Casele de marcat cu jurnal electronic

Ce este casa de marcat?

Casa de marcat este un dispozitiv electronic folosit de catre proprietarii operatiunilor cu amanuntul (magazine, saloane etc…) pentru a inregistra si a calcula vanzarile efectuate in unitatea pe care o detin.

Scopul casei de marcat cu jurnal electronic

Scopul casei de marcat cu jurnal electronic este acela de a combate evaziunea fiscala si de a asigura o monitorizare mai buna a activitatilor operatorilor economici care desfasoara livrarea bunurilor cu amanuntul si prestari servicii.

Noutati despre casa de marcat cu jurnal electronic

Daca anul trecut se anunta ca noua casa de marcat cu jurnal electronic va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018, iata ca ultimele modificari anunta data de 1 iunie 2018 ca fiind noul prag al schimbarii. Exista, insa, o mentiune: nici aceasta data nu este valabila pentru toata lumea.

Concret, data de 1 iunie 2018 este valabila numai pentru firmele mari si mijlocii. Firmele mici vor avea aceasta obligatie abia incepand cu data de 1 august 2018, iar de la aceeasi data, va fi complet interzisa comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

Casele de marcat cu jurnal electronic

 

O noutate este aceea ca din cauza lipsei de resurse umane, autoritatile au renuntat la prezenta obligatorie a unui reprezentant al Fiscului la operatiunile efectuate in legatura cu aparatele de marcat electronice fiscale si au prelungit termenului autorizatiei de distributie a caselor de marcat la 5 ani.

De asemenea, societatile vor putea folosi un laptop, o tableta sau un smartphone in loc de casa de marcat cu jurnal electronic. Dispozitivele pot fi conectate la o imprimanta fiscala astfel incat sa poata fi eliberate bonuri fiscale clientilor.

Potrivit HG nr. 804/2017, obligatia de raportare a informatiilor mentionate se va aplica incepand cu 1 august 2018, ceea ce inseamna ca primul termen de raportare va fi 20 septembrie 2018, pentru datele aferente lunii august.

Utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic vor avea obligatia de a transmite Fiscului, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, urmatoarele date:

  • datele din bonul fiscal
  • datele din raportul fiscal de inchidere zilnica
  • informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului
0
Articole similare :

Cum procedăm în situația în care am emis o factură fiscală, am trimis-o în sistemul e-Factura iar apoi clientul dorește să achite factura respectivă cu cash sau card bancar şi se emite bon fiscal?

În contextul implementării e-TVA, o astfel de situație dă batăi de cap multor antreprenori, acest lucru însemnând practic o dublare a încasărilor, a TVA-ului colectat. Emiterea unei facturi fiscale către o persoană fizică autorizată sau juridică conform obligativității în vigoare,…
0

Totul despre NIR - Nota Intrare Receptie

Nota de intrare receptie si constatare de diferente, mai cunoscuta drept NIR, este documentul pentru receptia bunurilor aprovizionate si, in acelasi timp, este si un document justificativ pentru incarcarea in gestiunea stocurilor. Documentul se intocmeste de catre comisia de receptie…
0

Simplifică înregistrarea în SPV cu Facturis Online

Implementarea sistemului RO e-Factura în cadrul afacerii tale, poate fi un proces destul de anevoios, mai ales dacă nu faci alegerile corecte. Ce poți face pentru a simplifica tot acest proces, pentru a respecta noile obligații legale și pentru a…
0
Ultimele articole RO-eFactura:

Factura proformă. Document lipsit de formă în contextul E-facturii?

Anul 2024 a fost marcat de modificări de substanță cu influență asupra restartării manierei derulării afacerilor românești. Abordarea deținătorilor de afaceri a fost multiplă. Unii au îmbrățișat schimbările ca parte importantă a progresului digital, considerând modificările drept catalizator al afacerilor…