Casele de marcat cu jurnal electronic

Ce este casa de marcat?

Casa de marcat este un dispozitiv electronic folosit de catre proprietarii operatiunilor cu amanuntul (magazine, saloane etc…) pentru a inregistra si a calcula vanzarile efectuate in unitatea pe care o detin.

Scopul casei de marcat cu jurnal electronic

Scopul casei de marcat cu jurnal electronic este acela de a combate evaziunea fiscala si de a asigura o monitorizare mai buna a activitatilor operatorilor economici care desfasoara livrarea bunurilor cu amanuntul si prestari servicii.

Noutati despre casa de marcat cu jurnal electronic

Daca anul trecut se anunta ca noua casa de marcat cu jurnal electronic va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018, iata ca ultimele modificari anunta data de 1 iunie 2018 ca fiind noul prag al schimbarii. Exista, insa, o mentiune: nici aceasta data nu este valabila pentru toata lumea.

Concret, data de 1 iunie 2018 este valabila numai pentru firmele mari si mijlocii. Firmele mici vor avea aceasta obligatie abia incepand cu data de 1 august 2018, iar de la aceeasi data, va fi complet interzisa comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

Casele de marcat cu jurnal electronic

 

O noutate este aceea ca din cauza lipsei de resurse umane, autoritatile au renuntat la prezenta obligatorie a unui reprezentant al Fiscului la operatiunile efectuate in legatura cu aparatele de marcat electronice fiscale si au prelungit termenului autorizatiei de distributie a caselor de marcat la 5 ani.

De asemenea, societatile vor putea folosi un laptop, o tableta sau un smartphone in loc de casa de marcat cu jurnal electronic. Dispozitivele pot fi conectate la o imprimanta fiscala astfel incat sa poata fi eliberate bonuri fiscale clientilor.

Potrivit HG nr. 804/2017, obligatia de raportare a informatiilor mentionate se va aplica incepand cu 1 august 2018, ceea ce inseamna ca primul termen de raportare va fi 20 septembrie 2018, pentru datele aferente lunii august.

Utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic vor avea obligatia de a transmite Fiscului, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, urmatoarele date:

  • datele din bonul fiscal
  • datele din raportul fiscal de inchidere zilnica
  • informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului
0
Articole similare :

Biblioteca cu informatii oficiale despre formatul XML pentru e-Factura

Incercam sa va prezentam in acest articol o serie de documente oficiale care contin clarificari privind completarea facturilor in XML: 1. Site-ul Ministerului Finantelor Informatiile oficiale despre e-Factura se gasesc in primul rand pe site-ul Ministerului Finantelor in pagina dedicata…
0

Casele de marcat ELTRADE A1 si A3

Aceste case de marcat sunt importate si distribuite in Romania de catre ZeusService SRL. Gama ELTRADE cuprinde 2 modele si anume : Eltrade A1 Casa de marcat Eltrade A1, este echipata cu toate dispozitivele necesare pentru conectarea la distanța cu…
0
aplicatie de facturare integrata 100% cu e-Factura