Înregistrarea în SPV folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică

Obligativitatea raportării facturilor emise în sistemul ANAF RO e-Factura de către toți operatorii economici stabiliți pe teritoriul României începând cu 1 ianuarie 2024 presupune transmiterea facturilor de mărfuri și servicii sub forma unui fișier de tip XML, prin Spațiul Privat Virtual (SPV) în sistemul RO e-Factura.

Acest lucru se va putea face exclusiv electronic, prin înregistrarea/înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) și folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică.

 

Pașii necesari înregistrării/înrolării în SPV, sunt:

 

  1. Se accesează site-ul anaf.ro, Servicii Online – Înregistrare utilizatori – Spațiul Privat Virtual – Persoane Juridice sau alte entități fără personalitate juridică.

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv

 

  1. În cadrul meniului Înregistrare utilizatori persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se va deschide o nouă fereastră în care vom selecta Înregistrare utilizatori cu certificat digital.

https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp#pj

 

  1. Se vor completa datele de identificare ale persoanei care poate avea calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau de împuternicit al solicitantului. Se vor bifa cele două casuțe de atenționări și respectiv acordul privind termenele și condițiile de utilizare, după care se vor încărca fișierele care conțin:

– documentul de confirmare al certificatului digital (acest document se va obține de la compania de la care ați achiziționat certificatul digital calificat pentru semnătură electronică);

– arhiva zip cu documentele justificative care să ateste calitatea de reprezentant legat, reprezentant desemnat sau împuternicit.

Se completează câmpul care conține codul de validare cu literele și cifrele afișate, apoi se apasă butonul Continuă.

 

  1. Se afișează pagina de confirmare a emailului, în care va trebui să confirmați codul primit pe email.

 

  1. După trimiterea cererii de înregistrare în SPV, aceasta urmează să fie verificată de către ANAF iar răspunsurile privind aprobarea cererii și respectiv activarea contului vor fi trimise pe adresa de email completată în formular.

 

Certificatul digital calificat pentru semnătură electronică, poate fi achiziționat foarte rapid, de la partenerul nostru certSIGN, accesând link-ul de aici.

0
Articole similare :

Întrebări despre e-Factura în Facturis Online

Cum transmitem factura beneficiarului? Beneficiarul facturii își va putea descărca factura primită de la furnizor din cadrul meniului Raspunsuri al SPV - ANAF. După validarea facturii de către sistem, aceasta este disponibilă beneficiarului pentru descărcare. Menționăm faptul că folosind programul…
0

Ce înseamnă obligația raportării în sistemul RO e-Factura?

E-Factura, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru toate tranzacțiile efectuate între entitățile stabilite în România! Ȋncepând cu data de 01.01.2024, toate persoanele impozabile stabilite în România, indiferent că sunt sau nu înregistrate în scop de TVA, vor avea obligaţia…
0

Cine folosește e-Factura?

Cine este obligat conform legii să transmită facturile în sistemul RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024? O întrebare de interes, al cărei răspuns îl veți găsi în interiorul acestui articol. Pentru a înțelege cine va folosi sistemul e-Factura și…
0
Ultimele articole RO-eFactura:

Funcționalități e-Factura în varianta gratuită RO-eFactura

Varianta complet gratuită pentru RO e-Factura oferită de programul de facturare Facturis Online, reprezintă o variantă extrem de simplă a procesului de transmitere și primire a facturilor în ceea ce privește sistemul național RO e-Factura. Printr-o simplă apasare a unui…