RO e-Transport. 5 aspecte de care trebuie să ții cont ca antreprenor la declararea în cadrul sistemului

Maratonul digitalizării fiscale la care ești angrenat ca deținător al unei afaceri moderne continuă cu implementarea sistemului RO e-Ttransport. Dacă te afli la început de drum antreprenorial, ralierea la noutățile legislative ale modernizării sistemelor de afaceri poate să ți se pară o adevărată corvoadă. Ce este sistemul RO e-Ttransport? Cine este obligat la declararea datelor în cadrul platformei? La ce riscuri te supui dacă nu recurgi la declararea datelor? Ce sancțiuni sunt aplicate dacă nu se respectă prevederile legale? Care este consecința declarării eronate a anumitor date specifice notificării? Acestea, precum și alte aspecte de interes actual pentru tine ca antreprenor informat cu privire la utilizarea platformei RO e-Ttransport fac obiectul materialului pe care te invităm să îl parcurgi cu atenție pentru ca drumul spre conformitate și legalitate fiscală să fie facilitat. În primul rând, ce reprezintă sistemul RO e-Ttransport? Pe înțelesul tuturor, Sistemul RO eTansport reprezintă o platformă digitală în cadrul căreia sunt declarate date privind transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat efectuate pe teritoriul național precum și date cu privire la transporturile internaționale de bunuri (indiferent dacă se încadrează sau nu în categoria celor cu risc fiscal ridicat). În urma înscrierii datelor specifice etransportului în cadrul platformei este generat un cod UIT care face posibilă deplasarea vehiculului care transportă marfa. Atenție! Termenul de valabilitate a codului UIT este de 5 zile calendaristice, respectiv de 15 zile calendaristice în cazul achizițiilor intracomunitare de bunuri Cine este obligat la declararea datelor în cadrul platformei? Ești obligat să declari în cadrul sistemului RO e-Ttransport dacă te afli în una din următoarele categorii de utilizatori: Beneficiar în cazul unei achiziții intracomunitare de bunuri; Furnizor în situația unei livrări intracomunitare de bunuri; Furnizor pentru transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat dacă discutăm de un transport național de bunuri; Destinatar al bunurilor specificat în declarația vamală de import, în situația importului de marfă; Expeditor al mărfurilor specificat în declarația vamală de export, pentru exportul de bunuri; Depozitar, dacă discutăm despre tranzacții intracomunitare aflate în tranzit; Expeditor sau destinatar în cazul unui nontransferuri; Furnizor sau client dacă discutăm despre transportul de stocuri puse la dispoziția clientului. Dată te afli în cel puțin una dintre cele 8 poziții descrise anterior, ești obligat la declararea datelor în cadrul sistemului RO e-Transport pentru obținerea codului UIT necesar efectuării transportului. Reține! Nu fac obiectul declarării în cadrul sistemului RO e-Transport următoarele categorii de transporturi: transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, precum și organizațiilor internaționale, forțelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care România a încheiat acorduri în domeniu; transportul produselor accizabile care circulă în regim suspensiv de accize sau cu accize plătite în statul membru de expediție; transportul bunurilor de către prestatorii de servicii poștale în colete poștale. Când intervine obligația declarării în cadrul sistemului RO e-Transport? Un aspect important de menționat este legat de circumstanțele care impun transmiterea datelor în cadrul platformei RO eTtransport. Astfel, obligativitatea privind declararea datelor privitoare la transportul care urmează a fi efectuat intervine atunci când sunt îndeplinite cumulativ următoarele două condiții: Masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului depășește 2,5 tone; Bunurile dețin masa brută totală mai mare de 500 de kg sau au o valoare totală care depășește 10 000 de lei. La ce riscuri te supui dacă nu recurgi la declararea datelor? Nerespectarea prevederilor în vigoare cu privire la declararea datelor care fac obiectul unui transport (în condițiile în are acesta îndeplinește cele două condiții care succed declararea) atrage după sine o serie de sancțiuni care pot fi concretizate în amenzi usturătoare pentru buzunarul companiei tale. Ce sancțiuni se aplică pentru nerespectarea legislației în vigoare privitor la sistemul RO e-Ttransport? Urmărește tabelul de mai jos pentru a fi pe deplin informat cu privire la tipurile de contravenții și amenzile aplicabile. Tip contravenție Cuantumul amenzii Lipsa codului UIT sau utilizarea acestuia după perioada de valabilitate Persoane juridice, 20 000-100 000 de lei Persoane fizice, 10 000-50 000 de lei Nerespectarea obligativității declarării datelor referitoare la transportul care urmează a fi efectuat Înscrierea unor cantități diferite în cadrul notificării față de cele care fac obiectul transportului Nerespectarea menționării datelor de către categoriile de utilizatori obligați la declararea acestora Nerespectarea prevederilor privind utilizarea sistemelor de poziționare a vehiculului de către conducătorul acestuia pe toată durata transportului și a echipării vehiculului cu dispozitive speciale care utilizează tehnologii de poziționare și transmitere a datelor prin satelit Nerespectarea obligativității operatorului de transport de a pune la dispoziția conducătorului auto codul UIT Neprezentarea documentelor care însoțesc transportul alături de codul UIT la cererea organelor competente 5000-10 000 de lei Refuzul utilizării sistemelor de poziționare de către conducătorul vehiculului pe toată durata transportului   Care este consecința declarării eronate a anumitor date specifice notificării? Data de 1 iulie 2024 aduce cu sine o serie de modificări în materie de aplicare a sancțiunilor privitoare la nerespectarea prevederilor în vigoare în materie de RO e-Transport. Astfel, declararea incompletă, incorectă sau cu întârziere a datelor atrage cu sine sancțiuni care pot ajunge la valori considerabile alături de confiscarea bunurilor nedeclarate. De exemplu, dacă se declară în cadrul sistemului RO eTransport alte cantități decât cele care fac real obiectul transportului, sunt aplicate amenzi care pornesc de la 10 000 de lei pentru persoane fizice și pot ajunge până la 100 000 de lei pentru persoanele juridice. În situația în care, din motive independente, se recurge la modificarea datelor declarate inițial, corecția datelor se poate realiza până la momentul punerii în mișcare a mijlocului de transport. Ulterior momentului punerii în funcțiune a autovehiculului, operatorului de transport îi revine obligația actualizării permanente a informațiilor specifice identificării vehiculului de transport rutier, de fiecare dată când situația o impune, înainte de repunerea în mișcare. Toate aceste modificări trebuie să fie realizate pe durata de valabilitate a codului UIT. Important! Dacă identifici anumite date declarate eronat în cadrul sistemului, acestea pot fi modificate în perioada celor 3 zile calendaristice înainte de data declarată pentru începerea transportului, dar nu mai târziu de punerea în mișcare a vehiculului, prin păstrarea codului UIT generat inițial. Modificarea datelor declarate în cadrul sistemului după începerea etransportului de bunuri este considerată contravenție și se sancționează cu amendă care pornește de la 10 000 de lei în cazul persoanelor fizice și poate ajunge până la 100 000 de lei pentru persoanele juridice. Referințe principale de informare Ordonanță de urgență nr. 41 din 8 aprilie 2022 pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul oficial nr. 356 din 11 aprilie 2022. Ordin nr. 12 din 6 ianuarie 2022 privind stabilirea produselor cu risc fiscal ridicat, comercializate în relația B2B, publicat în Monitorul Oficial nr. 27 din 10 ianuarie 2022. Ordin nr. 1.337/1.268/2024 pentru aprobarea Procedurii de utilizare și funcționare a sistemului național privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 27 iunie 2024. Procedură din 17 iunie 2024 de utilizare și funcționare a sistemului național privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-transport, publicată în Monitorul Oficial nr. 597 din 27 iunie 2024. Ordonanță de urgență nr. 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, publicată în Monitorul Oficial nr. 1139 din 15 decembrie 2023.
0

Configurare și trimitere e-Transport în SPV

1. Configurare coduri vamale Codurile vamale sau codurile NC se configurează la fel în cadrul programului de facturare și sunt valabile pentru ambele sisteme, e-Factura și e-Transport. Anume: în Configurare - Integrări – eFactura din tabul de Coduri Produse. Din această fereastră, puteți opta unde doriți să completați acest cod, alegând una din coloanele: Observații 1 – 6 sau în unul din câmpurile de coduri: Cod EAN, Cod SKU sau Alt Cod si veți selecta ca în imaginea alăturată tipul de câmp din e-Factura CommodityClassification și apoi la lista de coduri:  NC (B2B) ‘TSP’ Astfel, se vor completa în coloana de Observatii 1 codurile vamale sau codurile NC. La următorul pas va trebui ca în cadrul meniului Nomenclator Produse, să selectați la fiecare produs, codul lui vamal (categoria din care face parte): Se poate folosi editarea multiplă a produselor și se poate pune un cod vamal la mai multe produse selectate: Se selectează produsele dorite; Se apasă iconița de editare.   2. Introducere e-Transport În meniul Alte Documente trebuie să vă apară opțiunea de e-Transport. Dacă nu vă apare, atunci trebuie activat modulul de eTransport din fereastra de Configurare Aplicație: Practic perntru declararea unui etransport se introduc datele cerute: Tip operațiune; Scop operațiune; Partener comercial; Organizator Transport; Data transport data când începe efectiv transportul; această dată nu poate fi mai mică decât data curentă și nici mai mare de termenul de 3 zile față de data curentă. vehicul și Nr. Remorcă; maxim 2 remorci Lista de produse transportate cu cod NC și greutate brută și netă; Start traseu; Final Traseu; Documentele ce stau la bază – de exemplu facturi, CMR. În cazul în care datele nu sunt introduse corect, aplicația vă anunță greșeala și ce anume trebuie corectat în acel etransport: - în exemplul de mai jos, aplicația de facturare online ne avertizează că nu putem introduce un Export, dacă Partenerul este din UE și anume România. Pentru a corecta, trebuie intrat în Nomenclatorul de Clienți și pusă țara corectă, pentru acel Partener. Dacă se dorește salvarea datelor e-Transportului până în acest moment, se va apăsa “Salveaza Draft” și se vor salva datele introduse pană atunci în baza de date, urmând ca ulterior utilizatorul să revină si să  modifice toate datele eronate și să salveze în baza de date!   3. Trimitere e-Transport în SPV Se selectează etransportul dorit și se apasă pe butonul e-Transport de sus (similar ca la trimiterea eFactura). - după apăsarea butonului, va apărea statusul “Trimis” iar după câteva minute, aplicația citește automat răspunsul primit de la ANAF și modifică statusul în “Trimis OK” (se primește codul UIT) sau “Erori Validare”.   4. Valabilitate e-Transport și modificări permise în SPV Termenul de valabilitate al unui cod UIT este de 5 zile calendaristice, excepție făcând codul UIT pentru transportul bunurilor care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit pe teritoriul României, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea în România până la locul de descărcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou etransport pe teritoriul național, sau pentru transportul pe teritoriul național al bunurilor în cadrul unor operațiuni comerciale reprezentând un nontransfer și transportul bunurilor reprezentând stocuri la dispoziția clientului. Pentru aceste excepții, valabilitatea codului UIT este de 15 zile calendaristice. Codul UIT poate fi obținut cu maxim 3 zile înainte de data declarată pentru începerea transportului. În acest termen, sunt permise orice fel de modificări asupra respectivului transport. După acest termen, al datei declarate, singura modificare permisă pentru un cod UIT, este Numarul de Înmatriculare al vehiculului sau al remorcii.   5. Printare cod QR pentru e-Transport Se selectează e-Transportul dorit și se apasă pe imprimantă. Şi astfel se va printa un formular cu toate datele introduse, inclusiv codul QR pentru codul UIT primit: Model PDF de e-Transport cu codul QR tipărit (cod UIT)   6. Confirmare sau infirmare e-Transport Se intră pe eTransportul respectiv în perioada de valabilitate a acestuia și se confirmă sau infirmă conform imaginii alăturate. Se apasă butonul Confirmă pentru a trimite opțiunea dvs.
0

Anexele în e-Factura (BG-24)

Un document anexat unei facturi, poate fi orice document justificativ care are legătură cu factura emisă, cum ar fi: certificatele, acte ale lucrărilor, contracte, orice alt document care a condus la emiterea acelei facturi și pe care doriți să îl trimiteți clientului facturii respective. În sistemul RO e-Factura, anexele, acele atașamente la factură, pot fi trimise prin încorporarea lor în structura XLM a fișierului care conține factura.   Cum putem profita de această opțiune și de ce ne este utilă? Pe lângă faptul că putem anexa unei facturi documentele necesare pentru o mai bună gestionare a acestora, putem atașa ca anexă în e-Factura inclusiv factura în format PDF. Dacă doriți atașarea facturii în format PDF ca anexă la factura în format XML, programul de facturare Facturis Online va trebui configurat ca în imaginea de mai jos: Cum adaug o anexă în e-Factura? Dacă doriți trimiterea unui document ca anexă a unei facturi în sistemul RO e-Factura (al ANAF din SPV), va trebui să selectați atașamentul dorit, ca în imaginea de mai jos: Pot adăuga mai multe fișiere ca anexă în e-Factura? Se pot adăuga un număr maxim de 50 fișiere, care adunate să nu depășească 3Mb. Ca și client, cum pot vizualiza aceste anexe primite prin e-Factura? Prin simpla transformare a facturii primite in format XML din sistemul e-Factura, în PDF. Dacă e-Factura primită conține atașamente/anexe, acestea se vor afișa în mod automat.
0

Simplifică înregistrarea în SPV cu Facturis Online

Implementarea sistemului RO e-Factura în cadrul afacerii tale, poate fi un proces destul de anevoios, mai ales dacă nu faci alegerile corecte. Ce poți face pentru a simplifica tot acest proces, pentru a respecta noile obligații legale și pentru a transmite cu succes facturile emise în e-Factura? O strategie eficientă și plină de beneficii o reprezintă folosirea programului de facturare Facturis Online, un program complet de facturare, care îți oferă întregul pachet, de la înregistrarea firmei tale în SPV, până la integrarea și automatizarea pentru emiterea, trimiterea, primirea și gestionarea facturilor în și din sistemul RO e-Factura. Facturis Online îți oferă serviciul de înregistrare simplificată în SPV, folosind semnătura noastră electronică și autorizarea automată a programului de facturare pentru e-Factura, astfel încât tu să te asiguri că trimiți facturile la timp și fără nici un efort. Avantajele acestui serviciu Prin delegarea procesului de înregistrare economisești timp și efort, pentru a te ocupa liniștit de afacerea ta. Echipa Facturis Online este aici pentru tine, pentru a-ți asigura o înregistrare și o transmitere a facturilor, fără erori. După primirea confirmării de la ANAF a înregistrării firmei tale în SPV, programul de facturare va fi autorizat automat de către noi și astfel procesul de integrare cu sistemul RO e-Factura va fi unul rapid, care îți permite să emiți și să trimiți facturi în sistem, într-un timp foarte scurt.   De ce să alegi Facturis Online și serviciul de înregistrare simplificată în SPV? Conștienți de faptul că în acest moment pe piața din România, oferta de servicii de facturare electronică este una foarte mare și toate programele de facturare oferă integrare cu sistemul e-Factura, considerăm că Facturis Online nu este doar un program care îți îndeplinește nevoile actuale, ci este o întreagă echipă care vine în sprijinul tău, care lucrează continuu de 17 ani pentru a-ți oferi noi servicii și opțiuni. Astfel, serviciul de înregistrare simplificată în SPV, pe baza semnăturii noastre electronice, nu doar că îți ușurează calea pentru a te integra cu sistemul e-Factura dar faci acest lucru utilizând o aplicație de facturare profesională, completă și eficientă.   Pentru mai multe detalii completează formularul de mai jos: [contact-form-7 id=\"15849\" title=\"Contact Articol\"] Sau ne poți contacta: telefonic la numerele de contact: 0784888555 / 0310055222 pe mail pe adresa: office@facturis-online.ro Bucură-te de serviciile noastre, alege cu încredere Facturis Online şi lasă-ne să îți fim alături în această etapă de adoptare şi de adaptare la sistemul RO e-Factura.   Ce înseamnă acest lucru? Ce trebuie să fac pentru a beneficia de această opțiune?  
0

Încasează-ți facturile/proformele rapid și simplu prin serviciul de inițiere plăți (transfer bancar)

Ce înseamnă serviciul de inițiere de plăți (plata cont la cont)? Plata cont la cont sau inițierea de plăți, reprezintă o inovație în lumea financiară, care permite transferul de fonduri direct din contul clientului, în contul furnizorului. Acest transfer este unul rapid, aproape instantaneu, fără intermediari, fără nevoia de a mai introduce câmpuri întregi de detalii ale datelor personale și financiare, dispunând astfel, de cel mai scurt timp de decontare pentru afacerea ta şi de confirmarea plății către programele de facturare pentru procesarea automată. Clientul dvs. beneficiază de o plată fără nici un efort, dat fiind faptul că prin simpla apăsare a butonului de plată din factură/proformă, el este redirecționat automat către propria lui pagină de internet banking, unde toate câmpurile necesare realizării transferului bancar sunt deja completate, astfel încât clientului dvs. nu îi rămâne decât să autorizeze transferul utilizând propriul token.   Avantajele majore ale activării acestui serviciu: - Detaliile plății sunt deja precompletate, neputând fi modificate. - Plata din contul bancar bancar al clientului se face instantaneu. - Este un proces de plată foarte rapid și sigur, fară nici un pic de efort. - Programul Facturis Online primește confirmarea imediat după finalizarea tranzacției și poate procesa automat anumite operații, exact ca în cazul plăților cu cardul.   Cine oferă acest serviciu de inițiere de plăți? Denumit și serviciul SmartPay, acesta este dezvoltat de Smart Fintech, un fintech autorizat de BNR, specializat în oferirea de servicii open banking. Smart Fintech a revoluționat piața din România prin dezvoltarea atât a serviciului Smart Pay cât și a serviciului Smart Accounts, prin care Facturis Online oferă utilizatorilor săi o experiență unică în procesul de colectare al datelor financiare.   Cum se configurează serviciul de inițiere de plăți în aplicația Facturis Online? Activare serviciu: Pentru activarea serviciului este necesară semnarea contractului cu SmartFintech pentru serviciul de plată cont la cont. Acest lucru se face intrând în meniul Configurare – Integrări – Procesatori de plăți unde se selectează prima opțiune de Plata cont la Cont – SmartPay (SmartFintech) Tot aici vă apar afișate și comisioanele pentru acest serviciu. Se completează toate datele necesare și se apasă pe butonul de jos Generează Contractul.   Configurare link de plată/cod QR pe factură Toate indicațiile despre configurarea butonului de plată în factură, le găsiți aici: https://facturis-online.ro/optiuni-noi/link-de-plata-configurabil-pozitionarea-in-factura-poza-buton.html sau despre codul QR de plată din factură aici: https://facturis-online.ro/optiuni-noi/optiunea-de-plata-prin-cod-qr-inclus-pe-factura.html   Mai jos aveți un exemplu de factură cu buton de plată și cod QR, link de plată în aceeași factură: Cum se desfășoară plata? Se scanează codul QR sau se apasă click pe codul QR sau pe butonul de plată de către clientul facturii iar acesta va fi direcționat automat către pagina de plată Facturis Online, în care va putea selecta modalitatea de plată din cele configurate de dvs. (dacă aveți mai multe): După apăsarea butonului de Platește prin Transfer Bancar clientul dvs. va fi direcționat către pagina SmartFintech în care are toate detaliile inițierii plății: La apăsarea butonului Plătește, clientul este direcționat către aplicația de Internet banking a băncii selectate de el, în care se finalizează plata: Aplicația Facturis Online primește imediat confirmarea plății și poate face anumite operații automate conform setărilor de mai jos: - se poate emite automat factura fiscală la confirmarea plății - se poate modifica statusul facturii în Plătită și astfel ai o evidență clară a tuturor restanțelor
0

Codul QR de pe factură pentru vânzarea panourilor fotovoltaice

Începând cu luna ianuarie 2024 AJOFM a adus cu o serie de clarificări, mai detaliate, privind informațiile ce trebuie să apară în codul QR de pe factura emisă pentru vânzarea panourilor fotovoltaice.   Mai jos veți regăsi explicate în detaliu, toate aceste informații. Conform noilor clarificări, facturile emise de dvs. trebuie să conțină un text similar cu acesta:   1|FACTURA12|20/09/2023|Alba|Albac|Albac|-|45|Nume- Beneficiar|1123456789101|5,92|HAS873H22393142|START_PANOU|Ac9E8211231141241 210|Ac9E8211231141241211|Ac9E8211231141241212|Ac9E8211231141241213| Ac9E8211231141241214|Ac9E8211231141241215|Ac9E8211231141241216| Ac9E8211231141423642|Ac9E8211231141423643|cAB9E8211231141423645| Ac9E8211231141423646|Ac9E8211231141423647|Ac9E8211231141423648| Ac9E8211231141423649|AB9E8211231141423650|AB9E8211231141423651| AB9E8211231141423652|AB9E8211231141423653|AB9E8211231141423654| AB9E8211231141423655|AB9E8211231141423656   Astfel, codul QR va arăta așa:   Configurări Facturis Online pentru tipărire cod QR   Se configurează aplicația să apară codul QR pe factură:   În momentul în care se va emite factura, se va trece acel text obligatoriu în Observații Client din factură.   Factura emisă cu acel cod QR va fi așa:   Modelul de factura cu cod QR panouri fotovoltaice în format PDF gasiți aici. Detalii despre configurarea codului QR în factură în programul de facturare online, găsiți și în articolul următor: https://facturis-online.ro/legislatie/utilizarea-codului-qr-pe-factura-pentru-programul-casa-verde.html
0

Facturis Online simplifică procesul tău de înregistrare în SPV şi te scapă de grija achiziţionării semnăturii electronice calificate

e-Factura fără semnătură electronică calificată şi fără înregistrare în SPV   Devino client Facturis Online şi vei descoperi că simplificăm e-Factura pentru tine Noi ne ocupăm de tot procesul e-Factura, înregistrăm firma ta în SPV şi autorizăm programul de facturare Facturis Online, folosind semnătura noastră electronică calificată, iar ție nu îti mai ramane decat să te ocupi liniştit de afacerea ta! *imagini generate cu inteligența artificială Economiseşte timp şi resurse Nevoile clientilor noştri au fost mereu ascultate şi implementate în cadrul programelor de facturare Facturis. Acum, venim în sprijinul clienților noştri cu o nouă opțiune şi anume, înregistrarea în SPV – ANAF şi autorizarea programului de facturare Facturis Online, folosind semnătura noastră electronică calificată.   De ce? Pentru că ne pasă de clienții noştri, pentru că datorită vouă am acumulat cei 17 ani de experientă în dezvoltarea programului de facturare Facturis, ani care ne-au adus astăzi aici şi considerăm că prin implicarea noastră activă în procesul de conformitate cu sistemul RO e-Factura, vă oferim satisfacția lucrului bine facut, a unei solutii de facturare complete, fără nici o grijă sau bătăi de cap, legate de noua obligativitate legală.   Ce înseamnă acest lucru? Ȋnseamnă că tu, în calitate de Client Facturis Online, ne împuterniceşti pe noi, iar noi, în calitate de împuternicit al tău, ne ocupăm de înregistrarea firmei tale în SPV, pentru sistemul RO e-Factura, utilizând propria noastră semnătură electronică, urmând ca după confirmarea înregistrarii de către ANAF, să autorizăm programul Facturis Online, în baza aceleiaşi semnături electronice, adică a noastră.   Ce trebuie să fac pentru a beneficia de această opțiune? Menționăm faptul că acest serviciu presupune un cost suplimentar anual de 100 lei + TVA (pe langă licența anuala a pachetului de facturare ales), iar in cazul în care eşti de acord, va trebui să achiți acest serviciu, în baza facturii proforme ce îți va fi emise de către noi. După achitarea proformei, noi vom face demersurile necesare pentru înregistrarea CUI/CIF-ul firmei tale în SPV şi ulterior, după aprobarea înregistrării, vom autoriza automat programul Facturis Online pentru CUI/CIF-ul firmei. Dacă încă nu eşti clientul nostru, nici o problemă, intră pe https://facturis-online.ro, creează-ți cont în aplicația de facturare şi treaba este ca şi rezolvată. Te alegi astfel şi cu un program de facturare premium şi scapi şi de grija e-Factura. Pentru mai multe detalii completează formularul de mai jos: [contact-form-7 id=\"15849\" title=\"Contact Articol\"] Sau ne poți contacta: telefonic la numerele de contact de pe site pe mail pe adresa: office@facturis-online.ro Bucură-te de serviciile noastre, alege cu încredere Facturis Online şi lasă-ne să îți fim alături în această etapă de adoptare şi de adaptare la sistemul RO e-Factura.  
0

Un webinar cu antreprenori, pentru antreprenori despre sistemul RO e-Factura

În cadrul webinarului s-a discutat atât despre instrumentele necesare conformării fiscale dar și cum puteți profita de beneficiile tehnologiei. Vă invităm să îl urmăriți pentru o experiență informativă și practică de învățare. .videowrapper { float: none; clear: both; width: 100%; position: relative; padding-bottom: 56.25%; padding-top: 25px; height: 0; } .videowrapper iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }
0

Valibilitatea certificatului digital calificat pentru semnătură electronică și reînnoirea acestuia pentru SPV RO e-Factura

Sistemul național RO e-Factura este un sistem de facturare electronică, pus la dispoziție de Ministerul Finanțelor, pe site-ul ANAF. Pentru accesarea acestui sistem, este nevoie de înregistrarea persoanelor juridice în Spațiul Virtual Privat (SPV), folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică (emis pe numele reprezentantului legal, al reprezentantului desemnat sau al împuternicitului societății). Certificatul digital calificat pentru semnătură electronică poate fi achiziționat de la o firmă autorizată și are o valabilitate de 1 an, 2 ani sau 3 ani, în funcție de opțiunea dvs. în momentul achiziției. Pentru confirmarea înregistrării persoanelor juridice în SPV, este necesară, pe langă alte documente justificative și de încarcarea documentului de confirmare pe care îl obțineți de la firma care v-a emis semnătura electronică. Acest document de confirmare expiră și el în momentul în care certificatul digital calificat pentru semnătura electronică își pierde valabilitatea (1,2 sau 3 ani). În momentul în care vă reînnoiți certificatul digital calificat de semnătură electronică, va trebui să semnați din nou documentul de confirmare folosind NOUL certificat, să îl retrimiteți către emitentul semnăturii și să îl reprimiți înapoi semnat de către acesta, pentru a-l încărca din nou pe site-ul ANAF. Cum transmit semnătura electronică reînnoită după expirare, pe site-ul ANAF? Pentru certificatul digital calificat de semnătură electronică care a fost reînnoit după exipare, nu mai este necesară transmiterea altor acte suplimentare în afară de documentul de confirmare obținut de la firma care v-a reînnoit semnătura electronică. Acest document de confirmare obținut după reînnoirea semnăturii, se transmite pe site-ul anaf.ro: > Servicii Online > Inregistrare Utilizatori > Depunere Declaratii > Declaratii Electronice > Persoane Juridice. După transmiterea documentului, veţi primi un e-mail din partea ANAF, în care vă confirmă că noul număr al certificatului a fost introdus în baza de date a ANAF. Acest proces de transmitere a certificatului de confirmare se va realiza de fiecare dată când: - reînnoiți certificatul digital calificat pentru semnătură electronică (după expirarea valabilităţii iniţiale); - schimbați furnizorul de certificat digital calificat, dar datele de înregistrare ale persoanei (adresa de e-mail, nume, prenume) sunt aceleaşi; - primiți un token nou (în caz de pierdere, deteriorare).
0

Funcționalitățile e-Factura în programul de facturare Facturis Online

Programul de facturare Facturis Online a creat un proces extrem de simplu în ceea ce privește transmiterea și primirea facturilor în/din sistemul național RO e-Factura. Acest proces se realizează cu un singur click, butonul e-Factura fiind integrat în interfața programului de facturare gratuit pentru a asigura un proces rapid, chiar mai simplu decât dacă ai printa o factură. Printr-o simplă apăsare a unui buton, factura emisă este trimisă instantaneu în sistemul RO e-Factura, astfel termenul de 5 zile nu are cum să devină o problemă pentru tine. Utilizatorii programului de facturare Facturis Online, vor autoriza o singură dată programul pentru 90 zile (urmând ca programul de facturare să se reautorizeze automat după cele 90 zile), făcând setările necesare, pe care le găsiți aici: configurare aplicație de facturare pentru e-Factura. Cum trimit factura în sistemul e-Factura? Extrem de simplu! În meniul Documente > Facturi, selectezi factura/facturile dorite și apeși butonul e-Factura. În acel moment, după apasarea butonului, factura/facturile selectate de tine, sunt trimise automat de program, în sistemul RO e-Factura. Acest lucru îți este confirmat prin mesajul corespunzător, după care, în coloana de e-Factura, apare statusul “Trimis”. În câteva minute, aplicația Facturis citește răspunsul ANAF, iar acel status se schimbă în noul status, \"Trimis OK\". Acest nou status, confirmă faptul că factura emisă și trimisă este conformă, validată, moment în care factura devine automat vizibilă și în SPV-ul clientului, pentru descărcare. Atât de Simplu și Ușor cu Facturis Online! Programul de facturare online integrat cu e-Factura realizează automat o sincronizare periodică cu SPV ANAF, iar în loguri e-Factura (butonul e-Factura din fereastra de emitere a facturii) se pot vizualiza toate aceste loguri referitoare la trimiteri, verificări, răspunsuri, descărcări. Tot aici se poate vizualiza și printa factura în format PDF (ANAF), pentru a vedea exact factura primită de client.  Practic se vizualizează factura diret cu acel convertor pus la dispoziție de ANAF de transformare XML e-Factura (UBL) în PDF (fără ca sa fiți nevoit să descărcați manual XML-ul e-Factura şi să-l încărcați în acest convertor ANAF – totul cu un click direct din aplicația Facturis Online) : Vizualizarea răspunsurilor din sistemul e-Factura În meniul Documente > Facturi, în tabul de Răspunsuri vizualizezi automat toate răspunsurile primite în SPV, de la ANAF. Acestea pot fi de tipul: - facturile trimise (răspunsurile referitoare la facturile trimise de tine către clienți), - facturile primite (de la funrizori) - și mesajele primite in cadrul SPV ANAF. Opțiuni foarte importante din cadrul ferestrei de Răspunsuri: - Arhivarea facturilor trimise/primite de la furnizori din e-Factura: Utilizatorii care doresc o copie suplimentară a facturilor trimise către sistemul e-Factura vor selecta toate facturile și vor apăsa pe iconița de descărcare. Notă: Programul arhivează oricum automat pentru tine, toate aceste răspunsuri ale facturilor trimise/prinmite către sistemul RO e-Factura (astfel tu ai acces la ele oricând fără să fii nevoit să le descarci în calculatorul tău). - Poți printa în format PDF (ANAF) atât facturile trimise cât și facturile primite. - Poți trimite mesaj prin SPV către furnizorul unei facturi primite. Această opțiune este una extrem de importantă și  mesageria trebuie folosită în cazul în care apar facturi trimise eronat. Cum pot vizualiza o factură de la furnizor cu tot cu produse? În fereastra Alte Documente > Facturi - Furnizori > e-Factura. Aici poți de asemenea vizualiza toate facturile primite de la furnizori , le poți deschide apăsând pe acel plus (+) pentru a vedea produsele sau serviciile din factura primită. După cum ai putut observa deja, poți printa factura primită de la furnizor, în format PDF, ușor lizibil și verificabil: În concluzie, programul de facturare Facturis Online a realizat pentru tine o integrare extraordinar de simplă cu sistemul RO e-Factura, astfel încât tu să nu resimți în nici un fel această nouă obligație ca pe o povară, ca fiind un lucru complicat. Cu un click, tu respecți obligativitatea e-Factura și prezinți siguranță și încredere clienților tăi, în momentul în care aceștia primesc instant e-Factura în contul lor din SPV, sau în aplicația lor de facturare.
0
1
8
9
10
11
12
19