Manual de Utilizare

Solduri Puncte de Lucru

In cadrul acestui meniu se pot vizualiza soldurile de casa ale diferitelor puncte de lucru din cadrul aceleeasi societati.

Acest meniu este accesibil doar utilizatorilor de tip admin. Utilizatorii de tip user pot avea acces la acest meniu doar daca acest lucru le este permis de catre admin.

Pentru afisarea soldului de casa:

  • se selecteaza data sau perioada dorita
  • puteti selecta punctul de lucru pentru care doriti afisarea soldului sau nu selectati nimic si se vor afisa concomitent soldurile pentru toate punctele de lucru definite de catre Dvs
  • selectati valuta care va intereseaza.

Atentie!

In programul Facturis Online se poate vizualiza soldul de casa atat pentru RON cat si pentru toate valutele pe care le aveti definite in cadrul meniului Nomenclator – Curs.

PDF – permite exportul inregistrarilor in format PDF.
XLS – permite exportul inregistrarilor in format XLS.

0

Alte Operatiuni Casa

Acest meniu permite introducerea operatiunilor din registrul de casa (exceptie facand chitantele emise de firma – acestea fiind preluate automat in registrul de casa).

Pentru a introduce o operatiune de casa noua, este necesar sa introduceti:

Data – implicit apare data curenta, ea putand fi modificata daca se doreste, acest lucru neafectand afisarea corecta a registrului de casa;
Suma – totalul documentului de casa;
Moneda – selectati moneda in care se va introduce documentul de casa;
Doc./ Serie/ Nr. – reprezinta numarul documentului de casa ce urmeaza a fi introdus;
Tip Operatiune – se selecteaza tipul operatiunii – incasare/plata;
Tip Document – selectati tipul documentului din lista derulanta; In functie de selectia facuta in cadrul campului Tip Operatiune, se va popula si lista derulanta din cadrul campului Tip Document;
Observatii – date suplimentare referitoare la documentul care urmeaza a fi introdus. Citeste continuarea

0

Registru de Casa

In cadrul acestui meniu se vizualizeaza si se printeaza registrul de casa.

Registrul de casa reprezinta un document de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar efectuate prin casieria unitatii, pe baza documentelor justificative. Ajuta la stabilirea soldului de casa de la sfarsitul fiecarei zile. Este un document de inregistrare zilnica in contabilitate a operatiilor de casa.

Pentru afisarea registrului de casa – se selecteaza data sau perioada dorita si valuta in care doriti afisarea registrului.

Citeste continuarea

0

Configurare Etichete

In cadrul acestei ferestre se configureaza etichetele pentru imprimarea codurilor de bara pe foi A4 (autocolante – etichete).

Codul de bare – reprezentare simbolica codificata, procedeu care permite identificarea rapida a unui produs si a caracteristicilor sale (natura, originea, tipul, greutatea, pretul) prin folosirea unui cititor optic de coduri (scanner electronic), conectat la un computer. Avantajele inscriptionarii unice folosind codul de bare:- permite un control eficient al stocurilor (introducerea/scoaterea automata din gestiune a produselor, urmarirea numerelor de serie), selectarea automata a pretului, eliminarea erorilor generate de operarea umana, simplificarea operatiunilor de distributie fizica- eliberarea imediata de bonuri complexe de catre casele de marcat fiscale, cuprinzand informatii detaliate pentru fiecare produs achizitionat – reducerea timpului de servire si de asteptare a cumparatorilor. Citeste continuarea

0

Registru Bonuri Fiscale

Acest meniu va permite sa vizualizati bonurile fiscale emise. Pentru aceasta selectati criteriile de cautare dorite dupa care apasati butonul Cauta.

Criteriile de cautare sunt multiple si cu cat veti completa mai multe criterii cu atat cautarea va fi mai restransa.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Client se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator – Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in fereastra (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista).

Utilizator – selectati numele utilizatorului care a emis documentul.

Emis intre – data bonului – puteti selecta o zi sau o perioada de timp pentru a vizualiza bonurile dorite.

Valoarea totala intre – completati valoarea totala sau intervalul intre care sa fie cuprinsa valoarea totata a bonului emis.

Toate punctele de lucru –bifati daca doriti afisarea bonurilor pentru toate punctele de lucru.

Pentru a modifica un bon, se da dublu-click pe bonul dorit, dupa care apare o noua fereastra cu datele acestuia. Se fac modificarile dorite dupa care se apasa butonul Modifica Bon.

PDF – permite exportul inregistrarilor in format PDF.

XLS – permite exportul inregistrarilor in format XLS.

0

Emitere Bonuri Fiscale

Cu ajutorul acestui meniu se pot emite bonurile fiscale. Pentru a emite un bon fiscal este necesar sa completati datele cerute in fereastra Documente – Bon Fiscal – Emitere Bonuri.

Bonul Fiscal reprezinta documentul financiar-fiscal care intruneste toate conditiile impuse de prevederile legale in materie referitoare la continut, emis de echipamentele electronice de marcat, care contine date inregistrate pe medii compatibile cu prelucrarea automata a datelor, semnat cu semnatura electronica si purtând marca temporala.

In cadrul meniului Configurare – Bonuri selectati daca doriti sau nu ca la emiterea bonurilor sa adaugati clientul.

Persoana – se selecteaza persoana careia ii veti emite documentul, dupa caz Persoana Fizica sau Juridica.

Client – reprezinta numele clientului (persoana fizica / juridica); puteti tasta numele clientului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere clientii gasiti in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Client se deschide o noua fereastra in care sunt afisati toti clientii (Nomenclator Clienti). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe clientul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele clientului completate in bon (in acest fel se poate selecta foarte usor un client – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

Cod Fiscal – reprezinta codul unic de inregistrare al persoanelor juridice sau persoanelor fizice autorizate. Persoanele juridice sau fizice înregistrate ca plătitoare de taxa pe valoarea adăugată au codul de identificare fiscală precedat de literele “RO”.

CNP – reprezinta codul numeric personal al persoanelor fizice.

Nr Reg – este valabil in cazul persoanelor juridice si reprezinta numarul de inregistrare acordat de registrul comertului.

CI – reprezinta cartea de identitate a persoanelor fizice.

Adresa Sediu – reprezinta adresa clientului, sediul firmei.

Judet – reprezinta resedinta de judet a orasului unde se afla adresa, sediul clientului.

Cont – reprezinta numarul de cont al clientului, utilizat pentru procesarea platilor in cadrul sistemelor de plati.

Banca – reprezinta numele bancii unde este deschis contul clientului.

Data Emiterii– reprezinta data emiterii bonului; Camp setat automat; data, ora, minutul, secunda putand fi schimbate daca se doreste acestlu lucru.

Moneda – reprezinta moneda in care se va calcula pretul total al documentului emis.

 

Se introduc produsele in lista de produse.

Produs – reprezinta numele produsului/serviciului care doriti sa va apara pe documentul emis; puteti tasta numele produsului si programul va va afisa automat la introducerea a mai mult de doua caractere produsele gasite in baza de date care sa contina caracterele introduse.

Cu ajutorul butonului Produs se deschide o noua fereastra in care sunt afisate toate produsele (Nomenclator Produse). Fie se apasa butonul Trimite fie se da dublu-click pe produsul respectiv si astfel se inchide fereastra deschisa si apar datele produsului completate in bon (in acest fel se poate selecta foarte usor un produs – se pot folosi si criteriile de cautare pentru a restrange lista). Datele odata completate, ele pot fi editate.

UM – reprezinta unitatea de masura a produsului/serviciului;

Cantitate – reprezinta cantitatea vanduta din produsul vandut;

TVA – reprezinta cota de TVA aplicata;

Pret fara TVA – reprezinta pretul unitar al produsului fara TVA;

Pret cu TVA – reprezinta pretul unitar al produsului cu TVA;

Moneda – reprezinta moneda in care se va calcula pretul total al documentului emis;

Valoare (RON) – reprezinta valoarea produsului vandut fara TVA;

Valoare TVA – reprezinta valoarea totala a TVA-ului;

Valoare Totala – reprezinta valoarea totala a produselor vandute incluzand TVA.

 

Se apasa butonul Adauga si produsul va cobora in lista de produse.

Modifica – prin apasarea acestui buton, produsul selectat urca inapoi in casutele de introducere. Se modifica datele produsului si se apasa butonul Adauga.

Sterge – cu ajutorul acestui buton se sterg din lista produsele selectate.

Calculeaza  – realizeaza urmatoarele :

  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si pretul fara TVA atunci se calculeaza automat Valoarea si Valoarea Totala
  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si valoarea atunci se calculeaza automat Valoarea fara TVA si Valoarea Totala
  • daca s-a introdus doar numarul de bucati si valoarea totala atunci se calculeaza automat Valoarea fara TVA si Valoarea.

 Alege Gestiunea – apasand acest buton puteti alege gestiunea (in cazul in care aveti definite mai multe gestiuni in cadrul meniului Nomenclator – Gestiuni).

 Modalitate Plata – se selecteaza modalitatea prin care bonul va fi incasat.

 

Click dreapta pe lista de produse puteti:

  • modifica inregistrarea selectata
  • sterge inregistrarea selectata
0

Registru Avize

Acest meniu va permite sa vizualizati avizele de insotire a marfii emise. Pentru aceasta selectati criteriile de cautare dorite dupa care apasati butonul Cauta.

Criteriile de cautare sunt multiple si cu cat veti completa mai multe criterii cu atat cautarea va fi mai restransa. Citeste continuarea

0

Emitere Avize de Insotire a Marfii

Cu ajutorul acestui meniu se pot emite avize de insotire a marfii. Pentru a emite un aviz este necesar sa completati datele cerute in fereastra Documente – Avize – Emitere Avize.

Avizul de insotire a marfii reprezinta documentul ce insoteste marfurile pe timpul transportului, daca factura de livrare este intocmita ulterior. Citeste continuarea

0
Page 3 of 8 12345...»