Manual de Utilizare

Registru Facturi Proforme

Acest meniu va permite sa vizualizati facturile proforme emise. Pentru aceasta selectati criteriile de cautare dorite dupa care apasati butonul Cauta.

Criteriile de cautare sunt multiple si cu cat veti completa mai multe criterii cu atat cautarea va fi mai restransa.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Client se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in fereastra (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Citeste continuarea

0

Registru Chitante

Acest meniu va permite sa vizualizati chitantele emise. Pentru aceasta selectati criteriile de cautare dorite dupa care apasati butonul Cauta.

Criteriile de cautare sunt multiple si cu cat veti completa mai multe criterii cu atat cautarea va fi mai restransa.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Client se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in fereastra (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista).

Utilizator– selectati numele utilizatorului care a emis documentul.

Seria si numarul chitantei – puteti selecta o serie si un numar sau un interval de numere dintr-o serie.
Emisa intre – data chitantei – puteti selecta o zi sau o perioada de timp pentru a vizualiza chitantele dorite.
Valoarea totalaintre – completati valoarea totala sau intervalul intre care sa fie cuprinsa valoarea totata a chitantei emise.
Toate punctele de lucru – bifati daca doriti afisarea documentelor pentru toate punctele de lucru.
Status Chitanta – o chitanta poate fi:

  • Emisa – chitanta a fost emisa si platita de catre cumparator (este marcata cu rosu)
  • Anulata – chitanta a fost emisa si anulata din anumite motive (este marcata cu verde).

Pentru a modifica o chitanta, se da dublu-click pe chitanta dorita, dupa care apare o noua fereastra cu datele chitantei. Se fac modificarile dorite dupa care se apasa butonul Modifica. Tot aici se poate printa o chitanta sau modifica statusul chitantei (din emisa in anulata).

PDF – permite exportul inregistrarilor in format PDF.
XLS – permite exportul inregistrarilor in format XLS.

0

Emitere Chitante

In cadrul acestui meniu se emit chitante.

Pentru aceasta, se introduc toate datele chitantei.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Client se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in factura (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

 

Cod Fiscal – reprezinta codul unic de inregistrare al persoanelor juridice sau persoanelor fizice autorizate. Persoanele juridice sau fizice înregistrate ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată au codul de identificare fiscală precedat de literele “RO”.
CNP – reprezinta codul numeric personal al persoanelor fizice.
Nr Reg – este valabil in cazul persoanelor juridice si reprezinta numarul de inregistrare acordat de registrul comertului.
CI – reprezinta cartea de identitate a persoanelor fizice.
Adresa Sediu – reprezinta adresa clientului, sediul firmei.
Suma – reprezinta suma pentru care se va intocmi chitanta.
Moneda – se selecteaza moneda in care se va incasa chitanta.
Reprezentand – reprezinta contravaloarea unui document, observatiile care doriti sa va apara pe chitanta intocmita.
Data emiterii – data cu care va fi eliberata chitanta.

Puteti alege numarul de chitante de pe o foaie (1,2,3).

Serie si Numar – selectati seria din care se va emite chitanta (numarul se va afisa automat consecutiv fata de ultima chitanta emisa). Seriile trebuiesc definite in cadrul meniului Configurare – Serii Documente.

In cazul in care doriti incasarea unei facturi emise apasati butonul Incaseaza Facturi, selectati factura/facturile dorite apoi apasati butonul Trimite, dupa care se va iesi automat din fereastra si vor aparea toate campurile completate cu datele din acea factura.

Se vor completa datele chitantei, apoi se va apasa butonul Emite Chitanta si programul va emite chitanta.

0

Registru Facturi

Acest meniu va permite sa vizualizati facturile emise. Pentru aceasta selectati criteriile de cautare dorite dupa care apasati butonul Cauta.

Criteriile de cautare sunt multiple si cu cat veti completa mai multe criterii cu atat cautarea va fi mai restransa.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Client se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in fereastra (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista).

Delegat – introduceti numele cautat si se vor afisa toate facturile emise de catre si catre acele persoane.
Persoana – selectati tipul persoanei Fizica sau Juridica.
Utilizator – selectati numele utilizatorului care a emis documentul.
Seria si numarul facturii – puteti selecta o serie si un numar sau un interval de numere dintr-o serie.
Emisa intre – data facturii – puteti selecta o zi sau o perioada de timp pentru a vizualiza facturile dorite.
Scadenta intre – scadenta facturii – puteti selecta o zi sau o perioada de timp pentru a vizualiza facturile dorite.
Valoarea totala intre – completati valoarea totala sau intervalul intre care sa fie cuprinsa valoarea totata a facturii emise.
Toate punctele de lucru – bifati daca doriti afisarea documentelor pentru toate punctele de lucru.

 

Status Factura – o factura poate fi:

  • Emisa – factura a fost doar emisa, ea nefiind inca platita de catre cumparator (este marcata cu rosu)
  • Partial Platita – factura a fost emisa si platita partial prin chitanta de catre cumparator (este marcata cu gri)
  • Platita – factura a fost emisa si platita de catre cumparator (este marcata cu negru)
  • Anulata – factura a fost emisa si anulata din anumite motive (este marcata cu verde)

 

Pentru a modifica  o factura, se da dublu-click pe factura dorita, dupa care apare o noua fereastra cu datele facturii. Se fac modificarile dorite dupa care se apasa butonul Modifica. Tot aici puteti schimba si statusul facturii (anulata, partial platita, platita).

Statusul unei facturi poate fi modificat si prin selectia inregistrarii si in coloana de status factura selectati statusul dorit dupa care apasati Enter.

Print – Se printeaza toate facturile selectate din lista. Astfel se pot printa mai multe facturi cu un singur click.

Export – Se exporta toate facturile selectate din lista in format PDF.

Storneaza Factura – Cu ajutorul acestui buton se creeaza o factura storno cu datele facturii selectate din lista. Aceasta va fi marcata tot cu rosu ca si facturile emise doar ca va avea minus in fata la pret, valoare.

Click dreapta pe lista de documente puteti:

  • lista facturile selectate
  • exporta facturile selectate
  • storna factura selectata.

PDF – permite exportul inregistrarilor in format PDF.
XLS – permite exportul inregistrarilor in format XLS.

0

Emitere Facturi

Factura este un document contabil emis de o companie (furnizorul), catre o alta companie sau persoana (clientul), document ce contine lista cu produsele vandute sau serviciile prestate clientului de catre furnizor. O factura mai contine datele de identificare fiscala a clientului (emitentul), datele furnizorului (persoana fizica sau juridica), cota de TVA, precum si pretul, cantitatea si valoarea fiecarui produs vandut.

Facturi dupa 01 ianuarie 2007
Începand cu data integrarii Romaniei în UE (01-01-2007), a fost modificat art. 155 din Codul fiscal. Facturile si chitantele emise de catre firmele romanesti nu mai sunt documente cu regim special emise de Imprimeria Nationala sau tipografii autorizate, pot fi acum emise de fiecare firma în parte, atat timp cat contin informatiile obligatorii reglementate prin art. 155 din Codul Fiscal. Iar semnatura si stampila, sunt acum optionale.

Cu ajutorul acestui meniu se pot emite facturi. Pentru a emite un document este necesar sa completati datele cerute in fereastra Facturi – Emitere Facturi.

Persoana – se selecteaza persoana careia ii veti emite documentul, dupa caz Persoana Fizica sau Juridica.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonuluClient se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in factura (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

Cod Fiscal – reprezinta codul unic de inregistrare al persoanelor juridice sau persoanelor fizice autorizate. Persoanele juridice sau fizice înregistrate ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată au codul de identificare fiscală precedat de literele “RO”.

CNP – reprezinta codul numeric personal al persoanelor fizice.

Nr Reg – este valabil in cazul persoanelor juridice si reprezinta numarul de inregistrare acordat de registrul comertului.

CI – reprezinta cartea de identitate a persoanelor fizice.

Adresa Sediu – reprezinta adresa clientului, sediul firmei.

Judet – reprezinta resedinta de judet a orasului unde se afla adresa, sediul clientului.

Atentie! Date obligatorii pentru emiterea unei facturi sunt Numele clientului, Cod Fiscal, Nr ordine Reg.Comertului (valabil pentru persoanele juridice)Sediul.

Cont – reprezinta numarul de cont al clientului, utilizat pentru procesarea platilor in cadrul sistemelor de plati.

Banca – reprezinta numele bancii unde este deschis contul clientului.

Delegat – reprezentantul clientului; Se poate selecta un delegat din cei definiti deja in cadrul meniului Nomenclator – Delegati.

Act delegat – actul de identitate al delegatului; se va completa automat daca a fost selectat un delegat existent deja in baza de date. Tot in acest camp puteti introduce si numarul auto al delegatului.

Data Emiterii – reprezinta data emiterii facturii; camp setat automat; data, ora, minutul, secunda putand fi schimbate daca se doreste acest lucru.

Cota TVA – reprezinta cota de TVA aplicata, ea putand fi completata cu cota dorita sau presetata din cadrul meniului Configurare – Cote TVA.

Moneda – reprezinta moneda in care se va calcula pretul total al documentului emis.

Serii Factura – selectati seria din care se va emite factura (numarul se va afisa automat consecutiv fata de ultima factura emisa). Seriile trebuiesc definite in cadrul meniului Configurare – Serii Documente.

Daca se doreste si chitanta pentru aceasta factura, se bifeaza Emite si chitanta. Dupa care se selecteaza seria chitantei (numarul se va afisa automat consecutiv fata de ultima chitanta emisa).

Daca se doreste si emiterea bonului fiscal pentru aceasta factura, se bifeaza Bon Fiscal.

 

 

Se introduc produsele in lista de produse.

Produs – reprezinta numele produsului/serviciului care doriti sa va apara pe documentul emis; puteti tasta numele produsului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere produsele gasite in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Produs se deschide o noua fereastra in care sunt afisate toate produsele (Nomenclator Produse). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe produsul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele produsului completate in factura (in acest fel se poate selecta foarte usor un produs – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

UM – reprezinta unitatea de masura a produsului/serviciului.
Cantitate – reprezinta cantitatea vanduta din produsul vandut.
TVA – reprezinta cota de TVA aplicata.
Pret fara TVA – reprezinta pretul unitar al produsului fara TVA.
Pret cu TVA – reprezinta pretul unitar al produsului cu TVA.
Moneda – reprezinta moneda in care se va calcula pretul total al documentului emis.
Valoare (RON) – reprezinta valoarea produsului vandut fara TVA.
Valoare TVA – reprezinta valoarea totala a TVA-ului.
Valoare Totala – reprezinta valoarea totala a produselor vandute incluzand TVA.

Se apasa butonul Adauga si produsul va cobora in lista de produse.

Modifica – prin actionarea acestui buton, produsul selectat urca inapoi in casutele de introducere. Se modifica datele produsului si se apasa butonul Adauga
Sterge – cu ajutorul acestui buton se sterg din lista produsele selectate.
Calculeaza – realizeaza urmatoarele:

  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si pretul fara TVA atunci se calculeaza automat Valoarea si Valoarea Totala
  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si valoarea atunci se calculeaza automat Valoarea fara TVA si Valoarea Totala
  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si valoarea totala atunci se calculeaza automat Valoarea fara TVA si Valoarea.

 

Alege Gestiunea – apasand acest buton puteti alege gestiunea de facturare (in cazul in care aveti definite mai multe gestiuni in cadrul meniului Nomenclator – Gestiuni).

Data Scadenta – reprezinta data pana la care factura ar trebui incasata, data putand fi presetata din meniul Configurare – Factura.

Modalitate Plata – se selecteaza modalitatea prin care factura va fi incasata.

Click dreapta pe lista de produse puteti:

  • modifica inregistrarea selectata
  • sterge inregistrarea selectata.

Programul Facturis Online permite alegerea mai multor moduri de printare a facturii:

         – o factura si o chitanta pe o foaie tip A4;

         – o factura pe o foaie tip A4;

         – doua facturi si doua chitante pe o foaie tip A4;

         – doua facturi pe o foaie tip A4.

0

Gestiuni

In cadrul acestui meniu puteti introduce, sterge sau modifica o gestiune din baza de date.

Gestiunea stocurilor reprezintă totalitatea acţiunilor de stabilire, control şi evaluare a intrărilor necesare continuităţii procesului de producţie si evaluarea produselor finite existente.

Pentru a introduce o gestiune noua, selectati punctul de lucru, completati numele gestiunii si apasati butonul Salveaza.

Gestiunea introdusa va aparea in lista de gestiuni.

Prin selectarea unei gestiuni aceasta se poata modifica sau sterge.

PDF – permite exportul inregistrarilor in format PDF.
XLS – permite exportul inregistrarilor in format XLS.

0
Page 4 of 8 «...23456...»