Facturarea recurentă
Ce este facturarea recurentă?
Facturarea recurentă reprezintă o tehnică de facturare automată, periodică, prin care comercianții percep în mod automat plăți de la clienții săi, pe baza unui acord prealabil. Acest serviciu implică emiterea regulată a facturilor pentru bunuri şi servicii furnizate în mod constant, într-un interval de timp predefinit, pe baza unui abonament sau a unui contract. Astfel, facturarea recurentă contribuie în mod semnificativ la succesul unei afaceri prin transformarea procesului de colectare a plăților într-o operațiune eficientă şi predictibilă, oferind atât o stabilitate financiară cât şi un grad ridicat de loialitate din partea clienților.
Cum poți implementa facturarea recurentă?
Un prim pas foarte important este acela de a alege o soluție de facturare care se potriveste perfect cu nevoile afacerii tale. Facturis-Online.ro este un sistem de facturare inovator pe piața din România încă din anul 2010 (din 2007 versiunea desktop de facturare), care s-a dezvoltat în mod constant, oferind clienților săi de fiecare dată noi facilități care să vină în intâmpinarea acestora. Astfel, dezvoltarea şi implementarea modulului de facturare recurenta în cadrul programului de facturare Facturis-Online.ro a fost absolut firească, venind ca de fiecare dată în sprijinul afacerii dvs. cu noi opțiuni: vezi aici toate integrările disponibile în Facturis-Online.ro.
Pentru a implementa facturarea recurentă în cadrul afacerii tale, după cum am spus, ai nevoie de un sistem de facturare care să îți ofere această posibilitate şi pe care să îl configurezi în mod corespunzător. De asemenea este nevoie să stabileşti o politică de facturare recurentă foarte clară, pe care să o comunici clienților tăi, oferindu-le totodată posibilitatea de a se dezabona sau se a-şi modifica abonamentul în orice moment.
Cum poți implementa facturarea recurentă in Facturis-Online.ro ?
Implementarea facturării recurente în afacerea ta este relativ simplă cu ajutorul aplicației de facturare Facturis-Online.ro. Iată care sunt pașii principali de parcurs:
- 1. Configurează produsele sau serviciile: Adaugă în nomenclator produsele şi/sau serviciile pe care dorești să le facturezi recurent.
- 2. Adaugă clienții: Adaugă datele clienților și a detaliilor lor de plată (cont bancar, etc.) în nomenclatorul de clienți.
- 3. Adaugă contractele pentru fiecare client şi stabileşte ciclurile de facturare: Se intră în meniul de Nomenclator – Contracte şi se adaugă un contract în care trebuie trecute următoarele date:
- Se selectează clientul dorit
- Se memorează datele despre contractul respectiv: Număr si Data
- Se selectează data şi ora exactă de emitere a primei facturi recurente
- Se selectează data şi ora când se termină contractul, adică până când se va factura recurent
- Se adaugă produsele dorite şi ele apar în listă (se vor adauga în fiecare factură fiscală emisă automat)
- Se trece în tabul de Facturare în care se completează datele necesare pentru facturarea recurentă şi anume:
- – Seria facturii şi Utilizatorul care se folosesc pentru emiterea facturilor automate
- – Ciclul de facturare care poate fi: săptamanal, lunar, trimestrial, semestrial, anual sau se poate selecta un număr predefinit de zile
- – Se bifează dacă se doreşte trimiterea automată pe email a facturilor şi de asemenea se selectează şi template-ul de email folosit;
- 4. Monitorizează facturile emise si plățile aferente: Urmărește cu atenție emiterea automată a facturilor recurente, plățile și utilizează funcțiile de gestionare a abonamentelor/contractelor pentru a menține clienții actualizați la zi si multumiți de serviciile tale.
SEPT.
2023