. Un sistem complex cu implicații numeroase asupra derulării în bună armonie a relației dintre instituțiile statului și antreprenori. Ce rămâne nespus cu privire la acest sistem? În continuare vom puncta câteva dintre aceste aspecte. Din start, trebuie să recunoaștem faptul că implementarea paradigmei RO e-Transport în cadrul companiilor nu fost deloc un proces cu un nivel scăzut de dificultate. Pe scurt! Consecințe ale neconformării la RO E-transport. Paradigma în cifre Raționament în digitalizarea fiscală Exemplu de bună practică În contrast... Proiecții pentru viitorul sistemului Consecințe ale neconformării la RO eTransport. Paradigma în cifre Pentru prezent și viitor, de la bun capăt trebuie să cunoști faptul că neconformarea la prevederile RO E-transport atrage o serie de sancțiuni. Începând cu luna iulie 2024, care marchează obligativitatea utilizării sistemului, s-au efectuat o serie de verificări care vizează deținerea codului UIT pentru bunurile care fac obiectul transportului monitorizat. Cifrele vorbesc de la sine. 4 zile, 300 de inspectori, 6100 de vehicule, amenzi în cuantum de 20,48 milioane de lei. Așa arată statistica acțiunii de control în trafic efectuată de către Direcția Generală Antifraudă Fiscală în perioada 1-4 iulie 2024. Aceasta responsabilizează utilizatorii sistemului la declararea conformă a datelor în cadrul acestuia. Raționament în digitalizarea fiscală Cu siguranță te întrebi care este rațiunea din spatele implementării sistemului național RO e-Transport. Principala rațiune care a stat la baza transpunerii în practica de afaceri a sistemului rezidă în combaterea evaziunii fiscale identificată la nivelul transporturilor de mărfuri. De asemenea, am putea invoca și motivul instituirii ordinii cu privire la efectuarea transportului de mărfuri și a creșterii gradului de conformare referitor la digitalizarea tuturor proceselor organizaționale, inclusiv a celor corelate la tranzacțiile comerciale de bunuri. Exemplu de bună practică Considerăm exemplu unei companii cu denumirea Inovative SRL care are ca obiect principal de activitate producția și comercializarea articolelor de încălțăminte. Vectorul fiscal al companiei cuprinde categoria plătitorilor de TVA, precum și categoria plătitorilor de impozitul pe venitul microîntreprinderilor. Compania deține mai multe spații de comercializare distribuite pe teritoriul localității în care aceasta activează. De două ori pe lună, marfa produsă este transportată în cele 5 magazine proprii de desfacere. Acestea se transportă pe baza avizului de expediție a mărfii. De asemenea, menționăm faptul că vehiculul de transport deține o masă admisibilă mai mare de 2,5 tone, valoarea bunurilor transportate fiind de 25 000 de lei. Întrebarea care se pune, în context RO e-Transport, este dacă transportatorul, în cazul nostru, cel care realizează transferul de bunuri între gestiuni, este obligat la declararea transportului în RO eTransport și, implicit, la obținerea codului UIT? Răspunsul este DA. Transportul de mărfuri efectuat pe teritoriul național între gestiunile aceluiași agent economic fac obiectul monitorizării prin intermediul sistemului național RO e-Transport. Baza legală o regăsim în art. 2, lit. 9, pct. (f) al OUG 41/2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport: transport care face obiectul monitorizării pe teritoriul național: transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentând transferul între gestiunile unui operator economic între locul de încărcare și locul de descărcare, situate pe teritoriul național. De asemenea, transportul respectă condițiile impuse prin Ordinul nr. 1337/2024 pentru aprobarea Procedurii de utilizare și funcționare a sistemului național privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport, prevăzute la art. 1 alin. (4): Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizării în Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masă maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, încărcate cu bunuri cu o masă brută totală mai mare de 500 kg, sau o valoare totală mai mare de 10.000 de lei, aferente cel puțin unei partide de bunuri care face obiectul transportului. Prin urmare, transportul mărfii între gestiuni se poate face doar pe baza notificării acestuia în RO eTransport și a obținerii, în prealabil, a codului UIT. Acesta poate fi obținut înainte cu maxim 3 zile de data declarată pentru începerea transportului. Care sunt consecințele nedeclarării transportului? Amendă cuprinsă între 10 000-200 000 de lei, conform prevederilor OUG 41/2022, art. 13. Exemplul de mai sus, de pe terenul practicii comerciale denotă semnificația crescută a declarării transporturilor de marfă în cadrul sistemului național RO e-Transport. În contrast... Activarea sistemului național RO e-TVA contrastează semnificația declarării corecte a datelor cu privire la transporturile supuse monitorizării prin intermediul sistemului RO E-transport. Printre cele 5 rapoarte pe marginea cărora se construiește decontul precompletat de TVA, se numără și Raportul extras din sistemul național RO e-transport. Astfel, respectarea reglementărilor în materie de RO eTransport este esențială, manifestând un răsunet semnificativ pentru precompletarea corectă a decontului de TVA. Maniera de prezentare a datelor în cadrul acestui raport este ilustrată mai jos: Elementele principale identificate în cadrul raportului fac trimitere la numărul de transporturi declarate, denumirea partenerului, codul UIT corespondent transportului, tipul de operațiune, scopul precum și baza impozabilă declarată. Proiecții pentru viitorul sistemului Nemulțumirile contribuabililor cu privire la prevederile RO E-transport au manifestat răsunet în mediul de afaceri, motiv pentru care executivul, a aprobat, la cererea MF, o serie de măsuri de simplificare a digitalizării fiscale printre care se remarcă și cele referitoare la sistemul național RO E-transport. Prin intermediului unui comunicat de presă, lansat recent în mediul de afaceri românesc, se aduc o serie de modificări cu privire la prevederile OUG 41/2022. Aspectele principale propuse prin intermediul proiectului de act normativ sunt legate de: amânarea sancționării în situația nerespectării prevederilor cu privire la transmiterea datelor de poziționare a vehiculului de transport care face obiectul transportului de bunuri supuse monitorizării prin intermediul RO E-transport până la data de 31 martie 2025; aplicarea graduală a sancțiunii complementare a confiscării de bunuri; conturarea unui registru electronic care să cuprindă date referitor la sancțiunile care se aplică conform OUG 41/2022 ținând cont de complexitatea aspectului propus prin intermediul proiectului de act normativ concretizat în aplicarea graduală a sancțiunilor precum și în partajarea competențelor de a constata și aplica sancțiuni între mai multe societăți; posibilitatea modificării datelor transmise prin intermediul sistemului național RO E-transport după expirarea termenului de valabilitate a codului UIT, până cel târziu data de 25 a lunii următoare celei în care a fost finalizat transportul. Care sunt punctual datele care pot fi modificate? Acestea se referă la denumire, caracteristici, cantități și contravaloare a bunurilor care fac obiectul unui transport monitorizat prin intermediul RO Etransport. În loc de concluzii... Nu cunoaștem îndeaproape viitorul și finalitatea maratonului digitalizării fiscale la care companiile au fost angrenate intens în ultimul an. Știm însă că doar prin perseverență, optimism și motivare, companiile vor reuși să ajungă la linia de finish. Optimizarea permanentă a parametrilor de funcționare a pilonilor digitalizării va constitui ,,pauzele de hidratare” pentru ca drumul spre linia de sosire să fie garantat și real facilitat. Referințe principale de informare Agenția Națională pentru Administrare Fiscală, Comunicat de presă, 300 de inspectori antifraudă efectuează controale în traficul rutier, disponibil la adresa: https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20240705144148_comdgaf%205iulie.pdf. Ordinul nr. 1.337/1.268/2024 pentru aprobarea Procedurii de utilizare și funcționare a sistemului național privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport, publicat în  Monitorul Oficial nr. 597 din 27 iunie 2024. Ordonanță de urgență nr. 41 din 8 aprilie 2022pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicat în  Monitorul Oficial nr. 356 din 11 aprilie 2022. Revista Prietenii Fiscalității, nr. 28/iulie 2024. Sistemul național RO e-TVA, disponibil prin intermediul site-ului Agenției Naționale pentru Administrare Fiscală. Agenția Națională pentru Administrare Fiscală, Comunicat de presă, Executivul a aprobat, la propunerea MF, o serie de măsuri de simplificare și digitalizare a procedurilor fiscale, sprijinirea IMM-urilor, precum și pentru stimularea investițiilor regionale, disponibil la adresa: https://mfinante.gov.ro/despre-minister/-/asset_publisher/uwgr/content/id/13260488.
0

Alte clarificări utile pentru agenții economici cu privire la RO e-Transport

Ralierea afacerii tale la noutățile legislative în materie de digitalizare fiscală ți se pare o adevărată provocare. Încă te gândești la soluții eficiente și oportune pentru a îndeplini toate obligațiile survenite ca urmare a implementării RO e-Transport. Nu mai sta pe gânduri. Echipa Facturis îți stă la dispoziție pentru a-ți conferi toate bazele în vederea conformării la reglementările fiscale în materie de RO e-Transport. Îți oferim astfel, o soluție integrată prin intermediul unui soft complex care să înglobeze sarcinile pe care trebuie să le îndeplinești în conformitate cu prevederile legislative de dată recentă cu privire la reforma RO e-Ttransport. Prevederile legislative arondate RO eTransport responsabilizează agenții economici prin îndeplinirea unor obligații care să contribuie la organizarea și derularea eficientă a transporturilor care trebuie notificate în cadrul sistemului. În acest sens, considerăm oportun să conferim câteva clarificări cu privire la obligațiile operatorului de transport, obligațiile conducătorului vehiculului de transport precum și obligațiile utilizatorilor. Materialul face referire și la alte aspecte pe care le considerăm utile pentru tine și afacerea ta în contextul dictat de reforma E-Transport. Responsabilizarea se produce în triplu sens prin stabilirea clară a sarcinilor care trebuie îndeplinite de către fiecare actant principal la derularea sistemului în vederea asigurării funcționalității eficiente a acestuia. Toate acestea sunt stabilite prin Procedura din 17 iunie 2024 de utilizare și funcționare a sistemului național privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport. Noi am transpus într-un limbaj accesibil, ușor de asimilat, toate aceste obligații pe care le prezentăm succint în cele ce urmează. Obligațiile operatorului de transport: Asigurarea funcționării conforme a dispozitivelor de transmitere automată a datelor de poziționare pentru a îndeplini cerința transferului datelor curente de poziționare a vehiculului de transport pe toată durata transportului care face obiectul declarării în cadrul sistemului; Asigurarea echipării vehiculului de transport cu dispozitive de transmitere automată a datelor de poziționare în situația în care acesta nu dispune de astfel de sisteme; Punerea la dispoziția șoferului a codului UIT primit de la utilizatorii sistemului. Astfel, în calitate de operator de transport ai obligația asigurării cu privire la funcționalitatea sistemelor de transmitere a datelor de poziționare și referitor la transmiterea  codului UIT către conducătorul auto. Obligațiile conducătorului vehiculului de transport se rezumă la: Dacă autovehiculul este dotat cu dispozitive de tip terminal de telecomunicații, conducătorul are obligația să pornească dispozitivul de poziționare, respectiv să oprească sistemele doar după livrarea bunurilor la locul declarat; Introducerea codului UIT aferent etransportului înainte de începerea acestuia pe teritoriul național; Prezentarea către organele de control a documentelor care însoțesc transportul alături de codul UIT, la momentul solicitării acestora. Astfel, obligațiile șoferului se rezumă la utilizarea corectă a sistemelor de transmitere a datelor care fac referire la transportul declarat prin intermediul RO e-transport precum și la prezentarea documentelor care atestă notificarea transportului în cadrul platformei, alături de codul UIT, prezentat în orice formă care să asigure citirea lizibilă a acestuia. Obligațiile utilizatorilor RO e-Transport se identifică la nivelul: Obligativității declarării transportului de bunuri cu risc fiscal ridicat în cadrul RO e-Transport; Obligativității declarării transportului internațional de bunuri în cadrul RO e-Transport. Pentru a te pune la curent cu toate categoriile de utilizatori obligați la declararea transportului de bunuri în cadrul sistemului RO e-transport, te invităm sa accesezi articolul anterior, pe tema RO eTransport prin accesarea link-ului: https://facturis-online.ro/e-transport/ro-e-transport-5-aspecte-de-care-trebuie-sa-tii-cont-ca-antreprenor-la-declararea-in-cadrul sistemului.html Nerespectarea reglementărilor cu privire la RO eTtransport atrage după sine o serie de sancțiuni care se pot dovedi usturătoare pentru buzunarul companiei tale. Dacă vrei să cunoști lista completă a acestora, te invităm să accesezi link-ul mai sus menționat. Și pentru ca partea de sancțiuni să nu fie cuprinsă în totalitate de o pată neagră, există și o latură pozitivă. Anumite categorii de utilizatori sunt exceptați de la aplicarea acestora până la data de 1 ianuarie 2025. Categoria utilizatorilor în privința cărora se aplică amânarea sancțiunilor sunt reprezentați de operatorii economici autorizați conform art. 38 din Regulamentul UE nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii (“Regulamentul UE nr. 952/2013”), respectiv operatori economici care sunt certificați AEO. O altă neclaritate remarcată în rândul utilizatorilor este redată de modalitatea de stabilire a bunurilor nedeclarate ce urmează a fi confiscate. Cum se realizează acest aspect? Există două situații funcție de care se stabilește valoarea bunurilor ce urmează a fi confiscate ca urmare a constatării contravenției. Acestea sunt prezentate mai jos, sub formă tabelară: Situație Contravaloarea bunurilor confiscate În situația în care se prezintă factura de vânzare ori avizul de însoțire al mărfii Contravaloarea bunurilor care urmează a fi confiscată este cea înscrisă în cadrul documentului, pentru care a existat obligativitatea declarării în cadrul sistemului, însă nu a fost declarată. Atunci când nu este prezentată factura de vânzare ori avizul de însoțire al mărfii Contravaloarea bunurilor ce urmează a fi confiscate este redată de valoarea unitară a bunurilor similare dintr-o achiziție precedentă (atunci când obligația revine beneficiarului) sau dintr-o precedentă livrare (atunci când obligația revine furnizorului). Dacă nu este identificată o tranzacție precedentă cu bunuri similare, contravaloarea bunurilor se determină pe baza valorii medie unitare a bunurilor declarate în săptămâna anterioară în cadrul RO e-transport pentru bunurile din aceeași categorie de transport și poziție tarifară. Reține! Dacă te întrebi ce semnifică valoarea medie unitară, ei bine, aceasta este o noțiune utilizată în statistica comerțului internațional și face referire la prețul mediu pe unitatea de produse în contextul extinderii gamei de produse și a diversificării sortimentele a bunurilor care fac obiectul schimburilor internaționale. Alte precizări importante de notat! Dacă transporți bunuri cu risc fiscal ridicat reprezentând produse agricole achiziționate de la producători agricoli pe baza carnetului de comercializare nu ești obligat la declararea datelor în cadrul sistemului RO-eTtransport. Dacă transporți bunuri comercializate în sistemul cash&carry pe care le achiziționezi de pe raftul magazinelor, în nume propriu, nu ești obligat la declararea datelor prin intermediul sistemului național RO e-Transport. Important! Care sunt aspectele de care trebuie să ții cont la realizarea calculului contravalorii bunurilor transportate? Iată 4 repere de care să ții cont: Valoarea bunurilor transportate nu include taxa pe valoare adăugată; La tranzacțiile decontate în valută, conversia în lei se realizează la cursul de schimb al BNR valabil la data declarării transportului în cadrul sistemului; Valoarea bunurile este cea înscrisă în documente financiare, comerciale de la data declarării transportului; Dacă discutăm despre o operațiune de import, valoarea bunurilor este cea înscrisă pe factura externă. Configurare și trimitere e-Transport în SPV: https://facturis-online.ro/e-transport/configurare-si-trimitere-e-transport-in-spv.html   Referințe bibliografice de informare Procedură din 17 iunie 2024 de utilizare și funcționare a sistemului național privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-transport, publicată în Monitorul Oficial nr. 597 din 27 iunie 2024. Ordonanță de urgență nr. 41 din 8 aprilie 2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul oficial nr. 356 din 11 aprilie 2022.
0

Cum ne ajută o aplicație de facturare în gestionarea e-Factura și e-Transport?

Cele două paradigme ale digitalizării fiscale, eFactura și eTransport, au impus redefinirea manierei de organizare a proceselor organizaționale. Obligativitatea integrării celor două sisteme, începând cu anul 2024, la nivelul tuturor afacerilor autohtone responsabilizează factorii decizionali spre adoptarea celor mai adecvate soluții de implementare și utilizare a celor doi piloni esențiali care definesc maratonul digitalizării fiscale a companiilor. Probabil ai stat adeseori în cumpănă cu privire la decizia de adoptare a soluțiilor informatizate integrate în ceea ce privește gestionarea sistemelor e-Factura și e-Transport. Utilizarea celor două platforme în forma propusă de către ANAF este o variantă pusă la dispoziția contribuabililor. Se poate însă să nu fie neapărat cea mai eficientă. Probabil ai conștientizat acest aspect și ești în căutarea motivelor care să stea la baza adoptării deciziei de implementare a softurilor integrate specializate în gestionarea RO e-Factura și RO e-Transport în manieră facilă, oportună și eficientă. Trendul dictat de către societatea informațională modernă te determină la tranziția spre digitalizarea completă a proceselor afacerii tale. Piața programelor informatice de facturare și gestionare a datelor companiilor este extrem de vastă. Cu certitudine, alegerea celui mai potrivit soft, care să se plieze perfect pe necesitățile specifice dictate de modelul de afacere deținut de tine nu este un proces tocmai facil. Cerința de integrare a sistemelor RO eFactura și RO eTransport de către un astfel de soft reprezintă un aspect esențial de care este bine să ții cont pentru ca afacerea ta să se ralieze standardelor de modernitate și actualitate în materie de digitalizare. Sigur nu te afli în necunoștință de cauză cu privire la obligativitatea implementării celor două noutăți ale anului 2024 la nivelul proceselor organizaționale. Astfel, de la 1 ianuarie 2024, toate companiile care derulează tranzacții arondate modelului B2B au obligația transmiterii facturilor emise prin intermediul platformei RO e-Factura. De asemenea, începând cu luna iulie a anului 2024, trebuie să declari toate aspectele cu privire la transporturile efectuate pe teritoriul național precum și internațional. Lucrurile se amplifică, începând cu luna ianuarie a anului 2025, obligativitatea transmiterii facturilor emise fiind lărgită și spre tranzacțiile arondate modelului B2C. Este lesne de înțeles astfel, faptul că nevoie de adoptare a unui soft integrat de facturare şi gestiune stocuri se acutizează. Precum menționam anterior, este posibil ca aplicațiile concepute de către autorități în acest sens să nu ți se pară tocmai ușor de utilizat. În plus, acestea pot implica alocarea unui timp substanțial pentru asimilarea manierei de funcționare. În altă ordine de idei, acestea pot deveni indisponibile în anumite perioade de efectuare a mentenanței, ceea ce poate crea un stres în plus, mai ales ținând cont de termenele limită pentru transmiterea datelor. Pe fondul acestor rațiuni și nu numai, necesitatea achiziționării unui soft de facturare integrat nu mai reprezintă un moft, fiind o necesitate de necontestat în contextul conturat de reforma digitală dictată de E-factura și E-transport. Pentru că timpul tău și acuratețea datelor contează pentru noi, suntem aici pentru a ralia afacerea ta la cele mai inovative paradigme. Deplin conștienți de necesitatea integrării celor două funcții corelate la eFactura și eTransport în cadrul aplicației de facturare, echipa Facturis îți oferă posibilitatea utilizării aplicației la pachet cu cele două paradigme incluse. Facturis-Online.ro nu face parte din categoria aplicațiilor de facturare tradiționale. Acesta este un soft amplu de integrări cu aplicații complexe care pune bazele digitalizării complete a afacerii tale. Astfel, avantajele funcționalității sunt imediate și generatoare de efecte pozitive pe termen lung. Pentru că ne gândim la bunăstarea ta economică prezentă și proiectată pentru viitor. Concret, cum te ajută o aplicație de facturare integrată cu sistemele naționale RO e-Factura și RO e-Transport?   Iată mai jos principalele 5 motive pentru utilizarea unei aplicații de facturare integrată cu sistemele e-factura și e-transport. Avantajele utilizării aplicației de facturare integrată cu RO e-Factura Avantaje utilizării aplicației de facturare integrată cu RO e-Transport Diminuarea timpului investit pentru asimilarea manierei de funcționare a aplicației concepută de ANAF pentru emiterea și transmiterea facturilor Diminuarea timpului investit pentru asimilarea manierei de funcționare a aplicației concepută de ANAF pentru emiterea și transmiterea notificării privitoare la transporturile efectuate Control total deținut asupra datelor referitoare la facturile emise și încărcate în cadrul sistemului Activarea modului e-transport printr-un singur click din cadrul meniului de configurare a aplicației Creșterea gradului de validare a facturilor Scăderea ratei de validare a unei notificări care conține erori pe baza semnalării aspectelor introduse eronat Posibilitatea verificării statusului facturii din cadrul aplicației fără a mai fi nevoie de logarea în contul SPV Operativitatea sistemului prin primirea automată a răspunsului privind validarea sau invalidarea notificării transmise Implementare imediată care vine la pachet cu garanția celor mai mici costuri Implementare imediată care vine la pachet cu garanția celor mai mici costuri   Iar pentru ca decizia adoptării unui sistem integrat să fie facilitată, am sintetizat pentru tine prin acrostihul Facturis cele mai importante motive care să stea la baza alegerii softului integrat creat de noi pentru ralierea la noutățile E-Facturii și E-Transport:   F-fără consum suplimentar de timp în vederea încărcării manuale a facturii în cadrul platformei RO efactura precum și a emiterii și transmiterii notificării privind transportul în RO etransport. Atât factura emisă cât și notificarea completată se transmit către sistemele RO efactura și RO etransport printr-un simplu click. A-accesibilitatea permanentă la datele transmise prin intermediul softului de facturare. De asemenea, poți verifica oricând corectitudinea datelor introduse înainte de transmiterea notificării de transport către SPV ANAF. C-conectivitate. Nu depinzi de funcționalitatea sistemelor ANAF. Transmiți facturi chiar și în modul off-line al aplicației. Încarci notificarea în RO e-transport chiar și în situația inaccesibilității contului SPV. T-timp liber pentru tine și afacerea ta. Te poți focusa pe identificarea de noi metode de optimizare a indicatorilor financiari ai afacerii prin eliminarea timpilor morți pentru că softul lucrează pentru tine. U-utilitate. Se reduce fluxul de lucru cu privire la procesele de emitere, transmitere și verificare a corectitudinii datelor transmise catre site-ul Anaf. Prin câțiva pași simpli, noi realizăm toate aceste procese. R-rapiditate. Facturile emise sunt transmise către Anaf prin intermediul unui singur click. Astfel procedura este rapidă, ca tu să fi nevoit să recurgi la realizarea de sarcini conexe. De asemenea, primești automat în cadrul sistemului facturile emise de către partenerii tăi. I-integrare. Integrarea e-Factura și e-Transport la aplicația de facturare ține ritmul cu inovațiile în domeniu, digitalizând în manieră completă procesele de afaceri. De asemenea prin facilitatea de integrare cu sistemul Anaf obții validarea imediată a documentelor. S-securitate. Datele tale sunt în siguranță. Ai controlul absolut asupra gestionării tuturor aspectelor legate de datele cu care lucrezi.   Așadar, regăsești mai sus toate motivele de care ai nevoie pentru ca decizia adoptării unui sistem integrat cu cei doi piloni fundamentali ai digitalizării afacerii, și anume, e-Factura și e-Transport să nu fie amânată.
0

RO e-Transport. 5 aspecte de care trebuie să ții cont ca antreprenor la declararea în cadrul sistemului

Maratonul digitalizării fiscale la care ești angrenat ca deținător al unei afaceri moderne continuă cu implementarea sistemului RO e-Ttransport. Dacă te afli la început de drum antreprenorial, ralierea la noutățile legislative ale modernizării sistemelor de afaceri poate să ți se pară o adevărată corvoadă. Ce este sistemul RO e-Ttransport? Cine este obligat la declararea datelor în cadrul platformei? La ce riscuri te supui dacă nu recurgi la declararea datelor? Ce sancțiuni sunt aplicate dacă nu se respectă prevederile legale? Care este consecința declarării eronate a anumitor date specifice notificării? Acestea, precum și alte aspecte de interes actual pentru tine ca antreprenor informat cu privire la utilizarea platformei RO e-Ttransport fac obiectul materialului pe care te invităm să îl parcurgi cu atenție pentru ca drumul spre conformitate și legalitate fiscală să fie facilitat. În primul rând, ce reprezintă sistemul RO e-Ttransport? Pe înțelesul tuturor, Sistemul RO eTansport reprezintă o platformă digitală în cadrul căreia sunt declarate date privind transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat efectuate pe teritoriul național precum și date cu privire la transporturile internaționale de bunuri (indiferent dacă se încadrează sau nu în categoria celor cu risc fiscal ridicat). În urma înscrierii datelor specifice etransportului în cadrul platformei este generat un cod UIT care face posibilă deplasarea vehiculului care transportă marfa. Atenție! Termenul de valabilitate a codului UIT este de 5 zile calendaristice, respectiv de 15 zile calendaristice în cazul achizițiilor intracomunitare de bunuri Cine este obligat la declararea datelor în cadrul platformei? Ești obligat să declari în cadrul sistemului RO e-Ttransport dacă te afli în una din următoarele categorii de utilizatori: Beneficiar în cazul unei achiziții intracomunitare de bunuri; Furnizor în situația unei livrări intracomunitare de bunuri; Furnizor pentru transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat dacă discutăm de un transport național de bunuri; Destinatar al bunurilor specificat în declarația vamală de import, în situația importului de marfă; Expeditor al mărfurilor specificat în declarația vamală de export, pentru exportul de bunuri; Depozitar, dacă discutăm despre tranzacții intracomunitare aflate în tranzit; Expeditor sau destinatar în cazul unui nontransferuri; Furnizor sau client dacă discutăm despre transportul de stocuri puse la dispoziția clientului. Dată te afli în cel puțin una dintre cele 8 poziții descrise anterior, ești obligat la declararea datelor în cadrul sistemului RO e-Transport pentru obținerea codului UIT necesar efectuării transportului. Reține! Nu fac obiectul declarării în cadrul sistemului RO e-Transport următoarele categorii de transporturi: transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, precum și organizațiilor internaționale, forțelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care România a încheiat acorduri în domeniu; transportul produselor accizabile care circulă în regim suspensiv de accize sau cu accize plătite în statul membru de expediție; transportul bunurilor de către prestatorii de servicii poștale în colete poștale. Când intervine obligația declarării în cadrul sistemului RO e-Transport? Un aspect important de menționat este legat de circumstanțele care impun transmiterea datelor în cadrul platformei RO eTtransport. Astfel, obligativitatea privind declararea datelor privitoare la transportul care urmează a fi efectuat intervine atunci când sunt îndeplinite cumulativ următoarele două condiții: Masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului depășește 2,5 tone; Bunurile dețin masa brută totală mai mare de 500 de kg sau au o valoare totală care depășește 10 000 de lei. La ce riscuri te supui dacă nu recurgi la declararea datelor? Nerespectarea prevederilor în vigoare cu privire la declararea datelor care fac obiectul unui transport (în condițiile în are acesta îndeplinește cele două condiții care succed declararea) atrage după sine o serie de sancțiuni care pot fi concretizate în amenzi usturătoare pentru buzunarul companiei tale. Ce sancțiuni se aplică pentru nerespectarea legislației în vigoare privitor la sistemul RO e-Ttransport? Urmărește tabelul de mai jos pentru a fi pe deplin informat cu privire la tipurile de contravenții și amenzile aplicabile. Tip contravenție Cuantumul amenzii Lipsa codului UIT sau utilizarea acestuia după perioada de valabilitate Persoane juridice, 20 000-100 000 de lei Persoane fizice, 10 000-50 000 de lei Nerespectarea obligativității declarării datelor referitoare la transportul care urmează a fi efectuat Înscrierea unor cantități diferite în cadrul notificării față de cele care fac obiectul transportului Nerespectarea menționării datelor de către categoriile de utilizatori obligați la declararea acestora Nerespectarea prevederilor privind utilizarea sistemelor de poziționare a vehiculului de către conducătorul acestuia pe toată durata transportului și a echipării vehiculului cu dispozitive speciale care utilizează tehnologii de poziționare și transmitere a datelor prin satelit Nerespectarea obligativității operatorului de transport de a pune la dispoziția conducătorului auto codul UIT Neprezentarea documentelor care însoțesc transportul alături de codul UIT la cererea organelor competente 5000-10 000 de lei Refuzul utilizării sistemelor de poziționare de către conducătorul vehiculului pe toată durata transportului   Care este consecința declarării eronate a anumitor date specifice notificării? Data de 1 iulie 2024 aduce cu sine o serie de modificări în materie de aplicare a sancțiunilor privitoare la nerespectarea prevederilor în vigoare în materie de RO e-Transport. Astfel, declararea incompletă, incorectă sau cu întârziere a datelor atrage cu sine sancțiuni care pot ajunge la valori considerabile alături de confiscarea bunurilor nedeclarate. De exemplu, dacă se declară în cadrul sistemului RO eTransport alte cantități decât cele care fac real obiectul transportului, sunt aplicate amenzi care pornesc de la 10 000 de lei pentru persoane fizice și pot ajunge până la 100 000 de lei pentru persoanele juridice. În situația în care, din motive independente, se recurge la modificarea datelor declarate inițial, corecția datelor se poate realiza până la momentul punerii în mișcare a mijlocului de transport. Ulterior momentului punerii în funcțiune a autovehiculului, operatorului de transport îi revine obligația actualizării permanente a informațiilor specifice identificării vehiculului de transport rutier, de fiecare dată când situația o impune, înainte de repunerea în mișcare. Toate aceste modificări trebuie să fie realizate pe durata de valabilitate a codului UIT. Important! Dacă identifici anumite date declarate eronat în cadrul sistemului, acestea pot fi modificate în perioada celor 3 zile calendaristice înainte de data declarată pentru începerea transportului, dar nu mai târziu de punerea în mișcare a vehiculului, prin păstrarea codului UIT generat inițial. Modificarea datelor declarate în cadrul sistemului după începerea etransportului de bunuri este considerată contravenție și se sancționează cu amendă care pornește de la 10 000 de lei în cazul persoanelor fizice și poate ajunge până la 100 000 de lei pentru persoanele juridice. Referințe principale de informare Ordonanță de urgență nr. 41 din 8 aprilie 2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul oficial nr. 356 din 11 aprilie 2022. Ordin nr. 12 din 6 ianuarie 2022 privind stabilirea produselor cu risc fiscal ridicat, comercializate în relația B2B, publicat în Monitorul Oficial nr. 27 din 10 ianuarie 2022. Ordin nr. 1.337/1.268/2024 pentru aprobarea Procedurii de utilizare și funcționare a sistemului național privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 27 iunie 2024. Procedură din 17 iunie 2024 de utilizare și funcționare a sistemului național privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-transport, publicată în Monitorul Oficial nr. 597 din 27 iunie 2024. Ordonanță de urgență nr. 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, publicată în Monitorul Oficial nr. 1139 din 15 decembrie 2023.
0

Configurare și trimitere e-Transport în SPV

1. Configurare coduri vamale Codurile vamale sau codurile NC se configurează la fel în cadrul programului de facturare și sunt valabile pentru ambele sisteme, e-Factura și e-Transport. Anume: în Configurare - Integrări – eFactura din tabul de Coduri Produse. Din această fereastră, puteți opta unde doriți să completați acest cod, alegând una din coloanele: Observații 1 – 6 sau în unul din câmpurile de coduri: Cod EAN, Cod SKU sau Alt Cod si veți selecta ca în imaginea alăturată tipul de câmp din e-Factura CommodityClassification și apoi la lista de coduri:  NC (B2B) ‘TSP’ Astfel, se vor completa în coloana de Observatii 1 codurile vamale sau codurile NC. La următorul pas va trebui ca în cadrul meniului Nomenclator Produse, să selectați la fiecare produs, codul lui vamal (categoria din care face parte): Se poate folosi editarea multiplă a produselor și se poate pune un cod vamal la mai multe produse selectate: Se selectează produsele dorite; Se apasă iconița de editare.   2. Introducere e-Transport În meniul Alte Documente trebuie să vă apară opțiunea de e-Transport. Dacă nu vă apare, atunci trebuie activat modulul de eTransport din fereastra de Configurare Aplicație: Practic perntru declararea unui etransport se introduc datele cerute: Tip operațiune; Scop operațiune; Partener comercial; Organizator Transport; Data transport data când începe efectiv transportul; această dată nu poate fi mai mică decât data curentă și nici mai mare de termenul de 3 zile față de data curentă. vehicul și Nr. Remorcă; maxim 2 remorci Lista de produse transportate cu cod NC și greutate brută și netă; Start traseu; Final Traseu; Documentele ce stau la bază – de exemplu facturi, CMR. În cazul în care datele nu sunt introduse corect, aplicația vă anunță greșeala și ce anume trebuie corectat în acel etransport: - în exemplul de mai jos, aplicația de facturare online ne avertizează că nu putem introduce un Export, dacă Partenerul este din UE și anume România. Pentru a corecta, trebuie intrat în Nomenclatorul de Clienți și pusă țara corectă, pentru acel Partener. Dacă se dorește salvarea datelor e-Transportului până în acest moment, se va apăsa “Salveaza Draft” și se vor salva datele introduse pană atunci în baza de date, urmând ca ulterior utilizatorul să revină si să  modifice toate datele eronate și să salveze în baza de date!   3. Trimitere e-Transport în SPV Se selectează etransportul dorit și se apasă pe butonul e-Transport de sus (similar ca la trimiterea eFactura). - după apăsarea butonului, va apărea statusul “Trimis” iar după câteva minute, aplicația citește automat răspunsul primit de la ANAF și modifică statusul în “Trimis OK” (se primește codul UIT) sau “Erori Validare”.   4. Valabilitate e-Transport și modificări permise în SPV Termenul de valabilitate al unui cod UIT este de 5 zile calendaristice, excepție făcând codul UIT pentru transportul bunurilor care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit pe teritoriul României, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea în România până la locul de descărcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou etransport pe teritoriul național, sau pentru transportul pe teritoriul național al bunurilor în cadrul unor operațiuni comerciale reprezentând un nontransfer și transportul bunurilor reprezentând stocuri la dispoziția clientului. Pentru aceste excepții, valabilitatea codului UIT este de 15 zile calendaristice. Codul UIT poate fi obținut cu maxim 3 zile înainte de data declarată pentru începerea transportului. În acest termen, sunt permise orice fel de modificări asupra respectivului transport. După acest termen, al datei declarate, singura modificare permisă pentru un cod UIT, este Numarul de Înmatriculare al vehiculului sau al remorcii.   5. Printare cod QR pentru e-Transport Se selectează e-Transportul dorit și se apasă pe imprimantă. Şi astfel se va printa un formular cu toate datele introduse, inclusiv codul QR pentru codul UIT primit: Model PDF de e-Transport cu codul QR tipărit (cod UIT)   6. Confirmare sau infirmare e-Transport Se intră pe eTransportul respectiv în perioada de valabilitate a acestuia și se confirmă sau infirmă conform imaginii alăturate. Se apasă butonul Confirmă pentru a trimite opțiunea dvs.
0