Înregistrarea în SPV folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică

Obligativitatea raportării facturilor emise în sistemul ANAF RO e-Factura de către toți operatorii economici stabiliți pe teritoriul României începând cu 1 ianuarie 2024 presupune transmiterea facturilor de mărfuri și servicii sub forma unui fișier de tip XML, prin Spațiul Privat Virtual (SPV) în sistemul RO e-Factura.

Acest lucru se va putea face exclusiv electronic, prin înregistrarea/înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) și folosind un certificat digital calificat pentru semnătură electronică.

 

Pașii necesari înregistrării/înrolării în SPV, sunt:

 

  1. Se accesează site-ul anaf.ro, Servicii Online – Înregistrare utilizatori – Spațiul Privat Virtual – Persoane Juridice sau alte entități fără personalitate juridică.

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv

 

  1. În cadrul meniului Înregistrare utilizatori persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se va deschide o nouă fereastră în care vom selecta Înregistrare utilizatori cu certificat digital.

https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp#pj

 

  1. Se vor completa datele de identificare ale persoanei care poate avea calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau de împuternicit al solicitantului. Se vor bifa cele două casuțe de atenționări și respectiv acordul privind termenele și condițiile de utilizare, după care se vor încărca fișierele care conțin:

– documentul de confirmare al certificatului digital (acest document se va obține de la compania de la care ați achiziționat certificatul digital calificat pentru semnătură electronică);

– arhiva zip cu documentele justificative care să ateste calitatea de reprezentant legat, reprezentant desemnat sau împuternicit.

Se completează câmpul care conține codul de validare cu literele și cifrele afișate, apoi se apasă butonul Continuă.

 

  1. Se afișează pagina de confirmare a emailului, în care va trebui să confirmați codul primit pe email.

 

  1. După trimiterea cererii de înregistrare în SPV, aceasta urmează să fie verificată de către ANAF iar răspunsurile privind aprobarea cererii și respectiv activarea contului vor fi trimise pe adresa de email completată în formular.

 

Certificatul digital calificat pentru semnătură electronică, poate fi achiziționat foarte rapid, de la partenerul nostru certSIGN, accesând link-ul de aici.

0
Articole similare :

Totul despre NIR - Nota Intrare Receptie

Nota de intrare receptie si constatare de diferente, mai cunoscuta drept NIR, este documentul pentru receptia bunurilor aprovizionate si, in acelasi timp, este si un document justificativ pentru incarcarea in gestiunea stocurilor. Documentul se intocmeste de catre comisia de receptie…
0

F4109. Pașii necesari de parcurs pentru completarea și transmiterea formularului

Acutizarea procesului de digitalizare fiscală a companiilor modifică fundalul obligațiilor declarative arondate acestora funcție de vectorul fiscal ori alte caracteristici specifice. Depunerea unor declarații, precum este cea legată de transmiterea datelor privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (A4200) ies…
0
Ultimele articole RO-eFactura:

Reperarea autofacturii pe traseul sistemului național RO e-Factura

Unul dintre documentele a cărui rol se menține pe traseul facturării electronice redefinit semnificativ sub egida sistemului național RO e-Factura este reprezentat de autofactura. Pe traseul remodelării procesului de facturare sub apanajul paradigmei informaționale RO efactura un alt reper de…

E-factura des (cifrată). Data exigibilitate (BT-7, BT-8) Episodul II

Din episodul anterior….https://ro-efactura.ro/e-factura-des-cifrata-data-exigibilitate-bt-7-bt-8-episodul-i/ Odată cu apariția RO efacturii, problematica descifrării tainelor sistemului se află permanent în atenția antreprenorilor. Unul dintre aceste aspecte cu incidență asupra altor sisteme de digitalizare fiscală este legat de completarea corectă a câmpurilor specifice sistemului RO…