e-Factura

Facturis Online simplifică procesul tău de înregistrare în SPV şi te scapă de grija achiziţionării semnăturii electronice calificate

e-Factura fără semnătură electronică calificată şi fără înregistrare în SPV   Devino client Facturis Online şi vei descoperi că simplificăm e-Factura pentru tine Noi ne ocupăm de tot procesul e-Factura, înregistrăm firma ta în SPV şi autorizăm programul de facturare Facturis Online, folosind semnătura noastră electronică calificată, iar ție nu îti mai ramane decat să te ocupi liniştit de afacerea ta! *imagini generate cu inteligența artificială Economiseşte timp şi resurse Nevoile clientilor noştri au fost mereu ascultate şi implementate în cadrul programelor de facturare Facturis. Acum, venim în sprijinul clienților noştri cu o nouă opțiune şi anume, înregistrarea în SPV – ANAF şi autorizarea programului de facturare Facturis Online, folosind semnătura noastră electronică calificată.   De ce? Pentru că ne pasă de clienții noştri, pentru că datorită vouă am acumulat cei 17 ani de experientă în dezvoltarea programului de facturare Facturis, ani care ne-au adus astăzi aici şi considerăm că prin implicarea noastră activă în procesul de conformitate cu sistemul RO e-Factura, vă oferim satisfacția lucrului bine facut, a unei solutii de facturare complete, fără nici o grijă sau bătăi de cap, legate de noua obligativitate legală.   Ce înseamnă acest lucru? Ȋnseamnă că tu, în calitate de Client Facturis Online, ne împuterniceşti pe noi, iar noi, în calitate de împuternicit al tău, ne ocupăm de înregistrarea firmei tale în SPV, pentru sistemul RO e-Factura, utilizând propria noastră semnătură electronică, urmând ca după confirmarea înregistrarii de către ANAF, să autorizăm programul Facturis Online, în baza aceleiaşi semnături electronice, adică a noastră.   Ce trebuie să fac pentru a beneficia de această opțiune? Menționăm faptul că acest serviciu presupune un cost suplimentar anual de 100 lei + TVA (pe langă licența anuala a pachetului de facturare ales), iar in cazul în care eşti de acord, va trebui să achiți acest serviciu, în baza facturii proforme ce îți va fi emise de către noi. După achitarea proformei, noi vom face demersurile necesare pentru înregistrarea CUI/CIF-ul firmei tale în SPV şi ulterior, după aprobarea înregistrării, vom autoriza automat programul Facturis Online pentru CUI/CIF-ul firmei. Dacă încă nu eşti clientul nostru, nici o problemă, intră pe https://facturis-online.ro, creează-ți cont în aplicația de facturare şi treaba este ca şi rezolvată. Te alegi astfel şi cu un program de facturare premium şi scapi şi de grija e-Factura. Pentru mai multe detalii completează formularul de mai jos: [contact-form-7 id=\"15849\" title=\"Contact Articol\"] Sau ne poți contacta: telefonic la numerele de contact de pe site pe mail pe adresa: office@facturis-online.ro Bucură-te de serviciile noastre, alege cu încredere Facturis Online şi lasă-ne să îți fim alături în această etapă de adoptare şi de adaptare la sistemul RO e-Factura.  
0

Un webinar cu antreprenori, pentru antreprenori despre sistemul RO e-Factura

În cadrul webinarului s-a discutat atât despre instrumentele necesare conformării fiscale dar și cum puteți profita de beneficiile tehnologiei. Vă invităm să îl urmăriți pentru o experiență informativă și practică de învățare. .videowrapper { float: none; clear: both; width: 100%; position: relative; padding-bottom: 56.25%; padding-top: 25px; height: 0; } .videowrapper iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }
0

Valibilitatea certificatului digital calificat pentru semnătură electronică și reînnoirea acestuia pentru SPV RO e-Factura

Sistemul național RO e-Factura este un sistem de facturare electronică, pus la dispoziție de Ministerul Finanțelor, pe site-ul ANAF. Pentru accesarea acestui sistem, este nevoie de înregistrarea persoanelor juridice în Spațiul Virtual Privat (SPV), folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică (emis pe numele reprezentantului legal, al reprezentantului desemnat sau al împuternicitului societății). Certificatul digital calificat pentru semnătură electronică poate fi achiziționat de la o firmă autorizată și are o valabilitate de 1 an, 2 ani sau 3 ani, în funcție de opțiunea dvs. în momentul achiziției. Pentru confirmarea înregistrării persoanelor juridice în SPV, este necesară, pe langă alte documente justificative și de încarcarea documentului de confirmare pe care îl obțineți de la firma care v-a emis semnătura electronică. Acest document de confirmare expiră și el în momentul în care certificatul digital calificat pentru semnătura electronică își pierde valabilitatea (1,2 sau 3 ani). În momentul în care vă reînnoiți certificatul digital calificat de semnătură electronică, va trebui să semnați din nou documentul de confirmare folosind NOUL certificat, să îl retrimiteți către emitentul semnăturii și să îl reprimiți înapoi semnat de către acesta, pentru a-l încărca din nou pe site-ul ANAF. Cum transmit semnătura electronică reînnoită după expirare, pe site-ul ANAF? Pentru certificatul digital calificat de semnătură electronică care a fost reînnoit după exipare, nu mai este necesară transmiterea altor acte suplimentare în afară de documentul de confirmare obținut de la firma care v-a reînnoit semnătura electronică. Acest document de confirmare obținut după reînnoirea semnăturii, se transmite pe site-ul anaf.ro: > Servicii Online > Inregistrare Utilizatori > Depunere Declaratii > Declaratii Electronice > Persoane Juridice. După transmiterea documentului, veţi primi un e-mail din partea ANAF, în care vă confirmă că noul număr al certificatului a fost introdus în baza de date a ANAF. Acest proces de transmitere a certificatului de confirmare se va realiza de fiecare dată când: - reînnoiți certificatul digital calificat pentru semnătură electronică (după expirarea valabilităţii iniţiale); - schimbați furnizorul de certificat digital calificat, dar datele de înregistrare ale persoanei (adresa de e-mail, nume, prenume) sunt aceleaşi; - primiți un token nou (în caz de pierdere, deteriorare).
0

Funcționalitățile e-Factura în programul de facturare Facturis Online

Programul de facturare Facturis Online a creat un proces extrem de simplu în ceea ce privește transmiterea și primirea facturilor în/din sistemul național RO e-Factura. Acest proces se realizează cu un singur click, butonul e-Factura fiind integrat în interfața programului de facturare gratuit pentru a asigura un proces rapid, chiar mai simplu decât dacă ai printa o factură. Printr-o simplă apăsare a unui buton, factura emisă este trimisă instantaneu în sistemul RO e-Factura, astfel termenul de 5 zile nu are cum să devină o problemă pentru tine. Utilizatorii programului de facturare Facturis Online, vor autoriza o singură dată programul pentru 90 zile (urmând ca programul de facturare să se reautorizeze automat după cele 90 zile), făcând setările necesare, pe care le găsiți aici: configurare aplicație de facturare pentru e-Factura. Cum trimit factura în sistemul e-Factura? Extrem de simplu! În meniul Documente > Facturi, selectezi factura/facturile dorite și apeși butonul e-Factura. În acel moment, după apasarea butonului, factura/facturile selectate de tine, sunt trimise automat de program, în sistemul RO e-Factura. Acest lucru îți este confirmat prin mesajul corespunzător, după care, în coloana de e-Factura, apare statusul “Trimis”. În câteva minute, aplicația Facturis citește răspunsul ANAF, iar acel status se schimbă în noul status, \"Trimis OK\". Acest nou status, confirmă faptul că factura emisă și trimisă este conformă, validată, moment în care factura devine automat vizibilă și în SPV-ul clientului, pentru descărcare. Atât de Simplu și Ușor cu Facturis Online! Programul de facturare online integrat cu e-Factura realizează automat o sincronizare periodică cu SPV ANAF, iar în loguri e-Factura (butonul e-Factura din fereastra de emitere a facturii) se pot vizualiza toate aceste loguri referitoare la trimiteri, verificări, răspunsuri, descărcări. Tot aici se poate vizualiza și printa factura în format PDF (ANAF), pentru a vedea exact factura primită de client.  Practic se vizualizează factura diret cu acel convertor pus la dispoziție de ANAF de transformare XML e-Factura (UBL) în PDF (fără ca sa fiți nevoit să descărcați manual XML-ul e-Factura şi să-l încărcați în acest convertor ANAF – totul cu un click direct din aplicația Facturis Online) : Vizualizarea răspunsurilor din sistemul e-Factura În meniul Documente > Facturi, în tabul de Răspunsuri vizualizezi automat toate răspunsurile primite în SPV, de la ANAF. Acestea pot fi de tipul: - facturile trimise (răspunsurile referitoare la facturile trimise de tine către clienți), - facturile primite (de la funrizori) - și mesajele primite in cadrul SPV ANAF. Opțiuni foarte importante din cadrul ferestrei de Răspunsuri: - Arhivarea facturilor trimise/primite de la furnizori din e-Factura: Utilizatorii care doresc o copie suplimentară a facturilor trimise către sistemul e-Factura vor selecta toate facturile și vor apăsa pe iconița de descărcare. Notă: Programul arhivează oricum automat pentru tine, toate aceste răspunsuri ale facturilor trimise/prinmite către sistemul RO e-Factura (astfel tu ai acces la ele oricând fără să fii nevoit să le descarci în calculatorul tău). - Poți printa în format PDF (ANAF) atât facturile trimise cât și facturile primite. - Poți trimite mesaj prin SPV către furnizorul unei facturi primite. Această opțiune este una extrem de importantă și  mesageria trebuie folosită în cazul în care apar facturi trimise eronat. Cum pot vizualiza o factură de la furnizor cu tot cu produse? În fereastra Alte Documente > Facturi - Furnizori > e-Factura. Aici poți de asemenea vizualiza toate facturile primite de la furnizori , le poți deschide apăsând pe acel plus (+) pentru a vedea produsele sau serviciile din factura primită. După cum ai putut observa deja, poți printa factura primită de la furnizor, în format PDF, ușor lizibil și verificabil: În concluzie, programul de facturare Facturis Online a realizat pentru tine o integrare extraordinar de simplă cu sistemul RO e-Factura, astfel încât tu să nu resimți în nici un fel această nouă obligație ca pe o povară, ca fiind un lucru complicat. Cu un click, tu respecți obligativitatea e-Factura și prezinți siguranță și încredere clienților tăi, în momentul în care aceștia primesc instant e-Factura în contul lor din SPV, sau în aplicația lor de facturare.
0

Cine folosește e-Factura?

Cine este obligat conform legii să transmită facturile în sistemul RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024? O întrebare de interes, al cărei răspuns îl veți găsi în interiorul acestui articol. Pentru a înțelege cine va folosi sistemul e-Factura și care sunt categoriile de persoane impozabile definite conform legii, trebuie să vă prezentăm mai întâi definițiile termenilor și expresiilor folosite ca bază legală, conform OUG. 120/2021. Astfel, potrivit \"Art. 2. -(1) În sensul prezentului capitol, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: b) operator economic - orice entitate care desfășoară o activitate economică constând în executarea de lucrări, livrarea de bunuri/produse și/sau prestarea de servicii; c) emitent al facturii electronice - operatorul economic care emite factura electronică către destinatar şi o transmite în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura; d) destinatar al facturii electronice - operatorul economic, autoritatea contractantă, entitatea contractantă şi orice altă entitate care primeşte factura electronică însoţită de sigiliul electronic al Ministerului Finanţelor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura;\" Prin urmare, potrivit legii 296/2023 operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România, începand cu 1 ianuarie 2024 au obligația ca în relația B2B și respectiv B2G, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării/prestării în România, să transmită facturile emise în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura. Această definiție a persoanelor impozabile stabilite în România, se aplică unor largi categorii de contribuabili și de aici și întrebarea justificată: \"Oare eu va trebui să trimit factura în sistemul e-Factura sau nu?\" Care sunt categoriile de contribuabili pentru care se aplică de la 1 ianuarie 2024 obligativitatea e-Factura? Mai jos puteți consulta lista persoanelor impozabile care vor trebui să trimită facturile emise prin SPV, în e-Factura: - Societăţile cu răspundere limitată (SRL); - Societăţile pe acţiuni (SA); - Societăţile în comandită pe acţiuni (SCA); - Societăţile în comandită simplă (SCS); - Societăţile în nume colectiv (SNC); - Societăţile/companiile naţionale; - Societăţile nerezidente care au în România un cod de înregistrare în scopuri de TVA (contribuabilii înregistraţi prin înregistrare directă, contribuabilii înregistraţi prin reprezentant fiscal, sediile fixe); - Unităţile fără personalitate juridică din România, care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate (nerezindenții înregistrați în scop de TVA); - Persoanele juridice străine care desfăşoară activități prin intermediul unui sediu permanent în România; - Persoanele fizice autorizate (PFA); - Întreprinderile individuale (II); - Întreprinderile familiale (IF); - Persoanele fizice care desfășoară activități cu scop lucrativ (PFL); - Societățile profesionale; - Societățile profesionale de avocați cu răspundere limitată (SPAR) şi cabinetele individuale de avocatură; - Societăţile profesionale notariale şi birourile individuale notariale; - Societățile profesionale practicieni în insolvență (SPI); - Regiile autonome; - Institutele naţionale de cercetare-dezvoltare; - Organizaţiile cooperatiste meşteşugăreşti; - Organizaţiile cooperatiste de consum; - Organizaţiile cooperatiste de credit; - Asociațiile familiale; - Asociațiile profesionale; - Organizațiile cu scop patrimonial; - Organizațiile fără scop patrimonial adică organizațiile non-profit sau fundațiile care emit facturi către alte entități; - Organismele de plasament colectiv înființate pe bază contractuală, adică nu sunt constituite prin act constitutiv, potrivit legislaţiei pieţei de capital, cum ar fi fondurile de pensii facultative, fondurile de pensii administrate privat şi alte entităţi organizate pe baza Codului Civil. - Întreprinderile profesionale unipersonale cu răspundere limitată; - Instituțiile publice indiferent de sursa lor de finanţare sau de categoria de contribuabili la care sunt încadrate, care emit facturi către alte persoane juridice, către alte instituții și autorități publice, cu exceptările în cazul în care acestea fac parte din contracte confidențiale sau alte contracte pentru care nu se aplică legislația în vigoare; Toți acești contribuabili din lista de mai sus, fac parte din categoria persoanelor impozabile din România și vor trebui ca de la data de 1 ianuarie 2024 să transmită facturile emise în sistemul național RO e-Factura. În final, dorim să vă aducem la cunoștință faptul că deși este posibil ca deși faceți parte din categoriile menționate anterior, să nu emiteți facturi către o altă entitate care face și ea parte din aceste categorii, veți avea totuși obligația conform OUG 115/2023, ca de la data de 1 iulie 2024 în cazul în care sunteți beneficiarii unei facturi primite, să descărcați și să înregistrați doar facturile primite prin intermediul sistemului ANAF, RO e-Factura. Cine folosește e-Factura?
0

Înregistrarea în SPV folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică

Obligativitatea raportării facturilor emise în sistemul ANAF RO e-Factura de către toți operatorii economici stabiliți pe teritoriul României începând cu 1 ianuarie 2024 presupune transmiterea facturilor de mărfuri și servicii sub forma unui fișier de tip XML, prin Spațiul Privat Virtual (SPV) în sistemul RO e-Factura. Acest lucru se va putea face exclusiv electronic, prin înregistrarea/înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) și folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică.   Pașii necesari înregistrării/înrolării în SPV, sunt:   Se accesează site-ul anaf.ro, Servicii Online - Înregistrare utilizatori - Spațiul Privat Virtual - Persoane Juridice sau alte entități fără personalitate juridică. https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv   În cadrul meniului Înregistrare utilizatori persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se va deschide o nouă fereastră în care vom selecta Înregistrare utilizatori cu certificat digital. https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp#pj   Se vor completa datele de identificare ale persoanei care poate avea calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau de împuternicit al solicitantului. Se vor bifa cele două casuțe de atenționări și respectiv acordul privind termenele și condițiile de utilizare, după care se vor încărca fișierele care conțin: - documentul de confirmare al certificatului digital (acest document se va obține de la compania de la care ați achiziționat certificatul digital calificat pentru semnătură electronică); - arhiva zip cu documentele justificative care să ateste calitatea de reprezentant legat, reprezentant desemnat sau împuternicit. Se completează câmpul care conține codul de validare cu literele și cifrele afișate, apoi se apasă butonul Continuă.   Se afișează pagina de confirmare a emailului, în care va trebui să confirmați codul primit pe email.   După trimiterea cererii de înregistrare în SPV, aceasta urmează să fie verificată de către ANAF iar răspunsurile privind aprobarea cererii și respectiv activarea contului vor fi trimise pe adresa de email completată în formular.   Certificatul digital calificat pentru semnătură electronică, poate fi achiziționat foarte rapid, de la partenerul nostru certSIGN, accesând link-ul de aici.
0

Pașii necesari pentru a transmite facturile emise în sistemul RO e-Factura

Sistemul RO e-Factura reprezintă o platformă electronică pusă la dispoziție de Ministerul Finanțelor împreună cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, ce permite primirea și prelucrarea facturilor în format electronic structurat de tip XML.   Începand cu 1 ianuarie 2024, operatorii economici stabiliți în România sunt obligați conform legii 296/2023 să transmită facturile emise către acest sistem. Atât transmiterea cât și primirea facturilor prin acest sistem presupune parcurgerea anumitor pași ce trebuie respectați.   Etapele sunt următoarele pentru a încărca facturile în sistemul RO e-Factura: Obținerea unei semnături digitale Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) Încărcarea facturilor emise în sistemul RO e-Factura Citirea răspunsurilor/primirea facturilor de la furnizori   1. Obținerea unei semnături digitale Primul pas pe care trebuie să îl faceți este obținerea unui certificat digital calificat pentru semnătură electronică, de la o firmă autorizată pentru prestarea unor astfel de servicii, autorizată de Autoritatea pentru Digitalizarea României. Certificatul digital calificat permite generarea unei semnături electronice calificate, cu valoare legală, ce poate fi folosit atât pentru accesarea Spațiului Virtual Privat al ANAF dar și pentru semnarea diverselor documente în relația cu: CNAS, ITM, SICAP, MFE, ONRC, DGITL, partenerii de afaceri și desigur în cadrul firmei pentru semnarea oricărui document important. Aceste certificate digitale pentru semnături electronice pot fi achiziționate foarte rapid de la partenerul nostru certSIGN de aici.   2. Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) Spațiul Privat Virtual reprezintă un serviciu gratuit, accesibil permanent prin internet pe site-ul anaf.ro. Înregistrarea în SPV, presupune completarea datelor de identificare în formularul web de pe pagina ANAF și încărcarea anumitor documente justificative. După înregistrarea/înrolarea în SPV, puteți trimite sau primi acte administrativ fiscale, puteți accesa informații cu privire la contribuțiile sociale sau obligațiile fiscale. Înregistrarea în SPV se poate face accesând: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv   3. Încărcarea facturilor emise în sistemul RO e-Factura Sistemul RO e-Factura este disponibil în cadrul SPV iar pentru încărcarea facturilor emise în acest sistem, ele vor trebui transmise în format electronic de tip XML, impus de către ANAF, format care respectă un set de reguli foarte stricte și care trebuie să conțină anumite informații obligatorii. Din acest motiv vă recomandăm folosirea unui program de facturare care are implementă transmiterea facturilor emise în sistemul e-Factura. Nou: Facturis Online a dezvoltat pentru tine o versiune COMPLET GRATUITĂ pentru emiterea, trimiterea și descărcarea facturilor primite, în și din sistemul RO e-Factura: Program de facturare gratuit Fă-ți cont, testează programul complet, timp de 30 zile gratuit și în funcție de nevoile afacerii tale alege varianta care ți se potrivește. Poți opta să folosești în continuare doar varianta gratuită sau poți revoluționa afacerea ta beneficiind de funcționalitățile avansate ale versiunilor plătite.   4. Citirea răspunsurilor/primirea facturilor de la furnizori După trimiterea facturii electronice în fișier structurat de tip XML către sistemul RO e-Factura, acesta va fi verificată în mod automat, dacă îndeplinește toate cerințele din punct de vedere structural, semantic și mai apoi este validată sau invalidată de către sistemul ANAF. Aici putem avea două cazuri: - în cazul în care factura respectă cerințele sistemului ANAF, ea va fi validată și i se va aplica automat semnătura electronică a MF urmând a se transmite factura mai departe destinatarului; - în cazul în care factura nu respectă cerințele sistemului ANAF, ea va fi invalidată iar emitentul primește un mesaj cu erorile identificate. Această factură va trebui corectată și retrimisă în sistem pentru verificare și validare.   Destinatarul facturii, respectiv clientul, se va loga de asemenea în SPV, utilizând semnătura sa digitală, la sistemul RO e-Factura de unde va putea descărca factura primită de la furnizor. Foarte important de mentionat este faptul că folosind programul de facturare Facturis Online, toți acești pași, respectiv citirea răspunsurilor privind validarea facturilor, descarcarea facturilor primite de la furnizori prin sistem, se vor face automat de către program, nemaifiind nevoie de logarea dvs. de fiecare dată în SPV, în sistemul RO e-Factura. Pentru a folosi programul Facturis Online în trimiterea e-Factura, este necesară autorizarea acestuia folosind semnătura electronică a reprezentantului legal, a reprezentantului desemnat sau a împuternicitului. În cazul autorizării programului folosind semnătura împuternicitului (acest lucru presupune primirea acordului din partea acestuia, vă rugăm să citiți Autorizarea programului de facturare prin link de către contabil) puteți omite etapele 1 și 2.   În cazul în care destinatarul facturii are obiecții în legătură cu factura primită de la furnizor, acesta va înștiința furnizorul prin scrierea unui mesaj în acest sens, prin intermediul sistemului RO e-Factura. Este obligatoriu ca destinatarii facturilor primite prin intermediul sistemului să se asigure de corectitudinea datelor înscrise pe acestea, deoarece exemplarul original al facturii se consideră a fi fișierul de tip XML însoțit de semnătura electronică a MF.   Important! Factura emisă trebuie transmisă în sistemul e-Factura în termen de maxim 5 zile de la data emiterii. Data comunicării facturii către destinatar se consideră data la care factura electronică este disponibilă acestuia pentru descărcare din sistemul RO e-Factura.   Ca o concluzie, putem sublinia faptul că este necesară parcurgerea câtorva pași pentru a putea trimite facturile emise în sistemul ANAF RO e-Factura dar în același timp vrem să vă subliniem și importanța transformării anumitor provocări în oportunități și cum acestea pot fi depașite făcand alegerile cele mai bune pentru afacerea dvs. în vederea economisirii timpului și evitarea greșelilor umane, prin automatizarea unor procese repetitive.   Recomandare: Articolul Ce este sistemul RO e-Factura și beneficiile sale pe termen lung
0

Întrebări despre e-Factura în Facturis Online

Cum transmitem factura beneficiarului? Beneficiarul facturii își va putea descărca factura primită de la furnizor din cadrul meniului Raspunsuri al SPV - ANAF. După validarea facturii de către sistem, aceasta este disponibilă beneficiarului pentru descărcare. Menționăm faptul că folosind programul nostru de facturare, Facturis Online, acest lucru se va face automat iar fișierele ce conțin facturile se vor regăsi în cadrul programului. Ele se vor regăsi atât sub formă de fisier ZIP ce va conține XML-ul validat cât și sub formă de PDF pentru o ușoară citire și gestionare a acestuia. Factura poate fi transmisă destinatarului și pe alte canale sau doar prin SPV? Conform art.10, alin.1 din O.G. 120/2021, emitentul facturii electronice are obligația de transmitere a acesteia către destinatar utilizând sistemul național privind factura electronică RO e-Factura. Acest lucru nu îl obligă pe emitent ca acesta să fie singurul canal de transmitere, dar este obligatoriu să fie și acesta. Vă amintim că factura originală se consideră a fi fișierul XML transmisă sau primită prin SPV, care poartă semnătura MF. Cum pot respinge o factură transmisă mie în mod abuziv? Destinatarul unei facturi fie ea și transmisă in mod abuziv către acesta, nu poate respinge acea factură. El are opțiunea de a transmite mesaj emitentului prin intermediul mesageriei SPV și de asemenea neînregistrarea ei în contabilitatea proprie. În condițiile unor practici abuzive, formularul de contact din cadrul mesageriei poate fi luat în considerare. Cum anulez o factură transmisă în mod eronat? Nu există termenul de anulare a unei facturi în SPV. În cazul transmiterii unei facturi eronate, aceasta se va storna cu o nouă factură în care cantitățile vor fi cu minus și se va face referire la factura eronată (380 - Factura storno). Apoi, dacă se dorește se transmite o nouă factură corectă (380). În cazul unei erori, stornăm întreaga factură sau doar poziția/pozițiile introduse greșit? Se stornează cu o factură de corecție doar poziția greșită cu minus la cantitate. Se specifică la tipul facturii \"Factură corectată 380\". După care se transmite factura finală reemisă ca urmare a unei corecții a unei facturi inițiale (384). Care este termenul legal pentru transmiterea în e-Factura? Termenul legal este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii. Cine este răspunzător pentru netransmiterea facturii în termenul legal de 5 zile lucrătoare? Reprezentantul legal al societății este răspunzător, indiferent cine este persoana responsabilă cu transmiterea facturii în sistemul e-Factura. Acestea se subordonează reprezentantului legal în baza relațiilor contractuale. Mai trebuie să arhivăm facturile emise sau primite prin SPV dacă acestea se regăsesc și în sistemul ANAF, la cerere? Raspunsul este da, deoarece nu dispare obligativitatea societăților cu privire la arhivarea facturilor. Ce tip de factură vom arhiva? Factura originală este considerată a fi factura validă, care poartă sigiliul ANAF, adică acel fișier ZIP care se va downloada din sistem și conține factura în format XML. Acel fișier va fi arhivat și păstrat în eventualitatea unui control. Facturis Online păstrează facturile primite și trimise în e-Factura în program? Da, programul Facturis Online păstrează toate facturile, atât cele emise cât și cele primite din e-Factura. Ele sunt disponibile în program oricând, pe termen nelimitat. Ce se întamplă cu facturile mele dacă nu mai vreau să continui cu programul Facturis Online? Deși ne-ar părea rău să nu mai faci parte din comunitatea Facturis, întelegem că poate nevoile tale au crescut și ne bucurăm pentru tine și astfel îți oferim posibilitatea să descarci din program toate arhivele ZIP care conțin toate facturile tale, (emise, primite) salvandu-le în calculatorul tău. Dacă firma nu este plătitoare de TVA mai trebuie să transmit facturile emise în sistemul e-Factura? Legea 296/2023 specifică foarte clar \"operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România, indiferent dacă sunt sau nu înregistrați în scopuri de TVA, au obligația să transmită facturile emise în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura\".
0

e-Factura nu este sarcina contabilului!

Întrebarea care stă pe buzele majorității operatorilor economici este: De ce nu poate trimite contabilul facturile în sistemul RO e-Factura? Rolul contabilului este de a asigura înregistrarea corectă a tranzacțiilor financiare în contabilitate, colectând toate documentele financiare necesare pentru întocmirea și depunerea rapoartelor financiare periodice, respectând normele și regulamentele fiscale în vigoare.   De ce trimiterea facturilor emise în sistemul RO e-Factura nu intră în sarcina contabilului? Un alt motiv, ar fi faptul că pentru a asigura un proces rapid de încasare a facturilor emise, transmiterea facturilor în sistemul RO e-Factura trebuie facută imediat după emiterea acestora și nu mai târziu de termenul legal de 5 zile lucrătoare de la emitere. În cazul unui serviciu de contabilitate externalizat trebuie menționat faptul că acest serviciu colaborează cu mai multe societăți, ceea ce face practic imposibil asumarea unei astfel de sarcini de transmitere în sistemul RO e-Factura. Ținând cont de toate aceste motivații devine evident faptul că responsabilitatea trimiterii facturilor în sistemul ANAF RO e-Factura revine departamentului specializat sau persoanei desemnate care se ocupă de emiterea facturilor în cadrul societății respective. Persoanele desemnate pentru emiterea și transmiterea facturilor în sistem, vor trebui să utilizeze un program de facturare eficient și conform cu cerințele ANAF în ceea ce privește transmiterea fișierelor de tip XML. Pentru o eficiență maximă și o ușurință deosebită în emiterea și transmiterea facturilor în sistemul RO e-Factura vă recomandăm programul Facturis Online, o soluție completă și sigură pentru întregul proces de facturare. Acest program de facturare poate fi testat și achiziționat de aici. De asemenea, achiziționarea unei semnături electronice reprezintă o necesitate pentru operatorii economici în ceea ce privește respectarea noilor obligativități legale de trimitere a facturilor emise prin SPV în sistemul RO e-Factura. În noul context al digitalizării sistemului public, semnătura electronică este impusă și de alte instituții, precum Taxe Locale (în procesul de înregistrare sau scoatere din evidență a unui autoturism) sau de către unele societăți de leasing. Din aceste motive este important ca semnătura electronică să fie asociată persoanei cu calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau împuternicit al solicitantului. Obținerea unui certificat digital certSIGN calificat pentru semnatura electronică poate fi achiziționat de aici. Schimbările aduc provocări dar planificarea în avans a acestor schimbări vă permit evitarea haosului inevitabil care se va crea atât în cadrul societății dvs. cât și în cea a viitorilor parteneri responsabili de programele de facturare și de eliberare a semnăturilor electronice calificate. Pregătirea din timp și planificarea acestui proces este foarte importantă pentru o adaptare lină și eficientă la noua obligativitate de transmitere în sistemul RO e-Factura.
0

Utilizarea programului Facturis Online pentru sistemul RO e-Factura

Schimbările din domeniul fiscal sunt o realitate iar obligativitatea operatorilor economici de a trimite facturile emise în sistemul RO e-Factura începând cu 1 ianuarie 2024 este clară. Programul de facturare Facturis Online răspunde la o nevoie reală în respectarea noilor obligații legale ale antreprenorilor într-un mod eficient şi fără stres. Conform noilor reglementări facturile emise pentru toate tranzacțiile efectuate între operatorii economici (B2B) şi între operatorii economici şi instituțiile statului (B2G) vor trebui emise în formatul electronic XML, impus de către ANAF, format care respectă un set de reguli foarte stricte şi care trebuie să conțină anumite informații obligatorii. Nerespectarea formatului şi a detaliilor facturii va duce la respingerea acestora şi va necesita corectarea şi retrimiterea lor în forma corectă. O adevarată distracție care vă va costa timp şi bani! Facturis Online pune la dispoziția clienților săi transmiterea automată a facturilor în sistemul ANAF cu un click, fără a fi necesară cunoaşterea detaliată a specificațiilor fişierului de tip XML. Eroarea umană - acea limbă universală pe care toată lumea o vorbeşte - erorile din factură sunt o cale sigură către întârzierea încasărilor tale, către o imagine precară în fața partenerilor de afaceri şi desigur către un TVA nedeductibil. Cel mai bun antivirus în acest caz este utilizarea programului Facturis Online care reduce riscul producerii erorilor, asigurându-se că toate detaliile au fost introduse în mod corect.   Pentru că nu credem că vrei să devii programator peste noapte, Facturis Online este autorizat de către tine şi prin utilizarea de funcții API, trimite factura în format XML, verifică în mod automat statusul trimiterilor şi citeşte răspunsurile primite pentru toate facturile tale din sistem. Atât facturile emise cât şi cele primite de la furnizori le regăseşti în programul de facturare pentru o perioadă nelimitată de timp, beneficiind astfel de o gestionare eficientă a acestora. Ȋn sistemul RO e-Factura documentele sunt păstrate timp de 60 zile, după care ele sunt arhivate şi puse la dispoziţie doar la cerere. Facturis Online este întotdeauna în pas cu tehnologia şi de asemenea cu modificările legislative şi oferim de fiecare dată sprijin clienţilor noştri prin asistenţă şi suport tehnic atunci când aceştia întâmpină probleme. Programul are ca scop principal eficientizarea procesului de facturare prin economisirea timpului tău şi prin siguranţa că facturile emise şi transmise în sistemul RO e-Factura sunt conforme cu legea în vigoare. Amenzile pentru nerespectarea termenului de 5 zile lucrătoare de transmitere a facturilor emise sunt ca un val care sigur va veni.   Nu face erori costisitoare şi nu amâna până în ultimul moment adaptarea la această nouă cerinţă fiscală. Nu vrei sa fii prins nepregătit de nebunia care va veni de la 1 ianuarie 2024! Pregătirea şi planificarea reprezintă un avantaj în mediul competitiv al afacerilor. Fii pregătit pentru schimbare cu Facturis Online şi transformă provocările în reuşite!   Din 2024 mai pot emite factura de mână pe tipizat? Facturi în word sau excell? Nu mai poţi emite facturi (de mână) din excell, word sau scrise cu pixul pe tipizate. Digitalizarea continuă şi trebuie să avanseze – uită de facturile emise de mână.   Alege Facturis Online Nu ştii ce program de facturare să alegi? Noi iţi oferim soluţia. Alege Facturis Online, programul de facturare care face totul pentru tine, pentru ca tu să nu simţi deloc povara declarării facturilor în sistemul ANAF RO e-Factura. Echipa Facturis Online este aici pentru tine! Lasă experţii să-şi facă treaba, alege ce e mai bun pentru tine şi afacerea ta, astfel încât această trecere la un sistem naţional de facturare să nu te copleşească şi tu să te poţi dedica în continuare consolidării afacerii tale. Raport calitatate/preţ excepţional: cu doar 150/lei pe an beneficiezi de un program complet de facturare inclusiv trimiterea şi citirea facturilor în sistemul RO e-Factura. Ne poţi contacta dacă ai neclarităţi despre e-Factura! Completează aici datele tale de contact, iar noi te vom suna:   [contact-form-7 id=\"14901\" title=\"e-Factura contact\"]
0
1
2